-
Kunskapskulturer och undervisningspraktiker
Häftad bok. Bokförlaget Daidalos. 1 uppl. 2015. 276 sidor.
Nära nyskick. Ett litet vågmärke på omslaget, i övrigt mkt fin
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789171734495
- Titel
- Kunskapskulturer och undervisningspraktiker
- Författare
- Carlgren, Ingrid
- Förlag
- Bokförlaget Daidalos
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 276 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 135 x 210 mm Ryggbredd 19 mm
- Vikt
- 406 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- tt klassrum är ingen ö. Informationssamhällets utveckling och förändrade livsmönster påverkar skolans kunskapsuppdrag. "Kunskapskulturer och undervisningspraktiker" handlar om förhållandet mellan kunskap och undervisning och om de utmaningar lärarens kunskapsarbete står inför. I boken diskuteras kunskap ur ett lärar- och utbildningsperspektiv.
Tillsammans med varje elevgrupp (åter)upptäcker och (åter)skapar läraren tidigare kunskapsmässiga landvinningar och bäddar för nya. En central och ständigt återkommande fråga är hur undervisningen kan utvecklas för att bättre främja elevernas kunskapsutveckling.
Kunskaper utvecklas i och genom handlingar och visar sig som en förmåga att se, uppfatta och göra olika saker. Kunskaper blir på så vis uttryck för vår relation till omvärlden. Lärande handlar om att utveckla denna relation genom ett alltmer differentierat erfarande som gör det möjligt att se och göra nya saker.
Frågan om hur undervisningens praktiska utformning kan bidra till ? eller motverka ? elevernas lärande är central i boken och en av slutsatserna är att undervisningen måste utformas som en kunskapspraktik om den ska kunna fungera som en god miljö för elevernas lärande.
Ingrid Carlgren är professor i pedagogik vid Stockholms universitet med inriktning mot kunskapskulturer och läroplansteori.
Bokförlaget Daidalos 1 9789171734495 -
Kunskapskulturer och undervisningspraktiker
Häftad bok. Bokförlaget Daidalos. 2018. 276 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789171734495
- Titel
- Kunskapskulturer och undervisningspraktiker
- Författare
- Carlgren, Ingrid
- Förlag
- Bokförlaget Daidalos
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 276 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 135 x 210 mm Ryggbredd 19 mm
- Vikt
- 406 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- tt klassrum är ingen ö. Informationssamhällets utveckling och förändrade livsmönster påverkar skolans kunskapsuppdrag. "Kunskapskulturer och undervisningspraktiker" handlar om förhållandet mellan kunskap och undervisning och om de utmaningar lärarens kunskapsarbete står inför. I boken diskuteras kunskap ur ett lärar- och utbildningsperspektiv.
Tillsammans med varje elevgrupp (åter)upptäcker och (åter)skapar läraren tidigare kunskapsmässiga landvinningar och bäddar för nya. En central och ständigt återkommande fråga är hur undervisningen kan utvecklas för att bättre främja elevernas kunskapsutveckling.
Kunskaper utvecklas i och genom handlingar och visar sig som en förmåga att se, uppfatta och göra olika saker. Kunskaper blir på så vis uttryck för vår relation till omvärlden. Lärande handlar om att utveckla denna relation genom ett alltmer differentierat erfarande som gör det möjligt att se och göra nya saker.
Frågan om hur undervisningens praktiska utformning kan bidra till ? eller motverka ? elevernas lärande är central i boken och en av slutsatserna är att undervisningen måste utformas som en kunskapspraktik om den ska kunna fungera som en god miljö för elevernas lärande.
Ingrid Carlgren är professor i pedagogik vid Stockholms universitet med inriktning mot kunskapskulturer och läroplansteori.
Bokförlaget Daidalos 9789171734495 -
Kunskapskulturer och undervisningspraktiker
Häftad bok. Bokförlaget Daidalos. 1 uppl. 2015. 276 sidor.
Nyskick. Endast bläddrar i. 170 exklusive frakt.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789171734495
- Titel
- Kunskapskulturer och undervisningspraktiker
- Författare
- Carlgren, Ingrid
- Förlag
- Bokförlaget Daidalos
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 276 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 135 x 210 mm Ryggbredd 19 mm
- Vikt
- 406 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- tt klassrum är ingen ö. Informationssamhällets utveckling och förändrade livsmönster påverkar skolans kunskapsuppdrag. "Kunskapskulturer och undervisningspraktiker" handlar om förhållandet mellan kunskap och undervisning och om de utmaningar lärarens kunskapsarbete står inför. I boken diskuteras kunskap ur ett lärar- och utbildningsperspektiv.
Tillsammans med varje elevgrupp (åter)upptäcker och (åter)skapar läraren tidigare kunskapsmässiga landvinningar och bäddar för nya. En central och ständigt återkommande fråga är hur undervisningen kan utvecklas för att bättre främja elevernas kunskapsutveckling.
Kunskaper utvecklas i och genom handlingar och visar sig som en förmåga att se, uppfatta och göra olika saker. Kunskaper blir på så vis uttryck för vår relation till omvärlden. Lärande handlar om att utveckla denna relation genom ett alltmer differentierat erfarande som gör det möjligt att se och göra nya saker.
Frågan om hur undervisningens praktiska utformning kan bidra till ? eller motverka ? elevernas lärande är central i boken och en av slutsatserna är att undervisningen måste utformas som en kunskapspraktik om den ska kunna fungera som en god miljö för elevernas lärande.
Ingrid Carlgren är professor i pedagogik vid Stockholms universitet med inriktning mot kunskapskulturer och läroplansteori.
Bokförlaget Daidalos 1 9789171734495
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn