Kundorienterad verksamhetsutveckling : utveckla och utvärdera organisationens prestationsförmåga med hjälp av SIQs verktyg för verksamhetsutveckling
Utbildningshuset/Studentlitteratur, 1997 5., [omarb. och utök.] uppl.,
Hft. 198s. 291g. Understrykningar, noteringar, hundöron, namnteckning. ISBN 9144004141. Detta är en handbok för ledare som utvecklar och utvärderar organisationens verksamhet. Här beskrivs användning av de modeller för verksamhetsutveckling som har utvecklats av Institutet för kvalitetsutveckling, SIQ och The European Foundation for Quality Management, EFQM. Modellerna baseras på en serie grundläggande värderingar som utgör kärnan i kundorienterad verksamhetsutveckling. De är kännetecknande för framgångsrika organisationers verksamhet.
Varje företag behöver metoder för att systematiskt utveckla verksamheten samt för att mäta och utvärdera vad ledares och medarbetares insatser leder till ? även sett ur ett kundperspektiv. Modellerna för verksamhetsutveckling har kriterier och utvärderingssystem som kan byggas in och förstärka organisationens ledningssystem. Ekonomiska nyckeltal integreras därmed med organisatoriska, samhälliga och kundorienterade aspekter. Boken belyser även de drivkrafter som leder till ständiga förbättringar och vidareutveckling av processer, varor och tjänster.
Förlagsfakta
- ISBN
- 9144004141
- Titel
- Kundorienterad verksamhetsutveckling - 1997
- Författare
- Helling Jan
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 198 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Läs mer om boken på studentlitteratur.se