-
Skolans språk och barnets - – att undervisa b...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2000. 230 sidor.
Gott skick. Liten anteckning på försättsbladet
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144012964
- Titel
- Skolans språk och barnets - – att undervisa barn från språkliga minoriteter
- Författare
- Gunilla Ladberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 230 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 400 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Många barn kommer till skolan med andra modersmål än svenska och med varierande kunskaper i det svenska språket. Vilka svårigheter möter dessa barn – och deras lärare? Det är inte alltid självklart vad barnen saknar, språkligt eller kulturellt. De kan behöva hjälp med helt andra saker än läraren tror.
Men lika viktigt som vad barnen saknar är vad de har. Dessa barn äger andra språkliga och kulturella kunskaper. En effektiv undervisning bygger vidare på de kunskaper som barnet redan besitter.
Boken tar bl.a. upp hjärnan och lärandet, språkinlärningens villkor, modersmålets betydelse och vad som kännetecknar en språkutvecklande undervisning.
För att ge barnen en bra skolsituation behöver alla vuxna i skolan samarbeta utifrån en gemensam kunskapsgrund. Boken vänder sig därför till såväl klass- och ämneslärare som till modersmålslärare och skolledare.
Studentlitteratur AB 1 9789144012964 -
Skolans språk och barnets - – att undervisa b...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2000. 230 sidor.
Mycket gott skick. I mycket gott skick
Gallrad biblioteks exemplar
Se även mina övriga annonser på böcker och filmer för samfraktningInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144012964
- Titel
- Skolans språk och barnets - – att undervisa barn från språkliga minoriteter
- Författare
- Gunilla Ladberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 230 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 400 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Många barn kommer till skolan med andra modersmål än svenska och med varierande kunskaper i det svenska språket. Vilka svårigheter möter dessa barn – och deras lärare? Det är inte alltid självklart vad barnen saknar, språkligt eller kulturellt. De kan behöva hjälp med helt andra saker än läraren tror.
Men lika viktigt som vad barnen saknar är vad de har. Dessa barn äger andra språkliga och kulturella kunskaper. En effektiv undervisning bygger vidare på de kunskaper som barnet redan besitter.
Boken tar bl.a. upp hjärnan och lärandet, språkinlärningens villkor, modersmålets betydelse och vad som kännetecknar en språkutvecklande undervisning.
För att ge barnen en bra skolsituation behöver alla vuxna i skolan samarbeta utifrån en gemensam kunskapsgrund. Boken vänder sig därför till såväl klass- och ämneslärare som till modersmålslärare och skolledare.
Studentlitteratur AB 1 9789144012964 -
Skolans språk och barnets - – att undervisa b...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2000. 230 sidor.
Gott skick. Några anteckningar och understrykningar med blyerts. Överstruken namnteckning. Illustrationer av Tove Ladberg.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144012969
- Titel
- Skolans språk och barnets - – att undervisa barn från språkliga minoriteter
- Författare
- Gunilla Ladberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 230 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 400 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Många barn kommer till skolan med andra modersmål än svenska och med varierande kunskaper i det svenska språket. Vilka svårigheter möter dessa barn – och deras lärare? Det är inte alltid självklart vad barnen saknar, språkligt eller kulturellt. De kan behöva hjälp med helt andra saker än läraren tror.
Men lika viktigt som vad barnen saknar är vad de har. Dessa barn äger andra språkliga och kulturella kunskaper. En effektiv undervisning bygger vidare på de kunskaper som barnet redan besitter.
Boken tar bl.a. upp hjärnan och lärandet, språkinlärningens villkor, modersmålets betydelse och vad som kännetecknar en språkutvecklande undervisning.
För att ge barnen en bra skolsituation behöver alla vuxna i skolan samarbeta utifrån en gemensam kunskapsgrund. Boken vänder sig därför till såväl klass- och ämneslärare som till modersmålslärare och skolledare.
Studentlitteratur AB 1 9144012969 -
Skolans språk och barnets - – att undervisa b...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2000. 230 sidor.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144012964
- Titel
- Skolans språk och barnets - – att undervisa barn från språkliga minoriteter
- Författare
- Gunilla Ladberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 230 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 400 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Många barn kommer till skolan med andra modersmål än svenska och med varierande kunskaper i det svenska språket. Vilka svårigheter möter dessa barn – och deras lärare? Det är inte alltid självklart vad barnen saknar, språkligt eller kulturellt. De kan behöva hjälp med helt andra saker än läraren tror.
Men lika viktigt som vad barnen saknar är vad de har. Dessa barn äger andra språkliga och kulturella kunskaper. En effektiv undervisning bygger vidare på de kunskaper som barnet redan besitter.
Boken tar bl.a. upp hjärnan och lärandet, språkinlärningens villkor, modersmålets betydelse och vad som kännetecknar en språkutvecklande undervisning.
För att ge barnen en bra skolsituation behöver alla vuxna i skolan samarbeta utifrån en gemensam kunskapsgrund. Boken vänder sig därför till såväl klass- och ämneslärare som till modersmålslärare och skolledare.
Studentlitteratur AB 1 9789144012964 -
Skolans språk och barnets - – att undervisa b...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2000. 230 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144012964
- Titel
- Skolans språk och barnets - – att undervisa barn från språkliga minoriteter
- Författare
- Gunilla Ladberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 230 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 400 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Många barn kommer till skolan med andra modersmål än svenska och med varierande kunskaper i det svenska språket. Vilka svårigheter möter dessa barn – och deras lärare? Det är inte alltid självklart vad barnen saknar, språkligt eller kulturellt. De kan behöva hjälp med helt andra saker än läraren tror.
Men lika viktigt som vad barnen saknar är vad de har. Dessa barn äger andra språkliga och kulturella kunskaper. En effektiv undervisning bygger vidare på de kunskaper som barnet redan besitter.
Boken tar bl.a. upp hjärnan och lärandet, språkinlärningens villkor, modersmålets betydelse och vad som kännetecknar en språkutvecklande undervisning.
För att ge barnen en bra skolsituation behöver alla vuxna i skolan samarbeta utifrån en gemensam kunskapsgrund. Boken vänder sig därför till såväl klass- och ämneslärare som till modersmålslärare och skolledare.
Studentlitteratur AB 1 9789144012964 -
Skolans språk och barnets - – att undervisa b...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2000. 230 sidor.
Mycket gott skick. ägarnamn på insidan + några överstrykningar och anteckningar
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144012964
- Titel
- Skolans språk och barnets - – att undervisa barn från språkliga minoriteter
- Författare
- Gunilla Ladberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 230 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 400 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Många barn kommer till skolan med andra modersmål än svenska och med varierande kunskaper i det svenska språket. Vilka svårigheter möter dessa barn – och deras lärare? Det är inte alltid självklart vad barnen saknar, språkligt eller kulturellt. De kan behöva hjälp med helt andra saker än läraren tror.
Men lika viktigt som vad barnen saknar är vad de har. Dessa barn äger andra språkliga och kulturella kunskaper. En effektiv undervisning bygger vidare på de kunskaper som barnet redan besitter.
Boken tar bl.a. upp hjärnan och lärandet, språkinlärningens villkor, modersmålets betydelse och vad som kännetecknar en språkutvecklande undervisning.
För att ge barnen en bra skolsituation behöver alla vuxna i skolan samarbeta utifrån en gemensam kunskapsgrund. Boken vänder sig därför till såväl klass- och ämneslärare som till modersmålslärare och skolledare.
Studentlitteratur AB 1 9789144012964 -
Skolans språk och barnets - – att undervisa b...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2010. 230 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144012964
- Titel
- Skolans språk och barnets - – att undervisa barn från språkliga minoriteter
- Författare
- Gunilla Ladberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 230 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 400 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Många barn kommer till skolan med andra modersmål än svenska och med varierande kunskaper i det svenska språket. Vilka svårigheter möter dessa barn – och deras lärare? Det är inte alltid självklart vad barnen saknar, språkligt eller kulturellt. De kan behöva hjälp med helt andra saker än läraren tror.
Men lika viktigt som vad barnen saknar är vad de har. Dessa barn äger andra språkliga och kulturella kunskaper. En effektiv undervisning bygger vidare på de kunskaper som barnet redan besitter.
Boken tar bl.a. upp hjärnan och lärandet, språkinlärningens villkor, modersmålets betydelse och vad som kännetecknar en språkutvecklande undervisning.
För att ge barnen en bra skolsituation behöver alla vuxna i skolan samarbeta utifrån en gemensam kunskapsgrund. Boken vänder sig därför till såväl klass- och ämneslärare som till modersmålslärare och skolledare.
Studentlitteratur AB 1 9789144012964 -
Skolans språk och barnets - – att undervisa b...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2000. 230 sidor.
Mycket gott skick. Oläst, namnad, utan understrykningar eller dylikt.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144012964
- Titel
- Skolans språk och barnets - – att undervisa barn från språkliga minoriteter
- Författare
- Gunilla Ladberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 230 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 400 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Många barn kommer till skolan med andra modersmål än svenska och med varierande kunskaper i det svenska språket. Vilka svårigheter möter dessa barn – och deras lärare? Det är inte alltid självklart vad barnen saknar, språkligt eller kulturellt. De kan behöva hjälp med helt andra saker än läraren tror.
Men lika viktigt som vad barnen saknar är vad de har. Dessa barn äger andra språkliga och kulturella kunskaper. En effektiv undervisning bygger vidare på de kunskaper som barnet redan besitter.
Boken tar bl.a. upp hjärnan och lärandet, språkinlärningens villkor, modersmålets betydelse och vad som kännetecknar en språkutvecklande undervisning.
För att ge barnen en bra skolsituation behöver alla vuxna i skolan samarbeta utifrån en gemensam kunskapsgrund. Boken vänder sig därför till såväl klass- och ämneslärare som till modersmålslärare och skolledare.
Studentlitteratur AB 1 9789144012964 -
Skolans språk och barnets - att undervisa bar...
Häftad bok.
Nära nyskick. Studentlitteratur 2009, ej namnad
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144012964
- Titel
- Skolans språk och barnets - – att undervisa barn från språkliga minoriteter
- Författare
- Gunilla Ladberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 230 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 400 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Många barn kommer till skolan med andra modersmål än svenska och med varierande kunskaper i det svenska språket. Vilka svårigheter möter dessa barn – och deras lärare? Det är inte alltid självklart vad barnen saknar, språkligt eller kulturellt. De kan behöva hjälp med helt andra saker än läraren tror.
Men lika viktigt som vad barnen saknar är vad de har. Dessa barn äger andra språkliga och kulturella kunskaper. En effektiv undervisning bygger vidare på de kunskaper som barnet redan besitter.
Boken tar bl.a. upp hjärnan och lärandet, språkinlärningens villkor, modersmålets betydelse och vad som kännetecknar en språkutvecklande undervisning.
För att ge barnen en bra skolsituation behöver alla vuxna i skolan samarbeta utifrån en gemensam kunskapsgrund. Boken vänder sig därför till såväl klass- och ämneslärare som till modersmålslärare och skolledare.
9789144012964 -
Skolans språk och barnets - – att undervisa b...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2000. 230 sidor.
Nyskick. Ägarsignatur på försättsblad
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144012969
- Titel
- Skolans språk och barnets - – att undervisa barn från språkliga minoriteter
- Författare
- Gunilla Ladberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 230 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 400 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Många barn kommer till skolan med andra modersmål än svenska och med varierande kunskaper i det svenska språket. Vilka svårigheter möter dessa barn – och deras lärare? Det är inte alltid självklart vad barnen saknar, språkligt eller kulturellt. De kan behöva hjälp med helt andra saker än läraren tror.
Men lika viktigt som vad barnen saknar är vad de har. Dessa barn äger andra språkliga och kulturella kunskaper. En effektiv undervisning bygger vidare på de kunskaper som barnet redan besitter.
Boken tar bl.a. upp hjärnan och lärandet, språkinlärningens villkor, modersmålets betydelse och vad som kännetecknar en språkutvecklande undervisning.
För att ge barnen en bra skolsituation behöver alla vuxna i skolan samarbeta utifrån en gemensam kunskapsgrund. Boken vänder sig därför till såväl klass- och ämneslärare som till modersmålslärare och skolledare.
Studentlitteratur AB 1 9144012969 -
Skolans språk och barnets - – att undervisa b...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2000. 230 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144012969
- Titel
- Skolans språk och barnets - – att undervisa barn från språkliga minoriteter
- Författare
- Gunilla Ladberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 230 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 400 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Många barn kommer till skolan med andra modersmål än svenska och med varierande kunskaper i det svenska språket. Vilka svårigheter möter dessa barn – och deras lärare? Det är inte alltid självklart vad barnen saknar, språkligt eller kulturellt. De kan behöva hjälp med helt andra saker än läraren tror.
Men lika viktigt som vad barnen saknar är vad de har. Dessa barn äger andra språkliga och kulturella kunskaper. En effektiv undervisning bygger vidare på de kunskaper som barnet redan besitter.
