Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Hitmaskinen: låtfabriken inifrån

Hitmaskinen: låtfabriken inifrån

Inbunden bok. Alfabeta. 2016. 379 sidor.

Nyskick. Skyddsomslag i nyskick. 673 gram.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK

Förlagsfakta

ISBN
9789150119107
Titel
Hitmaskinen: låtfabriken inifrån
Författare
Seabrook, John
Förlag
Alfabeta
Utgivningsår
2016
Omfång
379 sidor
Bandtyp
Inbunden
Mått
187 x 217 mm Ryggbredd 29 mm
Vikt
700 g
Språk
Svenska
Baksidestext
"Hitmaskinen är en av de bästa böckerna om 2000-talets populärkultur som jag har läst. Obligatorisk för den som vill förstå samtiden och dess musik." Markus Larsson, Aftonbladet

Under de senaste två decennierna har en ny typ av hitlåtar tagit plats på topplistorna. John Seabrook använder sig av formuleringen "bliss point", ett uttryck som han har lånat från snabbmatsindustrin och ett recept som får dagens låtar att fungera på samma sätt som snacks. För att radiolyssnaren inte ska byta kanal lägger man in en hook minst var sjunde sekund och musikindustrin har med andra ord skapat ett behov av ständig tillfredsställelse hos lyssnarna.

John Seabrook tar oss med på en fascinerande resa i sin bok, där han utforskar musikindustrins utveckling och branschens nya stjärnor - producenterna och låtskrivarna.

Det blir en resa från New York till Los Angeles och vidare till Stockholm och Korea. Längs vägen möter vi artister som Katy Perry, Britney Spears och Rihanna och producenter som årets Polarpristagare Max Martin samt Stargate, Ester Dean och Dr. Luke.

John Seabrook spårar det nya sättet att konstruera hits till det tidiga 90-talets Sverige.

I Hitmaskinen försöker John Seabrook besvara frågan om vad nya hits gör med våra hjärnor och hur tjänster som Spotify och Apple Music förändrat vårt sätt att lyssna på musik.

Här kan man lyssna på låtarna som nämns i boken: http://www.johnseabrook.com/playlists/

John Seabrook är författare och journalist på The New Yorker, där han ofta skriver om musik, teknologi och design.