-
Game engine architecture
Inbunden bok. Wellesley, Mass. : A K Peters. 860 sidor.
Gott skick. Bokens inlaga i mycket gott skick.
Hanteringsspår på bokens pärm. Mindre fläckar på baksidan av bokens pärm och fot.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781568814131
- Titel
- Game engine architecture
- Författare
- Gregory, Jason
- Förlag
- Wellesley, Mass. : A K Peters
- Språk
- English
- Baksidestext
- Includes bibliographical references and index.
I. Foundations -- 1. Introduction -- 2. Tools of the trade -- 3. Fundamentals of software engineering for games -- 4. 3D math for games -- II. Low-level engine systems -- 5. Engine support systems -- 6. Resources and the file system -- 7. The game loop and real-time simulation -- 8. Human interface devices (HID) -- 9. Tools for debugging and development -- III. Graphics and motion -- 10. The rendering engine -- 11. Animation systems -- 12. Collision and rigid body dynamics -- IV. Gameplay -- 13. Introduction to gameplay systems -- 14. Runtime gameplay foundation systems -- V. Conclusion -- 15. You mean there's more?
Wellesley, Mass. : A K Peters 9781568814131
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn