Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Professionell kompetens för arbete med barn

Professionell kompetens för arbete med barn

Häftad bok. Gleerups Utbildning AB. 1 uppl. 2010. 233 sidor.

Mycket gott skick. Få tecken på användning.
Utan anteckningar och understrykningar.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
9789140664068
Titel
Professionell kompetens för arbete med barn
Författare
Kenneth Forslund - Marianne Jacobsen
Förlag
Gleerups Utbildning AB
Utgivningsår
2010
Bandtyp
Häftad
Vikt
422 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Det professionella arbetet med barn är komplext. Barngrupper består av barn som har kommit olika långt i sin personliga utveckling, såväl fysiskt som känslomässigt, intellektuellt, socialt och språkligt. Det mångkulturella samhället påverkar också arbetet i barngrupperna. Dessutom har behovet av samverkan inom och mellan olika yrkesgrupper ökat, vilket ställer nya krav på dem som arbetar inom exempelvis barnomsorg och skola.
Genom hela boken framträder pedagogernas egna röster om hur arbetet med barnen bedrivs. Författarna visar på olika pedagogiska överväganden och arbetssätt som kan tillämpas för att stimulera och stödja barns lärande och utveckling. De visar också hur pedagogerna beskriver och förstår sin egen och andras professionella kompetens.
Boken handlar om professionell kompetens i vid mening men med direkta tillämpningar för arbete med barn. De flesta konkreta exemplen är hämtade från en förskoleverksamhet där flera lärargrupper, specialister och barnskötare samarbetar med gruppintegration av funktionshindrade barn.

Boken vänder sig främst till grundutbildning, vidareutbildning och fortbildning för förskollärare, lärare för de lägre skolåldrarna och fritidspedagoger men är även av stort intresse för socionomer, psykologer, speciallärare, fritidsledare, barnsköterskor, skolledare och andra professioner med ansvar för barns lärande och utveckling. Boken är också avsedd att medverka till fördjupning av interprofessionell samverkan mellan de skilda yrkesgrupper som arbetar med barn.