Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Bokbörsen

Den svenska marknadsplatsen för lästa böcker, lyssnade skivor och tittade filmer. Sök bland tre miljoner annonser från tjugo tusen säljare som levererar direkt till dig.

  • Öppet köp 21 dagar
  • Betalning mot faktura
  • Inrikes enhetsfrakt 59 kr oavsett vikt och antal artiklar från samma säljare och i samma kundvagn.
Konsten att få andra att prestera

Konsten att få andra att prestera

Pocketbok RB publishing. 1 uppl. 2016. 154 sidor sidor.

Nyskick. Coachen fyra uppgifter som förändrar och gör fler till lagspelare som även presterar mer av det dom bör göra.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 59 SEK Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
9789186439347
Titel
Konsten att få andra att prestera
Författare
Kenth Åkerman
Förlag
RB publishing
Utgivningsår
2016
Omfång
153 sidor
Bandtyp
Pocket
Mått
110 x 178 mm Ryggbredd 105 mm
Vikt
93 g
Språk
Svenska
Baksidestext
”Med glimten i ögat ger den tydliga råd och sanningar som man behöver som ledare. Läs den!” Maria Stagmo, HR chef, Sparbanken Skåne - Hur skulle det var om dina medarbetare tog mer ansvar?- Gjorde bättre resultat? - Blev mer delaktiga i verksamheten? - Och med ännu bättre kvalitet? - Vill du undvika eget energiläckage, onödigt extraarbete och medarbetare som inte gör det som borde göras?  I boken får du bl a lära dig coachens fyra uppgifter, frågor som förändrar och verktyg för att få fler lagspelare som presterar mer. Du kan direkt använda dig av det du läser. Praktiskt, enkelt och rakt på sak. Nu utökad med kapitel med tips om att hantera stress. Den riktar sig till dig som chef och ledare, både inom det privata näringslivet och inom offentlig sektor. Även idrottsledare och ledare inom ideella verksamheter har nytta av tankarna, exemplen, övningarna och reflektionerna som ges. Kenth Åkerman är en efterfrågad talare och expert inom ledarskap, medarbetarskap, arbetsglädje och service. Med 25 års erfarenhet och med uppdrag i hundratals företag och med tusentals medarbetare och chefer som deltagare. Originalupplagan är såld i +8 000 ex. (Finns även i danskt band.)  Några läsarröster:  "Mycket behändig att använda som uppslagsbok vid olika situationer för att motivera sina medarbetare." Matz Wallander, CEO, Idrottens Spel "Boken har hjälpt mig med praktiska tips för att ge ny kraft och inspiration till medarbetarna - varje dag." Merja Wising, Divisionschef Guldfynd  "Som ansvarig för en större säljorganisation har den fungerat som en tankeväckande, men också som en uppslagsbok som jag kommer tillbaka till när jag behöver inspiration att utveckla mitt ledarskap. Jag rekommenderar den till alla som har någon form av ledaruppdrag." Joakim Andersson, Country Manager, Glamox Luxo Lighting  ”Konkret, enkelt och rakt på sak.” Ingrid Alestig, affärsutvecklare, Novasell ”En blandning av kloka insikter och en operfekt charm.” Anna Lindström, motivationsledare, Brunnsvik Folkhögskola ”Ger många praktiska tips hur man tillämpar coachingen i verkligheten.” Ola Eklund, Nordea Försäkring ”Ett litet uppslagsverk för mig som chef.” Pia Bernåker, regionchef Forex Bank