Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Sju falska sanningar om kreativitet
Sju falska sanningar om kreativitet Sju falska sanningar om kreativitet

Sju falska sanningar om kreativitet

Inbunden bok. Liber. 2002. 101 sidor.

Mycket gott skick. 337 gram.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK

Förlagsfakta

ISBN
9789147063895
Titel
Sju falska sanningar om kreativitet
Författare
Rollof, Jan
Förlag
Liber
Utgivningsår
2002
Omfång
112 sidor
Bandtyp
Övrigt
Vikt
344 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Idag är förmågan till nytänkande och utveckling ett villkor för långsiktig framgång. En ständigt pågående och väl fungerande innovationsprocess är nödvändig. Vad kan man då göra rent konkret för att öka kreativiteten i en organisation? Vilka åtgärder fungerar i praktiken och hur kommer man igång? Är alla människor kreativa av naturen? Hur stimulerar man sina anställda till ökad kreativitet?

Läs mer
Idag är förmågan till nytänkande och utveckling ett villkor för långsiktig framgång. En ständigt pågående och väl fungerande innovationsprocess är nödvändig.

Vad kan man då göra rent konkret för att öka kreativiteten i en organisation? Vilka åtgärder fungerar i praktiken och hur kommer man igång? Är alla människor kreativa av naturen? Hur stimulerar man sina anställda till ökad kreativitet? Vad är det som avgör om en idé är värd att satsa på? Hur fångar man upp och utvecklar de goda idéerna? Vilken betydelse har arbetsmiljön, resurser och organisation för de kreativa resultaten? Hur skapar man kreativitet i den stressade vardagen?

I boken 7 falska sanningar om kreativitet diskuteras dessa frågor och bringar reda i många av de fördomar och missuppfattningar som florerar kring begreppet kreativitet. Genom att följa sju olika personer i sin strävan att öka kreativiteten på sina arbetsplatser får du en klar bild av vad som krävs för att skapa och behålla en kreativ kultur i en organisation. I slutet av boken finns en utvecklingsplan med konkreta tips om hur du kan agera för att öka kreativiteten i din organisation.

Docent Jan Rollof är en uppskattad föreläsare och författare kring ämnet kreativitet.