-
Professionellt bemötande - Möta kunder i offe...
Inbunden bok. Komlitt. 2017. 189 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789172511552
- Titel
- Professionellt bemötande - Möta kunder i offentlig verksamhet
- Författare
- Katarina Weiner Thordarson
- Förlag
- Komlitt
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 189 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 150 x 200 mm
- Vikt
- 510 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bemötande kan vara lätt och det kan vara svårt – riktigt svårt. Den här boken förmedlar metoder och verktyg som kan vara användbara och komma till nytta i vardagens bemötande.
Kunder i offentliga verksamheter ställer krav och kan ha ett stort fokus på sina rättigheter. De accepterar i allmänhet inte ett inkorrekt bemötande. Men deras krav och förväntan kan ibland gå utöver vad som är rimligt. Det kan resultera i att offentligt anställda utsätts för obehagliga situationer, vilket i sin tur påverkar deras sätt
och möjlighet att möta kunden. Det är i beteendet som bemötandet visar sig, vare sig det är bra eller dåligt. Ett bra internt arbetsklimat påverkar det externa bemötandet, och tvärtom.
Denna fjärde upplaga är utökad med fler konkreta exempel och innehåller verktyg för bemötande. Till boken hör tre spel i bemötande som kan användas i företagets eller organisationens utvecklingsarbete med just bemötande.
Komlitt 9789172511552 -
Professionellt bemötande : Möta kunder i offe...
Inbunden bok. Gothia Kompetens AB. 5 uppl. 2018. 199 sidor.
Nyskick.
FRI FRAKT inrikes- ISBN
- 9789172512047
- Titel
- Professionellt bemötande : Möta kunder i offentlig verksamhet
- Författare
- Weiner Thordarson, Katarina
- Förlag
- Gothia Kompetens AB
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 199 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 150 x 200 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Metoder och verktyg för professionellt bemötande i offentlig verksamhet.
Bemötande kan vara lätt och det kan vara svårt, riktigt svårt. Den här boken förmedlar konkreta metoder och verktyg som är användbara och kommer till nytta i vardagens bemötande i offentlig verksamhet.
Kunder i offentliga verksamheter ställer krav och kan ha ett stort fokus på sina rättigheter. De accepterar i allmänhet inte ett inkorrekt bemötande. Men deras krav och förväntan kan ibland gå utöver vad som är rimligt. Det kan resultera i att offentligt anställda utsätts för obehagliga situationer, vilket i sin tur påverkar deras sätt och möjlighet att möta kunden. Det är i beteendet som bemötandet visar sig, vare sig det är bra eller dåligt. Ett bra internt arbetsklimat påverkar det externa bemötandet, och tvärtom.
Denna femte upplaga är utökad med fler exempel och innehåller konkreta verktyg för bemötande.
Katarina Weiner Thordarson har arbetat inom kompetens- och ledarutveckling sedan över trettio år. Hon driver eget företag och är verksam som utbildningskonsult, författare och spelutvecklare inom utbildningsområdet.
Gothia Kompetens AB 5 9789172512047 -
Professionellt bemötande - att möta kunder i...
Häftad bok.
Nära nyskick. SKL Kommentus 2009. 70s. Beskrivning: Det interna bemötandet mellan medarbetare och mellan chefer påverkar det eterna bemötandet av verksamhetens kunder. Ett bra beteende är nyckeln till det goda bemötandet, och tvärtom. Blir mansom medarbetare och chef i läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Professionellt bemötande : möta kunder i offe...
Häftad bok. SKL Kommentus Media. 2011. 111 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173452632
- Titel
- Professionellt bemötande : möta kunder i offentlig verksamhet
- Författare
- Weiner Thordarson, Katarina
- Förlag
- SKL Kommentus Media
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 111 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bemötande kan vara lätt och det kan vara svårt – riktigt svårt. En bidragande faktor till det senare är att dagens kunder i offentliga verksamheter ställer krav och kan ha ett stort fokus på sina rättigheter. De accepterar i allmänhet inte ett inkorrekt bemötande. Men deras krav och förväntan kan ibland gå utöver vad som är rimligt. Det kan resultera i att offentligt anställda utsätts för obehagliga situationer, vilket i sin tur påverkar deras sätt och möjlighet att möta kunden.
Den här boken vill förmedla metoder och verktyg som kan vara användbara och komma till nytta i vardagens bemötande. Ytterligare ett syfte är att uppmärksamma vikten av att verkligen använda de värdegrundsdokument som tas fram i många organisationer. Det är i beteendet som bemötandet visar sig, vare sig det är bra eller dåligt. Ett bra internt arbetsklimat påverkar det externa bemötandet, och tvärtom.
Denna andra upplaga är utökad med flera autentiska exempel och bemötandeverktyg. Till boken hör tre spel i bemötande som kan användas i företagets eller organisationens utvecklingsarbete.
Författaren Katarina Weiner Thordarson har mångårig praktisk erfarenhet av bemötande i offentlig verksamhet. Hon driver ett utbildningsföretag som är specialiserat på just bemötande, och träffar mängder av offentliganställda som varje dag möter kunder.
SKL Kommentus Media 9789173452632
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn