Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Bokbörsen

Den svenska marknadsplatsen för lästa böcker, lyssnade skivor och tittade filmer. Sök bland tre miljoner annonser från tjugo tusen säljare som levererar direkt till dig.

  • Öppet köp 21 dagar
  • Betalning mot faktura
  • Inrikes enhetsfrakt 62 kr oavsett vikt och antal artiklar från samma säljare och i samma kundvagn.
Praxis och tyst kunnande

Praxis och tyst kunnande

Inbunden bok Dialoger. 1 uppl. 1999. 152 sidor.

Mycket gott skick. Tillskrift av författaren till Torbjörn. Svensk text. ISBN 9197316946. Beskrivning
I denna bok har den norske filosofen Kjell S. Johannessen ställt samman en serie essäer som på olika sätt belyser och vidareutvecklar det av Ludwig Wittgenstein inspirerande begreppet praxis. Syftet är att presentera en mer adekvat kunskapsteoretisk grundval för analys av yrkeskunnande än vad det rådande kunskapsidealet inom tekniska högskolor och arbetslivsforskning erbjuder.
För att leda en verksamhet där utveckling av yrkeskunnande står i fokus måste vi förstå hur det byggs upp, samtidigt som vi måste öva vår lyhördhet för dess spektrum av uttrycksformer. Boken pekar i riktning mot ett nytt kunskapsparadigm där reflektion över det egna deltagandet i begreppsbildande förlopp är ett centralt inslag.
Kjell S. Johannessen är professor i filosofi vid universitetet i Bergen.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK Betala med Swish Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
9197316946
Titel
Praxis och tyst kunnande
Författare
Kjell S Johannessen
Förlag
Dialoger
Utgivningsår
1999
Omfång
152 sidor
Bandtyp
Inbunden
Mått
170 x 245 mm Ryggbredd 15 mm
Vikt
480 g
Språk
Svenska
Baksidestext
I denna bok har den norske filosofen Kjell S. Johannessen ställt samman en serie essäer som på olika sätt belyser och vidareutvecklar det av Ludwig Wittgenstein inspirerande begreppet praxis. Syftet är att presentera en mer adekvat kunskapsteoretisk grundval för analys av yrkeskunnande än vad det rådande kunskapsidealet inom tekniska högskolor och arbetslivsforskning erbjuder.
För att leda en verksamhet där utveckling av yrkeskunnande står i fokus måste vi förstå hur det byggs upp, samtidigt som vi måste öva vår lyhördhet för dess spektrum av uttrycksformer. Boken pekar i riktning mot ett nytt kunskapsparadigm där reflektion över det egna deltagandet i begreppsbildande förlopp är ett centralt inslag.

Kjell S. Johannessen är professor i filosofi vid universitetet i Bergen.
Ytterligare författare: Johannessen, Kjell S