-
Planerad kommunikation : strategiskt lednings...
Inbunden bok. Liber. 7 uppl. 2011. 308 sidor.
Nära nyskick. Planerad kommunikation ger en heltäckande beskrivning av effektivt arbete med kommunikation som strategiskt ledningsstöd i företag och organisationer. Den är en av Sveriges mest lästa böcker inom kommunikationsområdet, med fler än 35000 sålda exemplar. Bo läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147097494
- Titel
- Planerad kommunikation : strategiskt ledningsstöd i företag och organisationer
- Författare
- Erikson, Peter
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 308 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 674 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Planerad kommunikation ger en heltäckande beskrivning av effektivt arbete med kommunikation som strategiskt ledningsstöd i företag och organisationer. Den är en av Sveriges mest lästa böcker inom kommunikationsområdet, med fler än 35000 sålda exemplar. Boken utkom första gången 1992 och denna åttonde upplaga är helt omarbetad och uppdaterad.
Läs mer
Boken tar upp kommunikationens ökade betydelse i samhället och går igenom alla de verksamhetsområden som en kommunikatör arbetar med. Några kapitel tar upp frågor om kommunikationsplanering och -strategier. Andra avsnitt diskuterar etik, hållbarhet, förändringsarbete, organisationsfrågor samt mätning och utvärdering. Nya avsnitt berör fällor i kommunikationen samt desinformation och propaganda.
Boken används både på olika marknadsutbildningar och som uppslagsbok för yrkesverksamma. Den fungerar också utmärkt som en vägledning för den som vill ha en bred orientering inom kommunikationsområdet.
Om författarna
PETER ERIKSON är en av Sveriges mest erfarna kommunikationschefer, med erfarenhet från bland annat TCO och Telenor. Han har också drivit flera av Sveriges största PR-konsultföretag som vd och delägare. Idag arbetar han som konsult inom strategi, ledarskap och förändringsprocesser. Han är ofta anlitad föreläsare och seminarieledare.
Liber 7 9789147097494 -
CSR i praktiken : hur företag jobbar med håll...
Häftad bok. Liber. 2 uppl. 2012. 245 sidor.
Mycket gott skick. Med understrykningar. Är det verkligen möjligt för alla företag att bidra till ett bättre samhällsklimat och till minskad miljöförstöring och samtidigt fortsätta vara lönsamma? Är samhällsansvaret ännu ett av de krav som läggs på företag eller kan det ock läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147098279
- Titel
- CSR i praktiken : hur företag jobbar med hållbarhet för att tjäna pengar
- Författare
- Grankvist, Per
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 245 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 446 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Sveriges mest hyllade bok om CSR har kommit ut i en ny, uppdaterad upplaga med över 160 konkreta exempel på hur företag tjänar pengar på att jobba med hållbarhet. Insikten om att företag genom att bidra till att lösa samhällsproblem kan öka sin innovationsförmåga, konkurrenskraft och lönsamhet märks i allt fler organisationer, i allt fler branscher, i allt fler länder. Drivkraften är inte längre moral, men mammon. I "CSR i praktiken" visar Per Grankvist, samtidsanalytiker och hållbarhetsexpert, hur innovativa företag över hela världen förändrat sitt sätt att agera för att öka sin lönsamhet.
Läs mer
I denna reviderade och utökade upplaga av bästsäljaren ges både nya exempel och förklaringar till fler vanliga begrepp. Dessutom har en helt ny del adderats om den politiska bakgrunden till hur samhället sett på ansvarstagande under 1900-talet. I boken ingår nu även ett efterord med tankar om en tänkbar utveckling framåt, i skenet av bland annat Kinas ökade aptit på råvaror, det växande intresset för samhällsentreprenörskap och Occupy Wall Street-rörelsen.
Sagt om första upplagan av boken:
"CSR i praktiken borde vara en källa till inspiration och en ögonöppnare för många företagsledningar om hur man får igång – och lika viktigt – hur man integrerar CSR arbetet i verksamheten."
- Göran Holm VD, Coca-Cola Sverige
"En inspirerande bok som med sina många konkreta exempel belyser och tydliggör affärsnyttan av CSR."
- Anna Ryott generalsekreterare, SOS Barnbyar
"För den som söker exempel att använda i argumentation inför ledningen, personalen, kunderna, leverantörerna eller kanske inför sig själv är den här boken en guldgruva."
- Karolina Windell forskare Uppsala Universitet
"CSR i praktiken innehåller många intressanta, konkreta och faktaspäckade exempel på hur företag genom ett aktivt och framsynt hållbarhetsarbete kan öka sin lönsamhet. Många exempel är klockrena och kan direkt plockas in i den egna verksamheten och återanvändas!"
- Olle Blidholm fd. utvecklingschef hållbarhet, IKEA
"Boken innehåller många bra och enkla konkreta exempel på CSRarbete. Det är en mycket inspirerande bok som jag tror kan bidra till att ännu fler företag börjar tänka hållbart."
- Malin Ripa CSR-ansvarig, Volvo
"Boken är supertydlig med att hållbarhet skapar kundnytta och inspirerar oss att ta ett steg till."
- Johan Öhnell VD, Telge Energi
Om författarna
Per Grankvist är samtidsanalytiker och författare med fokus på hur företag kan jobba med hållbarhet. Han räknas som en av de mest inflytelserika experterna på området i Skandinavien. Per är också fristående kolumnist på ledarsidorna i Sydsvenskan och Helsingborgs Dagblad, och skriver om etik i Resumé.
