-
Yes! : därför köper vi det vi inte behöver
Inbunden bok. Ordfront Förlag. 1 uppl. 2015. 244 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick. Ett exemplar i nyskick utan spår av läsning. Inga markeringar eller överstrykningar. Utgallringsexemplar från bibliotek med stämpel på insidan på bokens sista blanka sida. Omslaget fint skyddad av plastfilm.
Missa inte att du kan köpa fler böcker av mi läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170377464
- Titel
- Yes! : därför köper vi det vi inte behöver
- Författare
- Katarina Bjärvall
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 244 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 145 x 217 mm Ryggbredd 19 mm
- Vikt
- 405 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- VI KÖPER, KÖPER, KÖPER. Varor, tjänster, livsstilar, drömmar, relationer allt bjuds ut dygnet runt. Förr var det produktionen som drev samhällsekonomin. Idag är det den privata konsumtionen.
Konsumtionen ska göra oss lyckligare, tror vi. Men de flesta undersökningar tyder på raka motsatsen. Och än värre den eviga tillväxten driver oss mot en ekologisk katastrof.
Så varför köper vi sådant vi inte behöver eller ens vill ha, varför fortsätter vi med den livsstil som gör oss tommare, mer stressade och dessutom förstör det enda jordklot vi har att leva på?
Detta är en av vår tids största gåtor. Det är också frågan som står i centrum för Katarina Bjärvalls bok Yes! Därför köper vi det vi inte behöver.Ett svar är att dagens hela samhälle är organiserat kring tillväxt, konsumtion och vinst och att pengar att handla för kan trollas fram genom ständigt tillgänglig kredit.
Ett annat svar finns i vår egen hjärna, i belöningssystemet, som gör att vi får snabba lustkänslor av nya prylar och upplevelser. Nyckeln är dopamin, den signalsubstans som kan göra oss beroende inte bara av droger och alkohol utan också av godis och lajks på Facebook.
Idag har den avancerade vetenskapen om hjärnan och om människors beteende ställts i konsumtionssamhällets tjänst. Reklam framstår mer och mer som gårdagens sätt att påverka. Framtidens heter neuromarketing.
Yes! är en skrämmande bok om hur de kommersiella krafterna bokstavligt talat invaderar och styr oss, men också en hoppfull vision om hur vi återtar makten över våra liv.
Ordfront Förlag 1 9789170377464 -
Yes! : därför köper vi det vi inte behöver
Inbunden bok. Ordfront Förlag. 1 uppl. 2015. 244 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i gott skick. Några vikmärken på de sista försättsbladen.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170377464
- Titel
- Yes! : därför köper vi det vi inte behöver
- Författare
- Katarina Bjärvall
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 244 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 145 x 217 mm Ryggbredd 19 mm
- Vikt
- 405 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- VI KÖPER, KÖPER, KÖPER. Varor, tjänster, livsstilar, drömmar, relationer allt bjuds ut dygnet runt. Förr var det produktionen som drev samhällsekonomin. Idag är det den privata konsumtionen.
Konsumtionen ska göra oss lyckligare, tror vi. Men de flesta undersökningar tyder på raka motsatsen. Och än värre den eviga tillväxten driver oss mot en ekologisk katastrof.
Så varför köper vi sådant vi inte behöver eller ens vill ha, varför fortsätter vi med den livsstil som gör oss tommare, mer stressade och dessutom förstör det enda jordklot vi har att leva på?
Detta är en av vår tids största gåtor. Det är också frågan som står i centrum för Katarina Bjärvalls bok Yes! Därför köper vi det vi inte behöver.Ett svar är att dagens hela samhälle är organiserat kring tillväxt, konsumtion och vinst och att pengar att handla för kan trollas fram genom ständigt tillgänglig kredit.
Ett annat svar finns i vår egen hjärna, i belöningssystemet, som gör att vi får snabba lustkänslor av nya prylar och upplevelser. Nyckeln är dopamin, den signalsubstans som kan göra oss beroende inte bara av droger och alkohol utan också av godis och lajks på Facebook.
Idag har den avancerade vetenskapen om hjärnan och om människors beteende ställts i konsumtionssamhällets tjänst. Reklam framstår mer och mer som gårdagens sätt att påverka. Framtidens heter neuromarketing.
Yes! är en skrämmande bok om hur de kommersiella krafterna bokstavligt talat invaderar och styr oss, men också en hoppfull vision om hur vi återtar makten över våra liv.
Ordfront Förlag 1 9789170377464 -
Yes! : därför köper vi det vi inte behöver
Inbunden bok. Ordfront Förlag. 1 uppl. 2015. 244 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170377464
- Titel
- Yes! : därför köper vi det vi inte behöver
- Författare
- Katarina Bjärvall
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 244 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 145 x 217 mm Ryggbredd 19 mm
- Vikt
- 405 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- VI KÖPER, KÖPER, KÖPER. Varor, tjänster, livsstilar, drömmar, relationer allt bjuds ut dygnet runt. Förr var det produktionen som drev samhällsekonomin. Idag är det den privata konsumtionen.
Konsumtionen ska göra oss lyckligare, tror vi. Men de flesta undersökningar tyder på raka motsatsen. Och än värre den eviga tillväxten driver oss mot en ekologisk katastrof.
Så varför köper vi sådant vi inte behöver eller ens vill ha, varför fortsätter vi med den livsstil som gör oss tommare, mer stressade och dessutom förstör det enda jordklot vi har att leva på?
Detta är en av vår tids största gåtor. Det är också frågan som står i centrum för Katarina Bjärvalls bok Yes! Därför köper vi det vi inte behöver.Ett svar är att dagens hela samhälle är organiserat kring tillväxt, konsumtion och vinst och att pengar att handla för kan trollas fram genom ständigt tillgänglig kredit.
Ett annat svar finns i vår egen hjärna, i belöningssystemet, som gör att vi får snabba lustkänslor av nya prylar och upplevelser. Nyckeln är dopamin, den signalsubstans som kan göra oss beroende inte bara av droger och alkohol utan också av godis och lajks på Facebook.
Idag har den avancerade vetenskapen om hjärnan och om människors beteende ställts i konsumtionssamhällets tjänst. Reklam framstår mer och mer som gårdagens sätt att påverka. Framtidens heter neuromarketing.
Yes! är en skrämmande bok om hur de kommersiella krafterna bokstavligt talat invaderar och styr oss, men också en hoppfull vision om hur vi återtar makten över våra liv.
Ordfront Förlag 1 9789170377464 -
Yes! : därför köper vi det vi inte behöver
Inbunden bok. Ordfront Förlag. 1 uppl. 2015. 244 sidor.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170377464
- Titel
- Yes! : därför köper vi det vi inte behöver
- Författare
- Katarina Bjärvall
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 244 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 145 x 217 mm Ryggbredd 19 mm
- Vikt
- 405 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- VI KÖPER, KÖPER, KÖPER. Varor, tjänster, livsstilar, drömmar, relationer allt bjuds ut dygnet runt. Förr var det produktionen som drev samhällsekonomin. Idag är det den privata konsumtionen.
Konsumtionen ska göra oss lyckligare, tror vi. Men de flesta undersökningar tyder på raka motsatsen. Och än värre den eviga tillväxten driver oss mot en ekologisk katastrof.
Så varför köper vi sådant vi inte behöver eller ens vill ha, varför fortsätter vi med den livsstil som gör oss tommare, mer stressade och dessutom förstör det enda jordklot vi har att leva på?
Detta är en av vår tids största gåtor. Det är också frågan som står i centrum för Katarina Bjärvalls bok Yes! Därför köper vi det vi inte behöver.Ett svar är att dagens hela samhälle är organiserat kring tillväxt, konsumtion och vinst och att pengar att handla för kan trollas fram genom ständigt tillgänglig kredit.
Ett annat svar finns i vår egen hjärna, i belöningssystemet, som gör att vi får snabba lustkänslor av nya prylar och upplevelser. Nyckeln är dopamin, den signalsubstans som kan göra oss beroende inte bara av droger och alkohol utan också av godis och lajks på Facebook.
Idag har den avancerade vetenskapen om hjärnan och om människors beteende ställts i konsumtionssamhällets tjänst. Reklam framstår mer och mer som gårdagens sätt att påverka. Framtidens heter neuromarketing.
Yes! är en skrämmande bok om hur de kommersiella krafterna bokstavligt talat invaderar och styr oss, men också en hoppfull vision om hur vi återtar makten över våra liv.
Ordfront Förlag 1 9789170377464
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn