Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Just nu finns inte titeln du söker på Bokbörsen. Skapa ett användarkonto eller logga in om du vill skapa en bevakning. Klicka sedan på knappen nedan. Du aviseras via e-post så snart artikeln kommer in igen.
Modefabriken : kreativt affärsmannaskap från insidan

Modefabriken : kreativt affärsmannaskap från insidan

Inbundna böcker. Portfolio Sweden AB. 1 uppl. 2005. 313 sidor.

Mode är snabbt och föränderligt. Mode är status, samhällsklass och social tillhörighet. Mode är ideal och kroppsuppfattningar och en symbol för tidens moral och etik. Det uttrycker personlig stil och fåfänga. Det är konst och ett evigt sökande efter att förverkliga perfekta linjer och skönhet. Det är också en global massindustri. Därav titeln, Modefabriken. I Modefabriken stoppar författarna in idéer och design, råvaror, tid och pengar, aktiviteter och processer, adderar affärsmannaskap och ut kommer en välklädd konsument.
Boken handlar om affärsutveckling längs modets värdekedja. Den ger en helhetsbild av hur ett produkterbjudande som sätter slutkonsumenten i centrum skapas och finslipas. Den beskriver i detalj det arbete som utförs hos aktörerna i värdekedjans tre led producent-, leverantörs- och detaljistledet från produktidé till färdigt plagg på butikshyllan.
Du som är verksam i modebranschen finner i Modefabriken en praktisk handbok och inspirationskälla som ger konkreta tips och handfasta råd till förbättrat arbetssätt och effektivare affärsprocesser. Innehållet är på riktigt, vilket gör att branschens nykomlingar och entreprenörer vinner år av pröva sig fram-arbete. Du som har anknytning till klädindustrin, kanske som modejournalist, investerare eller reklamare, lär dig mer om branschens logik. Boken är också lämplig som kurslitteratur på utbildningar inom modedesign, texilekonomi och klädhandel.
Författarna till boken, Anders Hedén och Jane McAndrew, delar med sig av sina erfarenheter och sin expertis och ger med ett modernt nytänkande en insiktsfull och spännande beskrivning av hur modeföretag fungerar. De resonerar om hur framgång uppnås och mäts. De förenar glädjen i industrin med de nödvändiga kraven för att lyckas.

Förlagsfakta

ISBN
9789163168079
Titel
Modefabriken : kreativt affärsmannaskap från insidan
Författare
Hedén, Anders
Förlag
Portfolio Sweden AB
Utgivningsår
2005
Omfång
313 sidor
Bandtyp
Inbunden
Mått
217 x 260 mm Ryggbredd 30 mm
Vikt
1200 g
Språk
Svenska