Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Kundorienterad verksamhetsutveckling : utveckla och utvärdera organisationens prestationsförmåga med hjälp av SIQs verktyg för verksamhetsutveckling

Kundorienterad verksamhetsutveckling : utveckla och utvärdera organisationens prestationsförmåga med hjälp av SIQs verktyg för verksamhetsutveckling

Utbildningshuset/Studentlitteratur, 1997 5., [omarb. och utök.] uppl.,
Hft. 198s. 291g. Understrykningar, noteringar, hundöron, namnteckning. ISBN 9144004141. Detta är en handbok för ledare som utvecklar och utvärderar organisationens verksamhet. Här beskrivs användning av de modeller för verksamhetsutveckling som har utvecklats av Institutet för kvalitetsutveckling, SIQ och The European Foundation for Quality Management, EFQM. Modellerna baseras på en serie grundläggande värderingar som utgör kärnan i kundorienterad verksamhetsutveckling. De är kännetecknande för framgångsrika organisationers verksamhet.

Varje företag behöver metoder för att systematiskt utveckla verksamheten samt för att mäta och utvärdera vad ledares och medarbetares insatser leder till ? även sett ur ett kundperspektiv. Modellerna för verksamhetsutveckling har kriterier och utvärderingssystem som kan byggas in och förstärka organisationens ledningssystem. Ekonomiska nyckeltal integreras därmed med organisatoriska, samhälliga och kundorienterade aspekter. Boken belyser även de drivkrafter som leder till ständiga förbättringar och vidareutveckling av processer, varor och tjänster.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
9144004141
Titel
Kundorienterad verksamhetsutveckling - 1997
Författare
Helling Jan
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
1998
Omfång
198 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
300 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Läs mer om boken på studentlitteratur.se