Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Förstelärare : en handbok

Förstelärare : en handbok

Häftad bok. Natur & Kultur Akademisk. 1 uppl. 2015. 252 sidor.

Nyskick. Presentskick. KÖP FLERA BÖCKER TILL SAMMA FRAKTPRIS. Tryck på säljare: Tabermans böcker nedan och se utbudet !

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789127141933
Titel
Förstelärare : en handbok
Författare
Kornhall, Per
Förlag
Natur & Kultur Akademisk
Utgivningsår
2015
Omfång
252 sidor
Bandtyp
Danskt band
Mått
138 x 210 mm Ryggbredd 17 mm
Vikt
320 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Försteläraren har en komplicerad uppgift: att utifrån vaga riktlinjer bedriva skolutveckling som verkligen gör skillnad. I Förstelärare – En handbok ger Per Kornhall konkret handledning för den som ska arbeta i den nya roll som Sveriges förstelärare har fått.
I boken beskrivs ett flertal användbara modeller för hur arbetet som förstelärare kan struktureras. Med hjälp av dessa evidensbaserade modeller kan du som förstelärare aktivt bidra till en långsiktig och positiv skolutveckling. Per Kornhall förklarar även hur du kan hantera känslor av otillräcklighet och kollegors eventuella avundsjuka och motstånd.
Boken vänder sig i första hand till blivande och redan verksamma förstelärare och deras rektorer, men även till lektorer, skolledare, utvecklingsstrateger och förvaltningschefer.Per Kornhall har ett personligt tilltal, presenterar en vision för skolutveckling och utgångspunkten är en positiv inställning till reformen med karriärtjänster i skolan. Han kopplar sina resonemang till forskning, men också till sina rika erfarenheter av arbete med skolutveckling. (...) Författaren behandlar även ämnen som kollegialt lärande, ämnesdidaktisk kunskap, bedömning, utvärdering och så kallade learning studies. Boken avslutas med en kritisk reflektion över reformen. Per Kornhalls skrift utgör ett välkommet bidrag i förståelsen av förstelärarens uppdrag.

Marie Leijon, BTJ-häftet nr 16, 2015