-
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789144137247
- Titel
- Marknadsföring för alla sinnen
- Författare
- Eklund, Andreas A.
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2022
- Omfång
- 223 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 440 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I den här boken beskrivs sinnesmarknadsföring, digitalisering och nya tekniska lösningar för produkter, varumärken och servicemiljöer, i fysiska såväl som digitala sammanhang. Författarna diskuterar även etik och moral samt framtida trender, såsom artificiell intelligens, ur ett sinnesmarknadsföringsperspektiv.
Känner du hur information och budskap av alla de slag kryper allt närmare? In under skinnet och upp i ansiktet utan att vi kan värja oss? I takt med digitaliseringens framfart förändras marknadsföringen av produkter, varumärken och servicemiljöer. De mänskliga sinnenas roll att samla in och tolka information kompletteras alltmer av teknik när vi konsumerar varor och tjänster. För varje dag som går tillkommer ny teknik i vår vardag, nya sensorer som kommer allt närmare våra fysiska kroppar, och vi blir alltmer uppkopplade, på gott och ont.
Tanken med boken är att föra samman två etablerade områden – mänskliga sinnen och digitala tekniker – ur ett marknadsföringsperspektiv. Studenter och praktiker placerar sig allt oftare och mer medvetet i spänningsfältet mellan sinnena och det digitala. Denna skärningspunkt är inte alltid enkel att fånga, men när det lyckas är det värt besväret!
Studentlitteratur AB 1 9789144137247 -
Köprevolutionen : hur den digitaliserade kons...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2015. 183 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147116959
- Titel
- Köprevolutionen : hur den digitaliserade konsumenten transformerar handel, varumärken och marknadsföring
- Författare
- Jonsson, Pernilla
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 183 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 170 x 240 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 470 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Prisbelönad: Köprevolutionen har tilldelats hederspris i tävlingen Årets marknadsföringsbok 2016! Morgondagens marknadsplats är digital. Med den här boken får du de nödvändiga insikter som hjälper dig att tänka framåt och ställa de rätta frågorna.
Digitaliseringen av samhället är en av vår tids största och mest omvälvande förändringar. Med den nya tekniken blir konsumenten och därmed även köpprocessen allt mer digital, och det ritar helt om förutsättningarna för många verksamheter.
I den pågående ”köprevolutionen” står handeln i frontlinjen – dess gränssnitt digitaliseras snabbt. Digitaliseringen av köpet får dock konsekvenser långt utanför handelns gränser. Alla måste förstå vad som händer när det är konsumenterna som styr (och inte varumärkena), att köprevolutionen får konsekvenser för hela vårt sätt att göra affärer, från marknadsföring och varumärkespositionering till affärsmodeller och hur vi organiserar oss.
Den här boken hjälper dig att förstå vad den digitaliserade köpprocessen betyder för just era kunder och er affär. Den hjälper dig att tänka nytt, att tänka konsumentcentrerat, att tänka digitalt.
Sagt om boken
Köprevolutionen fick hederspris i tävlingen Årets Marknadsföringsbok 2016, med motiveringen att den ger läsaren värdefulla insikter kring den framtida digitala marknadsplatsen.
"Köprevolutionen ... Jag skulle vilja påstå att detta är måsteläsning för alla marknadsförare och kommunikatörer. Den fokuserar på konsumenter och e-handel, men analyserna och slutsatserna är giltiga för alla som vill förstå vad som händer just nu på det vi kallar marknaden." Lustgården - Wirtens blogg om content marketing 2016-01-18 www.wirten.se
"[...] Detta är en mycket aktuell, inspirerande och värdefull bok för alla läsare och speciellt viktig för de som måste förstå konsumenternas nuvarande och framtida drivkraft. Här får läsaren hjälp att tänka nytt, att tänka konsumentcentrerat och att tänka digitalt." Jan-Olof Svensson, lektör, BTJ-häftet nr 21, 2015.
Om författarna
Dr Pernilla Jonssons specialitet är att omvandla konsumenters röst till strategisk affärsnytta, och hon har väglett flera multinationella bolag inom varumärkespositionering, innovation och marknadsstrategi. Pernilla är i dag verksam på Ericsson ConsumerLab där hon ansvarar för affärsutveckling utifrån global konsumentinsikt.
Patrik Stoopendahl är affärsantropolog och konsult på analysföretaget Kairos Future. Till vardags stöttar han företag och organisationer i utvecklingen av strategier, kommunikationsidéer och nya koncept utifrån djuplodande analyser av nordisk och internationell konsumtionskultur.
Ek.dr Malin Sundström forskar om kunders beteenden, attityder och köpbeslut. Hon arbetar tillsammans med företag och organisationer och har lång erfarenhet av uppdragsforskning inom digital handel och konsekvenserna för framtidens butiker. Malin är akademisk föreståndare för SIIR, Swedish Institute for Innovative Retailing, vid Högskolan i Borås.
Liber 1 9789147116959 -
Praktisk Marknadsföring 1 - Lärobok
Häftad bok. Thelin läromedel. 1 uppl. 2014. 134 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173792929
- Titel
- Praktisk Marknadsföring 1 - Lärobok
- Författare
- Marnon, Meg
- Förlag
- Thelin läromedel
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 134 sidor
- Bandtyp
- Spiral
- Mått
- 160 x 225 mm
- Vikt
- 268 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Ett läromedel för kursen Praktisk marknadsföring 1 inom GY2011. Boken är tryckt i färg.
Thelin läromedel 1 9789173792929 -
Kunskapsbaserad marknadsföring
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2016. 280 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144094243
- Titel
- Kunskapsbaserad marknadsföring
- Författare
- Caesarius, Leon
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 280 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 160 x 229 mm
- Vikt
- 637 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I denna bok ligger fokus på hur den förändrade informationsteknologin påverkar sättet och möjligheterna att bedriva marknadsföring.
Kunskapsbaserad marknadsföring handlar om att utnyttja ny digital teknologi och de möjligheter som digitaliseringen av vår vardag, av företagets verksamhet och av samhället i stort för med sig. Företag kan i dag i större grad fatta beslut som bygger på fakta och kunskap om sina kunder, snarare än bara på antaganden och intuition.
Den nya kunskapsbaserade marknadsföringen skapar förutsättningar att fördela resurser, prognostisera och tillfredsställa kundbehov med ökad precision. Men den är också förknippad med utmaningar: processen att omvandla data till kunskap är lång och komplex.
Författarna ger i boken en bakgrund till utvecklingen från traditionell till kunskapsbaserad marknadsföring och beskriver ett antal mekanismer som krävs för att man som företag framgångsrikt ska kunna arbeta med kunskapsbaserad marknadsföring.
Studentlitteratur AB 1 9789144094243 -
Marknadsföring och påverkan på konsumenten
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 320 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144105284
- Titel
- Marknadsföring och påverkan på konsumenten
- Författare
- Söderlund, Magnus
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 320 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 585 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att påverka någon annan – det ses ofta som negativt, eller till och med fult. Kanske är det därför som marknadsförare ibland undviker att tala om marknadsföring i termer av aktiviteter som syftar till att påverka konsumenter. Men självklart handlar marknadsföring om att påverka attityder och beteende – och ytterst om att få folk att köpa en viss produkt eller tjänst. Som konsument är det inte så lätt att begripa om eller hur vi blir påverkade av marknadsföring. Och hur ska då praktiker och forskare kunna förstå hur konsumenter blir påverkade? Samtidigt är många forskare inom marknadsföringsområdet otydliga när det handlar om att göra påståenden om påverkan, eftersom påverkan innebär kausalitet – något som en del forskare inte vill uttala sig om.
Den här boken utgår från att såväl marknadsförare som konsumenter behöver bättre kunskap om påverkan i marknadsföringssammanhang, samt att sådan påverkan är möjlig att hantera både i teori och i empiriska undersökningar. Boken redovisar ett flertal former för påverkan, exempelvis vad som händer i konsumentens möte med reklam, butiksmiljöer, säljare och egna vänner eller när man ger gåvor till sig själv.
Boken är utsedd till Årets marknadsföringsbok 2015!
Studentlitteratur AB 1 9789144105284
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn