Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Strategisk kommunikation

Strategisk kommunikation

Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2007. 170 sidor.

Nära nyskick.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
9789144036953
Titel
Strategisk kommunikation
Författare
Jesper Falkheimer - Mats Heide
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2007
Omfång
170 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
257 g
Språk
Svenska
Baksidestext
I en värld som präglas av ständig förändring, oförutsägbarhet och kaos blir förmågan att kunna kommunicera allt viktigare. I den här boken tas ett samlat grepp om kunskapsområdet strategisk kommunikation, dvs. ledning, planering och genomförande av reflexiva kommunikationsprocesser både inom organisationer och mellan organisationer och samhället. Särskild vikt läggs vid kommunikation i organisationer under förändring eller i kris samt deras relation till medier.
Författarna utmanar gamla gränser mellan marknadsföring, samhällskommunikation, public relations och organisationskommunikation. Grundläggande kommunikationsteorier om övertalning, meningsskapande samt strategiskt och kommunikativt handlande problematiseras.
Strategisk kommunikation är främst avsedd för universitets- och högskoleutbildningar inom medie- och kommunikationsvetenskap, företagsekonomi, sociologi, pedagogik och statsvetenskap. Boken riktar sig också till praktiker inom kommunikations- och marknadsföringsområdet.