Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Stäng

Välkommen till Bokbörsen

Den svenska marknadsplatsen för lästa böcker, lyssnade skivor och tittade filmer. Sök bland tre miljoner annonser från tjugo tusen säljare som levererar direkt till dig.

  • Öppet köp 21 dagar
  • Fakturabetalning
  • Inrikes enhetsfrakt 45 SEK
Näringsrik & Naturlig LCHF : 6 veckomenyer för viktminskning och bättre hälsa

Näringsrik & Naturlig LCHF : 6 veckomenyer för viktminskning och bättre hälsa

av

Inbunden bok. Norstedts. 1 uppl. 2011. 125 sidor.

Mycket gott skick.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 45 SEK

4 dagar sedan

Förlagsfakta

ISBN
9789113038056
Titel
Näringsrik & Naturlig LCHF : 6 veckomenyer för viktminskning och bättre hälsa
Författare
Klara Desser
Förlag
Norstedts
Utgivningsdatum
20111222
Omfång
125 sidor
Bandtyp
Inbunden
Mått
183 x 259 mm Ryggbredd 16 mm
Vikt
592 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Fräscht, naturligt och balanserat. LCHF behöver inte vara svårt och med lite eftertanke går det att skaffa sig en varierad kost. Frukosten kan vara svår för den som vill avstå kolhydrater - men det finns absolut sätt att äta rätt även på morgonen. Allt fler vänder sig till LCHF-dieter för att må bra och gå ner i vikt. Klara Desser tillhör dem som förespråkar mer grönt och mindre kolhydrater, samtidigt som hon påpekar värdet av att hitta balansen i fettet vi får i oss: mättat, enkelomättat och fleromättat. Det kan låta komplicerat, men en bra mix mellan Omega-3 och Omega-6 bidrar till bättre hälsa och stärker immunförsvaret. Och den balansen går att nå med enkla medel: kött, fisk, skaldjur, smör, kokosfett, nötter, frön, oliver och avokado. För mycket kolhydrater - framför allt snabba - skapar oreda i blodsockernivån, i vår hormonstatus och ökar fettinlagringen. Genom att minimera eller utesluta dem ökar vi fettförbränningen och minskar sockersuget. Ersätt stabbig mjölmat med grönsaker och långsamma kolhydrater i form av baljväxter och rotfrukter. Samtidigt är det viktigt att tänka på att vi är olika - somliga mår bäst av att avstår nästan helt från grönsaker och tillföra mer fett i maten, andra mår bättre av det gröna och väljer kanske bort mjölkprodukter. Boken är uppdelad i menyer för sex veckor med lättlagade luncher och middagar anpassade till de olika dagarna. Frukostar för alla typer av morgonhumör, enkla mellanmål och några välsmakande efterrätter gör både vardagen och dig lättare! Med rätt mat kan vi uppleva verklig hälsa!