-
Professionellt bemötande : Möta kunder i offe...
Inbunden bok. Gothia Kompetens AB. 5 uppl. 2018. 199 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789172512047
- Titel
- Professionellt bemötande : Möta kunder i offentlig verksamhet
- Författare
- Weiner Thordarson, Katarina
- Förlag
- Gothia Kompetens AB
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 199 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 150 x 200 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Metoder och verktyg för professionellt bemötande i offentlig verksamhet.
Bemötande kan vara lätt och det kan vara svårt, riktigt svårt. Den här boken förmedlar konkreta metoder och verktyg som är användbara och kommer till nytta i vardagens bemötande i offentlig verksamhet.
Kunder i offentliga verksamheter ställer krav och kan ha ett stort fokus på sina rättigheter. De accepterar i allmänhet inte ett inkorrekt bemötande. Men deras krav och förväntan kan ibland gå utöver vad som är rimligt. Det kan resultera i att offentligt anställda utsätts för obehagliga situationer, vilket i sin tur påverkar deras sätt och möjlighet att möta kunden. Det är i beteendet som bemötandet visar sig, vare sig det är bra eller dåligt. Ett bra internt arbetsklimat påverkar det externa bemötandet, och tvärtom.
Denna femte upplaga är utökad med fler exempel och innehåller konkreta verktyg för bemötande.
Katarina Weiner Thordarson har arbetat inom kompetens- och ledarutveckling sedan över trettio år. Hon driver eget företag och är verksam som utbildningskonsult, författare och spelutvecklare inom utbildningsområdet.
Gothia Kompetens AB 5 9789172512047 -
Svåra samtal : Goda råd från erfarna samtalsl...
Inbunden bok. Gothia Kompetens AB. 2 uppl. 2018. 157 sidor.
Nyskick. (Boklåda:1)
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789172511880
- Titel
- Svåra samtal : Goda råd från erfarna samtalsledare
- Författare
- Weiner Thordarson, Katarina
- Förlag
- Gothia Kompetens AB
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 157 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 150 x 200 mm Ryggbredd 8 mm
- Vikt
- 368 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Råd och praktiska verktyg för svåra samtal på arbetsplatsen.
Boken ger dig som läsare en introduktion till samtalskompetens och de olika kategorier av samtal som finns: prestationssamtal, samtal om beteenden, krissamtal och uppsägningssamtal. Du får också konkreta verktyg som du kan använda i dina egna samtal.
Att leda ett samtal kan bli svårt när det uppstår starka känslomässiga reaktioner hos dig som leder samtalet och den du pratar med. I den här boken får du tips och råd från erfarna samtalsledare som kan hjälpa dig i dina egna svåra samtal.
Författaren har intervjuat tolv personer som i sin vardag har svåra samtal. Med avstamp i dessa intervjuer kan boken användas som underlag för vidare diskussioner i utbildningssammanhang eller på en arbetsplats. Boken riktar sig till chefer och medarbetare i offentlig sektor som möter medborgare, patienter och brukare i många olika typer av sammanhang.
Katarina Weiner Thordarson har arbetat inom kompetens- och ledarutveckling sedan över trettio år. Hon driver eget företag och är verksam som utbildningskonsult, författare och spelutvecklare inom utbildningsområdet.
Gothia Kompetens AB 2 9789172511880 -
Styra samtal - samtalsmetodik för chefer
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2005. 64 sidor.
Nyskick. Boken är slutsåld på förlaget
Som chef har du samtal av olika karaktär - det kan vara utveckling- eller lönesamtal, problem- eller konfliktsamtal...
Innehåll:
1. Syfte med samtal
2. Samtalets struktur
3. Din personliga samtalsstil
4. Samtalskompete läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9147077034
- Titel
- Styra samtal - Exec
- Författare
- Weiner Thordarson, Katarina
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 64 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 148 x 210 mm
- Vikt
- 220 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I den här boken får du kunskap om användbara tekniker och konkreta tips för hur du kan öka kvaliteten på dina samtal. Det handlar till exempel om hur du bättre kan planera ditt samtal men även om hur du kan bli bättre på att lyssna och ställa rätt frågor. Du får även möjlighet att göra ett test för att bli mer medveten om dina styrkor och svagheter som samtalsledare
Liber 1 9147077034 -
Professionellt bemötande - att möta kunder i...
Häftad bok.
Nära nyskick. SKL Kommentus 2009. 70s. Beskrivning: Det interna bemötandet mellan medarbetare och mellan chefer påverkar det eterna bemötandet av verksamhetens kunder. Ett bra beteende är nyckeln till det goda bemötandet, och tvärtom. Blir mansom medarbetare och chef i läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Professionellt bemötande : möta kunder i offe...
Häftad bok. SKL Kommentus Media. 2011. 111 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173452632
- Titel
- Professionellt bemötande : möta kunder i offentlig verksamhet
- Författare
- Weiner Thordarson, Katarina
- Förlag
- SKL Kommentus Media
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 111 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bemötande kan vara lätt och det kan vara svårt – riktigt svårt. En bidragande faktor till det senare är att dagens kunder i offentliga verksamheter ställer krav och kan ha ett stort fokus på sina rättigheter. De accepterar i allmänhet inte ett inkorrekt bemötande. Men deras krav och förväntan kan ibland gå utöver vad som är rimligt. Det kan resultera i att offentligt anställda utsätts för obehagliga situationer, vilket i sin tur påverkar deras sätt och möjlighet att möta kunden.
Den här boken vill förmedla metoder och verktyg som kan vara användbara och komma till nytta i vardagens bemötande. Ytterligare ett syfte är att uppmärksamma vikten av att verkligen använda de värdegrundsdokument som tas fram i många organisationer. Det är i beteendet som bemötandet visar sig, vare sig det är bra eller dåligt. Ett bra internt arbetsklimat påverkar det externa bemötandet, och tvärtom.
Denna andra upplaga är utökad med flera autentiska exempel och bemötandeverktyg. Till boken hör tre spel i bemötande som kan användas i företagets eller organisationens utvecklingsarbete.
Författaren Katarina Weiner Thordarson har mångårig praktisk erfarenhet av bemötande i offentlig verksamhet. Hon driver ett utbildningsföretag som är specialiserat på just bemötande, och träffar mängder av offentliganställda som varje dag möter kunder.
SKL Kommentus Media 9789173452632 -
Möta kunder med psykisk ohälsa - Tips i kommu...
Inbunden bok. Komlitt. 2017. 180 sidor.
Nyskick. Nypris: 369:-. Bokens innehåll:
Kap 1: Den psykiska ohälsan ökar
Kap 2: Öka din kunskap om psykiska sjukdomar
Kap 3: Tips i möten vid psykisk ohälsa
Kap 4: Bemöt aggressivt beteende
Kap 5: Praktiska tips i kommunikation vid psykisk ohälsa
Kap 6: Utv läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789172511606
- Titel
- Möta kunder med psykisk ohälsa - Tips i kommunikation och kontakter
- Författare
- Weiner Thordarson, Katarina
- Förlag
- Komlitt
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 185 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 150 x 200 mm
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Dagligen möter vi tusentals människor på allmänna platser,
transporter, i arbetet och privat. Det stora flertalet av dessa personer
är balanserade och stabila. Ändå ökar den
psykiska ohälsan i samhället. I de flesta offentliga organisationer och yrken är det nödvändigt att utveckla sin förmåga att förstå och
hantera sådana möten. Och det finns kunskaper hur du kan agera för att minska risken att hamna i hotfulla situationer. I boken får
du konkreta tips hur du kan avläsa kroppsspråk och känslostämningar samt hur du kan kommunicera med irriterade, aggressiva och instabila personer. Du ökar även din medvetenhet om ditt eget kroppsspråk, vad du kan tänka på som kan förebygga och ta udden av irritation, ilska och aggressivitet. Du får dessutom tillgång till självskattningstester och mängder med tips och verktyg som är enkla att använda i dina dagliga möten och samtal.
Komlitt 9789172511606 -
Samtalsledarspelet
Övrigt tryckt och skrivet. Komlitt. 1 uppl. 2019. 210 frågekort sidor.
Nyskick. Nypris på Adlibris 2.300:-. Interaktivt kompetensverktyg i professionella samtal. Träna samtalsmetodik i olika svårighetsgrader. Frågekategorier:
1. Samtalsmetodik - frågor om samtalskonst
2. Samtal om attityder och beteenden
3. Samtal om kom läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789172511996
- Titel
- Samtalsledarspelet
- Författare
- Weiner Thordarson, Katarina
- Förlag
- Komlitt
- Utgivningsår
- 2019
- Bandtyp
- Övrigt
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Spelet är utvecklat som ett kompetensverktyg till personer som leder medarbetarsamtal, utvecklingssamtal, coachingsamtal, prestationssamtal, problem- eller konfliktsamtal, disciplinsamtal, stödsamtal, krissamtal, uppsägnings- eller omställningssamtal.
Med spelet får du ett praktiskt verktyg som hjälper verksamheten att:
• Öka kompetensen hos chefer och medarbetare som leder professionella samtal.
• Erbjuda en möjlighet att lära av andra samtalsledares kompetens, få tillgång till metoder, erfarenheter och förhållningssätt.
• Ge möjlighet att samtala om enkla och komplexa samtal.
• Utbyta erfarenheter om tips och verktyg med kollegor.
Spelförpackningen innehåller spelinstruktioner, spelplan, 210 frågekort och medalj.
Komlitt 1 9789172511996 -
Bemötandespelet 1, Externt bemötande mellan a...
Övrigt tryckt och skrivet. Bokförlaget SKL Kommentus i samarbete med Komlitt. 1 uppl. 2009. 200 frågekort + 200 extrakort sidor.
Gott skick. Innehåller 200 dubblettkort.
Frågekategorier:
1. Empati och respekt
2. Förtroende och trovärdighet
3. Krävande möten och kundsituationer
4. Hot och våld
… läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789172511262
- Titel
- Bemötandespelet 1 Externt bemötande mellan anställd och kund.
- Författare
- Weiner Thordarson, Katarina
- Förlag
- Bokförlaget Komlitt
- Utgivningsår
- 2014
- Bandtyp
- Övrigt
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Externt bemötande mellan anställd och kund.
Spelkategorier:
- Empati och respekt
- Förtroende och trovärdighet
- Krävande möten och kundsituationer
- Hot och våld.
Köp också boken Professionellt bemötande. En "grundkurs i bemötande" för såväl chefer som anställda. En av utgångspunkterna i boken är att det externa bemötandet påverkas starkt av det interna, och att detta är något man kan och bör ta tag i. Men hur? Bemötandespelen är de praktiska verktygen som kompletterar boken. Speldeltagarna är aktiva och har roligt samtidigt som de samtalar om arbetsplatsens viktiga frågor. "Vinner" gör den som enligt deltagarna bidragit till det bästa samtalet.
Bokförlaget SKL Kommentus i samarbete med Komlitt 1 9789172511262
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn