Professionellt bemötande - att möta kunder i offentlig verksamhet
Häftad bok.
Nära nyskick. SKL Kommentus 2009. 70s. Beskrivning: Det interna bemötandet mellan medarbetare och mellan chefer påverkar det eterna bemötandet av verksamhetens kunder. Ett bra beteende är nyckeln till det goda bemötandet, och tvärtom. Blir mansom medarbetare och chef illa bemött ger det ringar på vattnet. Är chefen kort i tonen eller har en uppläande attityd kan det utvecklas till ett mönster som tillåter alla att bete sig så. Läs fler än 50 autentiska eempel i boken.Bemötande upplevs vara svårare i vissa situationer än andra. Dagens kunder och medborgare upplevs ställa högre krav, vara mer kunniga i sakfrågor och ifrågasätta mer. De kan även ta hjälp av brukar- och diskrimineringsorganisationer för att ta till vara sina rättigheter. Men även vara aggressiva, hotfulla och våldsamma. Det kan medföra en ängslan hos anställda att bli anmälda, hamna i media, få en varning eller erinran eller krav på skadestånd.Den här boken förmedlar metoder och verktyg som kan vara användbara i både enkla och riktigt komplicerade möten.