Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Entreprenörskap

Entreprenörskap

Inbunden bok. SNS Förlag. 1 uppl. 2007. 205 sidor.

Nyskick. SNS-förlag. original uppl. 2007. 205 s. Inbunden. 22x15cm. 420 gram. Skyddsomslag finns i nyskick. Nyskick.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789185695140
Titel
Entreprenörskap
Författare
Magnus Henrekson - Mikael Stenkula
Förlag
SNS Förlag
Utgivningsår
2007
Omfång
205 sidor
Bandtyp
Inbunden
Mått
148 x 220 mm Ryggbredd 17 mm
Vikt
425 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Vad är entreprenörskap och hur bör det organiseras? Varför är det centralt och vilken roll spelar det för tillväxt och sysselsättning i en ekonomi? Entreprenörskap ger svar på dessa frågor och granskar vilka som är entreprenörskapets bestämningsfaktorer och hur de kan analyseras utifrån nationalekonomisk teori. Mot denna bakgrund granskas också hur den ekonomiska politiken är kopplad till entreprenörskap.

Boken är en lättöverskådlig redogörelse för vad entreprenörskap är och varför entreprenörskap spelar en avgörande roll för välståndsutveckling, tillväxt och jobbskapande. Både svenska och internationella förhållanden presenteras.

Magnus Henrekson är vd för Institutet för Näringslivsforskning (IFN) och innehavare av Jacob Wallenbergs forskningsprofessur vid Handelshögskolan i Stockholm.

Mikael Stenkula är fil dr i nationalekonomi. Han är verksam som forskare vid Institutet för Näringslivsforskning sedan 2005.