Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Bokbörsen

Den svenska marknadsplatsen för lästa böcker, lyssnade skivor och tittade filmer. Sök bland tre miljoner annonser från tjugo tusen säljare som levererar direkt till dig.

  • Öppet köp 21 dagar
  • Betalning mot faktura
  • Inrikes enhetsfrakt 59 kr oavsett vikt och antal artiklar från samma säljare och i samma kundvagn.
Medier och kommunikation - en introduktion

Medier och kommunikation - en introduktion

Häftad bok Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2001. 197 sidor.

Mycket gott skick. Ett hundöra. [rum 1]

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 59 SEK Betala med Swish Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
9789144013381
Titel
Medier och kommunikation - - en introduktion
Författare
Jesper Falkheimer
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2001
Omfång
197 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
300 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Medie- och kommunikationsvetenskap är ett stort, nytt och spännande ämne som attraherar många studenter. I denna bok tar författaren upp grundläggande aspekter på hela kommunikationsprocessen, från sändare och medier till mottagare. Boken introducerar för läsarna den historiska framväxten av mediekommunikation, sändarnas villkor och möjligheter, massmediestruktur (från pressens födelse till Internet), strategisk kommunikation (public relations), organisationskommunikation, semiotik och publikstudier. I beskrivningen ryms både samhällsvetenskapliga och humanistiska perspektiv. Syftet med boken är att ge en introducerande översikt av fältet medier och kommunikation. Boken riktar sig till studenter i medie- och kommunikationsvetenskap på grundnivå. Genom sitt tillämpade perspektiv är den också av värde för yrkesverksamma inom medie- och kommunikationsområdet samt vid andra typer av utbildningar.