Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Just nu finns inte titeln du söker på Bokbörsen. Skapa ett användarkonto eller logga in om du vill skapa en bevakning. Klicka sedan på knappen nedan. Du aviseras via e-post så snart artikeln kommer in igen.
Ondskan (lättläst)

Ondskan (lättläst)

Häftade böcker. LL-förlaget. 1 uppl. 2008. 120 sidor.

Varje kväll måste Erik följa med farsan in i sovrummet. Han får dra ner byxorna och farsan slår honom så att blodet stänker upp på väggarna.

Erik skickas till internatskolan Stjärnsberg. Äntligen ska han slippa farsan, slippa att få stryk. Nu börjar hans nya liv. Men de äldre eleverna hatar Erik. De hatar att Erik är bäst på simning. De hatar att han inte är rädd för dem. Skolkamraterna är värre än farsan, mycket värre. Ska Erik slå tillbaka eller ska han vinna över dem på något annat sätt?

Jan Guillous Ondskan är en av Sveriges mest älskade böcker och finns också som film. Johan Werkmäster har bearbetat den till lättläst.

Förlagsfakta

ISBN
9789170532221
Titel
Ondskan (lättläst)
Författare
Guillou, Jan
Förlag
LL-förlaget
Utgivningsår
2008
Omfång
120 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
109 x 178 mm Ryggbredd 9 mm
Vikt
134 g
Språk
Svenska