Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Lateral marknadsföring

Lateral marknadsföring

Optimal, 2003
Inbunden, skyddsomslag, 196s. 23x16cm, 509g. Illustrerad. Mycket fint skick. Originaltitel: Lateral marketing. ISBN 9172411104. Beskrivning: Nya vägar för att hitta banbrytande ideer!
Philip Kotler, modern marknadsförings "grå eminens", har i denna bok slagit sig ihop med Fernando Trias de Bes och beskriver en förnyelse av marknadsföring i dessa tider med knivskarp konkurrens. Boken är delvis en manual och delvis en brainstorming-guide.
Lateral marknadsföring är ett nytt sätt att tänka i en stenhård och mycket segmenterad marknad där kunderna blir mer och mer immuna mot annonsernas budskap. Lateral marknadsföring kompletterar traditionell marknadsföring genom att hitta alternativa vägar för att utveckla produkter, hitta nya kundgrupper för existerande produkter och kunna använda produkterna på ett helt annat sätt än tidigare.
Ett exempel är att istället för att komma med en ny typ av blöja så skapar man en blöja för äldre barn. Ett annat exempel är tabletterna som inte längre bara kan bota huvudvärk och sätta ner febern, utan nu även kan förebygga hjärtattacker.
Ur innehållet:
Utvecklingen av marknader och konkurrensens dynamik . Styrka och svagheter i traditionellt marknadsföringstänkande . Innovationer som kommer inifrån en given marknad - det vanligaste sättet att skapa innovationer . Innovationer som kommer utifrån en given marknad - ett alternativt sätt att skapa innovationer . Behovet att komplettera vertikal marknadsföring med lateral marknadsföring . Definiera den laterala marknadsföringsprocessen . Lateral marknadsföring på marknadsföringsnivå . Lateral marknadsföring på produktnivå . Lateral marknadsföring på blandad marknadsföringsnivå . Genomföra lateral marknadsföring.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
9172411104
Titel
Lateral Marknadsföring: Nya sätt att finna omvälvande idéer
Författare
Philip Kotler - Fernando Trias de Bes
Förlag
Optimal Förlag
Utgivningsår
2003
Omfång
200 sidor
Bandtyp
Inbunden
Mått
162 x 233 mm Ryggbredd 20 mm
Vikt
502 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Nytt sätt att marknadsföra!
Philip Kotler, modern marknadsförings "grå eminens", har i denna bok slagit sig ihop med Fernando Trias de Bes och beskriver en förnyelse av marknadsföring i dessa tider med knivskarp konkurrens. Boken är delvis en manual och delvis en brainstorming-guide.Lateral marknadsföring är ett nytt sätt att tänka i en stenhård och mycket segmenterad marknad där kunderna blir mer och mer immuna mot annonsernas budskap. Lateral marknadsföring kompletterar traditionell marknadsföring genom att hitta alternativa vägar för att utveckla produkter, hitta nya kundgrupper för existerande produkter och kunna använda produkterna på ett helt annat sätt än tidigare. Ett exempel är att istället för att komma med en ny typ av blöja så skapar man en blöja för äldre barn. Ett annat exempel är tabletterna som inte längre bara kan bota huvudvärk och sätta ner febern, utan nu även kan förebygga hjärtattacker.