Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Läsinlärning och självförtroende : psykologiska teorier, empiriska undersökningar och pedagogiska konsekvenser

Läsinlärning och självförtroende : psykologiska teorier, empiriska undersökningar och pedagogiska konsekvenser

Häftad bok. Norstedts Akademiska Förlag. 3 uppl. 2004. 134 sidor.

Nyskick. Förlagsny och oläst bok.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
9172274166
Titel
Läsinlärning och självförtroende : psykologiska teorier, empiriska undersökningar och pedagogiska konsekvenser
Författare
Karin Taube
Förlag
Norstedts Akademiska Förlag
Utgivningsår
2004
Omfång
134 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
135 x 210 mm
Vikt
214 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Hur går det till när barn lär sig läsa? Varför är det så lätt för vissa och svårt för andra? Om man ska hjälpa barn att lära, är det bra att känna till vad Karin Taube skriver, föredömligt klart och redigt på drygt 100 sidor.

I denna bok pekar författaren på en särskild pusselbit i
lärinlärningsprocessen som spelar stor roll när barn ska lära sig läsa och
skriva: Självförtroende, barnets självbild. Den kan vara rena autostradan
till god och tidig läskunnighet, men ibland som en besvärlig hinderbana. Många pedagogiska forskare och ännu fler lärare kan
berätta om sambandet mellan läsinlärning och självförtroende och
författaren refererar deras erfarenheter och ger belysande exempel. Till
slut ställs den självklara frågan ”Så hur gör man då?” och där är svaren
inte så enkla och entydiga. Författaren ger dock en rad handfasta råd och
tips utifrån sina breda kunskaper och erfarenheter i ämnet.

Läsinlärning och självförtroende vänder sig till studerande i utbildningsvetenskap, blivande och färdigutbildade lärare inom grundskolans tidiga år, förskolan samt till föräldrar.

Karin Taube är professor i pedagogik vid Institutionen för utbildningsvetenskap, Mittuniversitetet