Hur hållbarhet påverkar företags lönsamhet och innovationsförmåga i en värld där företagens förutsättningar snabbt omdefinieras är ett ständigt närvarande tema i hans artiklar, krönikor, tal och tweets.
Per har en bakgrund som hållbarhetsredaktör på Veckans affärer, rådgivare till flera stora europeiska företag och är en eftertraktad föreläsare inom både akademi och i näringslivet.
Han är även en flitig twittrare och kan följas på @pergrankvist. För mer information, se www.pergrankvist.se
Liber 2 9789147098279 -
Planerad kommunikation : strategiskt lednings...
Häftad bok. Liber. 8 uppl. 2017. 327 sidor.
Nära nyskick. Planerad kommunikation ger en heltäckande beskrivning av effektivt arbete med kommunikation som strategiskt ledningsstöd i företag och organisationer. Den är en av Sveriges mest lästa böcker inom kommunikationsområdet, med fler än 35000 sålda exemplar. Bo läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147122486
- Titel
- Planerad kommunikation : strategiskt ledningsstöd i företag och organisationer
- Författare
- Erikson, Peter
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 327 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 240 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 550 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Planerad kommunikation ger en heltäckande beskrivning av effektivt arbete med kommunikation som strategiskt ledningsstöd i företag och organisationer. Den är en av Sveriges mest lästa böcker inom kommunikationsområdet, med fler än 35000 sålda exemplar. Boken utkom första gången 1992 och denna åttonde upplaga är helt omarbetad och uppdaterad.
Boken tar upp kommunikationens ökade betydelse i samhället och går igenom alla de verksamhetsområden som en kommunikatör arbetar med. Några kapitel tar upp frågor om kommunikationsplanering och -strategier. Andra avsnitt diskuterar etik, hållbarhet, förändringsarbete, organisationsfrågor samt mätning och utvärdering. Nya avsnitt berör fällor i kommunikationen samt desinformation och propaganda.
Boken används både på olika marknadsutbildningar och som uppslagsbok för yrkesverksamma. Den fungerar också utmärkt som en vägledning för den som vill ha en bred orientering inom kommunikationsområdet.
Om författaren
Peter Erikson är en av Sveriges mest erfarna kommunikationschefer, med erfarenhet från bland annat TCO och Telenor. Han har också drivit flera av Sveriges största PR-konsultföretag som vd och delägare. Idag arbetar han som konsult inom strategi, ledarskap och förändringsprocesser. Han är ofta anlitad föreläsare och seminarieledare.
Liber 8 9789147122486 -
Representation : skatteregler för företag och...
Häftad bok. Björn Lundén Information. 6 uppl. 2012. 272 sidor.
Nyskick. Förlagsnytt, perfekt ex. REPRESENTATION är en praktiskt inriktad skattehandbok för företag och anställda. Boken handlar om de många gånger svårtolkade skattereglerna om extern och intern representation.
Att representationsfrågorna ställer till problem ut läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170277610
- Titel
- Representation : skatteregler för företag och anställda
- Författare
- Ulf Bokelund Svensson
- Förlag
- Björn Lundén Information
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 272 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 228 mm Ryggbredd 18 mm
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- REPRESENTATION är en praktiskt inriktad skattehandbok för företag och anställda. Boken handlar om de många gånger svårtolkade skattereglerna om extern och intern representation.
Att representationsfrågorna ställer till problem ute på företagen märker vi dagligen i vår frågeservice.
Vad är avdragsgillt och vad är inte avdragsgillt? Vilka beloppsgränser gäller? Kan man i vissa fall drabbas av förmånsbeskattning? Vilka regler gäller för gåvor av olika slag? Hur fungerar momsreglerna?
I boken besvarar vi dessa och många andra intressanta och svårbedömda frågor om representation. Du får många praktiska råd och tips.
Ur innehållet:
Momsreglerna
Begreppen representationstillfälle, omedelbart samband, skäligt belopp och affärsförhandling.
Gränsdragningen mot privata levnadskostnader
Extern representation
Intern representation
Måltider
Vin och sprit
Reklamgåvor
Personalfester
Styrelsesammanträden, revision, bolagsstämma mm
Interna kurser och konferenser
Lyxrepresentation
Resor
Björn Lundén Information 6 9789170277610 -
Starta & driva företag
Häftad bok. Björn Lundén Information. 2015. 263 sidor.
Nyskick. Klassiker i ny upplaga. Det här är boken för dig som driver eller tänker starta ett eget företag - oavsett bransch och företagsform. Så här långt har boken hjälpt fler än 65 000 företagare till en bra start.
Boken tar upp alla de viktiga sidorna med det läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170279607
- Titel
- Starta & driva företag
- Författare
- Björn Lundén - Ulf Bokelund Svensson
- Förlag
- Björn Lundén Information
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 263 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 228 mm Ryggbredd 16 mm
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det här är boken för dig som driver eller tänker starta ett eget företag – oavsett bransch och företagsform. Så här långt har boken hjälpt fler än 65 000 företagare till en bra start.
Boken tar upp alla de viktiga sidorna med det här att vara egen företagare:
• Starten – budget, affärsplan, kapitalbehov, finansiering, företagsform, a-kassa, mm
• Marknadsföringen – DR, PR, internet, kundvård, varumärke, mm
• Företagsekonomi – budgetar, nyckeltal, lönsamhet, prissättning, mm
• Avtals- och köprätt – köplagen, konsumentköp, näthandel, inköpsteknik, mm
Björn Lundén Information 9789170279607
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn