Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
De fem stora : Fullan - Hattie - Timperley - Wiliam - Dweck

De fem stora : Fullan - Hattie - Timperley - Wiliam - Dweck

Häftad bok. Natur & Kultur Akademiska. 1 uppl. 2016. 175 sidor.

Nyskick. Helt ny

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789127146518
Titel
De fem stora : Fullan - Hattie - Timperley - Wiliam - Dweck
Författare
Ersgård, Jesper
Förlag
Natur & Kultur Akademisk
Utgivningsår
2016
Omfång
175 sidor
Bandtyp
Danskt band
Mått
135 x 210 mm Ryggbredd 12 mm
Vikt
270 g
Språk
Svenska
Baksidestext
De fem stora ger överblick över och förståelse för den senaste skolforskningen och knyter den till det dagliga komplexa skolarbetet. På ett konkret och underhållande sätt presenteras här forskningsresultaten från de fem största internationella forskarna inom pedagogik ur ett lärarperspektiv.
Michael Fullan
John Hattie
Helen Timperley
Dylan Wiliam
Carol S. Dweck
Ett lands hela utveckling står i direkt relation till dess skola och hur den hanteras. Därför är skolforskning något som bör intressera och engagera – inte bara lärare, elever och föräldrar – hela samhället bör diskutera den. Alltför många reformer och förändringar i skolan har införts under antaganden. Men vi måste kräva mer – vi måste veta. All förändring av skolan måste ske med stöd av forskning, vetenskapliga belägg och bred erfarenhet. 
De fem stora vänder sig i första hand till lärare och pedagoger, men även alla andra skolintresserade. Med ett lärarperspektiv ger den förståelse för relevant skolforskning knuten till det dagliga komplexa skolarbetet. Läraren, författaren och utbildningskonsulten Jesper Ersgård ger här ett tungt bidrag till den aktuella skoldebatten. (...) Ersgård skriver entusiastiskt och lättbegripligt, och
forskarnas förändringsförslag presenteras tydligt och rättvist – texten är dessutom påtagligt verklighetsanknuten. Därmed fungerar boken utmärkt som praktisk handledning i det konkreta lärararbetet och som aktuell sammanställning av pedagogisk skolforskning.

Ola Svärd, BTJ-häftet nr 22, 2016