Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Professionellt bemötande - att möta kunder i offentlig verksamhet

Professionellt bemötande - att möta kunder i offentlig verksamhet

Häftad bok.

Nära nyskick. SKL Kommentus 2009. 70s. Beskrivning: Det interna bemötandet mellan medarbetare och mellan chefer påverkar det eterna bemötandet av verksamhetens kunder. Ett bra beteende är nyckeln till det goda bemötandet, och tvärtom. Blir mansom medarbetare och chef illa bemött ger det ringar på vattnet. Är chefen kort i tonen eller har en uppläande attityd kan det utvecklas till ett mönster som tillåter alla att bete sig så. Läs fler än 50 autentiska eempel i boken.Bemötande upplevs vara svårare i vissa situationer än andra. Dagens kunder och medborgare upplevs ställa högre krav, vara mer kunniga i sakfrågor och ifrågasätta mer. De kan även ta hjälp av brukar- och diskrimineringsorganisationer för att ta till vara sina rättigheter. Men även vara aggressiva, hotfulla och våldsamma. Det kan medföra en ängslan hos anställda att bli anmälda, hamna i media, få en varning eller erinran eller krav på skadestånd.Den här boken förmedlar metoder och verktyg som kan vara användbara i både enkla och riktigt komplicerade möten.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish