Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Läsundervisning och läsutveckling

Läsundervisning och läsutveckling

Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1:1 uppl. 2009. 220 sidor.

Mycket gott skick. Format 22,5 x 15,5 cm Vikt 325 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, illustrerad med figurer i sv/v. Originalets titel: Principper for god læseundervisning. Översättning: Ulrika Jakobsson. INNEHÅLL: Förord, Inledning 1. Lärar- eller läseboksstyrd undervisning 2. Utveckling med fokus på aktiviteter 3. Läsutveckling 4. Elever som kräver individuellt anpassad undervisning 5. Principer för en bra läsundervisning 6. Den aktiva eleven 7. En bra skola samt Litteratur och Ordlista. // Vikning på bakre pärmen, inga anteckningar. Bilden avser den aktuella boken. Utnyttja gärna inrikes ENHETSFRAKTEN för beställning av flera av mina böcker samtidigt. [0330]

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789144052151
Titel
Läsundervisning och läsutveckling
Författare
Frost, Jörgen
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2009
Omfång
220 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
335 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Vad behöver man som lärare veta för att kunna undervisa i läsning och följa barns läsutveckling? Hur får man det praktiska arbetet med läsundervisningen att gå hand i hand med teorin? Jørgen Frost belyser här ett antal grundläggande principer för läsundervisning i skolan och presenterar förslag till en praktik som bygger både på en solid läspedagogisk tradition och på en tidsenlig lärosyn. Här möter vi en mängd aktiviteter som stärker barnets språkutveckling och leder till en positiv läsutveckling. Boken beskriver metoder som, oberoende av läseboksmaterial, kan användas som grund för en individualiserad undervisning, där varje barn får upptäcka glädjen i att kunna läsa. Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare i förskola och grundskolans tidigare år.