Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
pärla barbie klistermärke Vi hade vi inte. Kommer inte att. Skulle komma att. Kunde inte tro att. Visste inte att.

pärla barbie klistermärke Vi hade vi inte. Kommer inte att. Skulle komma att. Kunde inte tro att. Visste inte att.

Häftad bok. Albert Bonniers Förlag. 2012. 98 sidor.

Gott skick. Spiralbunden. Genomskinligt plastomslag. 229 x 298 mm. Jörgen Gassilewskis nya bok rör sig över olika fält: det kroppsliga, det filmiska, barnrummet, relationerna mellan det specifika, det generella och det allegoriska. Sekvenser tagna med Iphone blir återgivna i text, den oregerliga kameran som ofta är riktad rakt ner i marken rör sig hastigt och genomkorsar hela tiden nya rum. Andra textarter gestaltar sig i geometriska textfigurer, ”platonska kroppar”, eller avbryts, bleknar bort och kommer tillbaka i vågor. Texterna rör sig sida vid sida genom boken, som i ett polyfont musikstycke. Någonstans finns också, som alltid, förgängligheten, döden och kroppen med.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
9789100127053
Titel
pärla barbie klistermärke Vi hade vi inte. Kommer inte att. Skulle komma att. Kunde inte tro att. Visste inte att.
Författare
Gassilewski, Jörgen
Förlag
Albert Bonniers Förlag
Utgivningsår
2012
Omfång
98 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
229 x 298 mm Ryggbredd 15 mm
Vikt
499 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Jörgen Gassilewskis nya bok rör sig över olika fält: det kroppsliga, det filmiska, barnrummet, relationerna mellan det specifika, det generella och det allegoriska. Sekvenser tagna med Iphone blir återgivna i text, den oregerliga kameran som ofta är riktad rakt ner i marken rör sig hastigt och genomkorsar hela tiden nya rum. Andra textarter gestaltar sig i geometriska textfigurer, ”platonska kroppar”, eller avbryts, bleknar bort och kommer tillbaka i vågor. Texterna rör sig sida vid sida genom boken, som i ett polyfont musikstycke. Någonstans finns också, som alltid, förgängligheten, döden och kroppen med.