Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Praxis och tyst kunnande

Praxis och tyst kunnande

Inbunden bok. Dialoger. 1 uppl. 1999. 152 sidor.

Mycket gott skick. Tillskrift av författaren till Torbjörn. Svensk text. ISBN 9197316946. Beskrivning
I denna bok har den norske filosofen Kjell S. Johannessen ställt samman en serie essäer som på olika sätt belyser och vidareutvecklar det av Ludwig Wittgenstein inspirerande begreppet praxis. Syftet är att presentera en mer adekvat kunskapsteoretisk grundval för analys av yrkeskunnande än vad det rådande kunskapsidealet inom tekniska högskolor och arbetslivsforskning erbjuder.
För att leda en verksamhet där utveckling av yrkeskunnande står i fokus måste vi förstå hur det byggs upp, samtidigt som vi måste öva vår lyhördhet för dess spektrum av uttrycksformer. Boken pekar i riktning mot ett nytt kunskapsparadigm där reflektion över det egna deltagandet i begreppsbildande förlopp är ett centralt inslag.
Kjell S. Johannessen är professor i filosofi vid universitetet i Bergen.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
9197316946
Titel
Praxis och tyst kunnande
Författare
Johannessen, Kjell S
Förlag
Dialoger
Utgivningsår
1999
Omfång
152 sidor
Bandtyp
Inbunden
Mått
170 x 245 mm Ryggbredd 15 mm
Vikt
480 g
Språk
Svenska
Baksidestext
I denna bok har den norske filosofen Kjell S. Johannessen ställt samman en serie essäer som på olika sätt belyser och vidareutvecklar det av Ludwig Wittgenstein inspirerande begreppet praxis. Syftet är att presentera en mer adekvat kunskapsteoretisk grundval för analys av yrkeskunnande än vad det rådande kunskapsidealet inom tekniska högskolor och arbetslivsforskning erbjuder.
För att leda en verksamhet där utveckling av yrkeskunnande står i fokus måste vi förstå hur det byggs upp, samtidigt som vi måste öva vår lyhördhet för dess spektrum av uttrycksformer. Boken pekar i riktning mot ett nytt kunskapsparadigm där reflektion över det egna deltagandet i begreppsbildande förlopp är ett centralt inslag.

Kjell S. Johannessen är professor i filosofi vid universitetet i Bergen.