Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Just nu finns inte titeln du söker på Bokbörsen. Skapa ett användarkonto eller logga in om du vill skapa en bevakning. Klicka sedan på knappen nedan. Du aviseras via e-post så snart artikeln kommer in igen.
Publicisten Ivar Harrie -  Ideologi, offentlighetsdebatt och idékritik i Ex

Publicisten Ivar Harrie - Ideologi, offentlighetsdebatt och idékritik i Ex

Inbundna böcker. Carlsson. 1 uppl. 2008. 310 sidor.

Ivar Harrie var Expressens första chefredaktör. Han var också översättare, radiokrönikör, essäist och skribent i DN och andra tidningar. Han ingick i en liberal publicistisk tradition med rötter i tidigt 1800-tal. Författaren sätter Harrie i sitt sammanhang och skriver om kulturradikalerna och efterkrigstiden, om Harrie och den så kallade Kejneaffären. Han behandlar Harries publicistiska program och ideal, hans kamp för yttrandefrihetens gränser liksom hans begrepp "att väcka och förarga".

Kristoffer Holt är verksam vid Linköpings universitet och vid mediaforskningen i Sundsvall.

Förlagsfakta

ISBN
9789173310932
Titel
Publicisten Ivar Harrie - Ideologi, offentlighetsdebatt och idékritik i Ex
Författare
Kristoffer Holt
Förlag
Carlsson
Utgivningsår
2008
Omfång
310 sidor
Bandtyp
Inbunden
Mått
135 x 210 mm
Vikt
500 g
Språk
Svenska