Boken tar bl.a. upp hjärnan och lärandet, språkinlärningens villkor, modersmålets betydelse och vad som kännetecknar en språkutvecklande undervisning.
För att ge barnen en bra skolsituation behöver alla vuxna i skolan samarbeta utifrån en gemensam kunskapsgrund. Boken vänder sig därför till såväl klass- och ämneslärare som till modersmålslärare och skolledare.
Studentlitteratur AB 1 9144012969 -
Skolans språk och barnets - – att undervisa b...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2000. 230 sidor.
Mycket gott skick. Ägarsignerad. En del undersstrykningar...................// Många barn kommer till skolan med andra modersmål än svenska och med varierande kunskaper i det svenska språket. Vilka svårigheter möter dessa barn och deras lärare? Det är inte alltid självklar läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144012969
- Titel
- Skolans språk och barnets - – att undervisa barn från språkliga minoriteter
- Författare
- Gunilla Ladberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 230 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 400 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Många barn kommer till skolan med andra modersmål än svenska och med varierande kunskaper i det svenska språket. Vilka svårigheter möter dessa barn – och deras lärare? Det är inte alltid självklart vad barnen saknar, språkligt eller kulturellt. De kan behöva hjälp med helt andra saker än läraren tror.
Men lika viktigt som vad barnen saknar är vad de har. Dessa barn äger andra språkliga och kulturella kunskaper. En effektiv undervisning bygger vidare på de kunskaper som barnet redan besitter.
Boken tar bl.a. upp hjärnan och lärandet, språkinlärningens villkor, modersmålets betydelse och vad som kännetecknar en språkutvecklande undervisning.
För att ge barnen en bra skolsituation behöver alla vuxna i skolan samarbeta utifrån en gemensam kunskapsgrund. Boken vänder sig därför till såväl klass- och ämneslärare som till modersmålslärare och skolledare.
Studentlitteratur AB 1 9144012969 -
Skolans språk och barnets - – att undervisa b...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2000. 230 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144012969
- Titel
- Skolans språk och barnets - – att undervisa barn från språkliga minoriteter
- Författare
- Gunilla Ladberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 230 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 400 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Många barn kommer till skolan med andra modersmål än svenska och med varierande kunskaper i det svenska språket. Vilka svårigheter möter dessa barn – och deras lärare? Det är inte alltid självklart vad barnen saknar, språkligt eller kulturellt. De kan behöva hjälp med helt andra saker än läraren tror.
Men lika viktigt som vad barnen saknar är vad de har. Dessa barn äger andra språkliga och kulturella kunskaper. En effektiv undervisning bygger vidare på de kunskaper som barnet redan besitter.
Boken tar bl.a. upp hjärnan och lärandet, språkinlärningens villkor, modersmålets betydelse och vad som kännetecknar en språkutvecklande undervisning.
För att ge barnen en bra skolsituation behöver alla vuxna i skolan samarbeta utifrån en gemensam kunskapsgrund. Boken vänder sig därför till såväl klass- och ämneslärare som till modersmålslärare och skolledare.
Studentlitteratur AB 1 9144012969 -
Skolans språk och barnets – att undervisa ba...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2000. 230 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144012964
- Titel
- Skolans språk och barnets - – att undervisa barn från språkliga minoriteter
- Författare
- Gunilla Ladberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 230 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 400 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Många barn kommer till skolan med andra modersmål än svenska och med varierande kunskaper i det svenska språket. Vilka svårigheter möter dessa barn – och deras lärare? Det är inte alltid självklart vad barnen saknar, språkligt eller kulturellt. De kan behöva hjälp med helt andra saker än läraren tror.
Men lika viktigt som vad barnen saknar är vad de har. Dessa barn äger andra språkliga och kulturella kunskaper. En effektiv undervisning bygger vidare på de kunskaper som barnet redan besitter.
Boken tar bl.a. upp hjärnan och lärandet, språkinlärningens villkor, modersmålets betydelse och vad som kännetecknar en språkutvecklande undervisning.
För att ge barnen en bra skolsituation behöver alla vuxna i skolan samarbeta utifrån en gemensam kunskapsgrund. Boken vänder sig därför till såväl klass- och ämneslärare som till modersmålslärare och skolledare.
Studentlitteratur AB 1 9789144012964 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9144012969
- Titel
- Skolans språk och barnets - – att undervisa barn från språkliga minoriteter
- Författare
- Gunilla Ladberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 230 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 400 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Många barn kommer till skolan med andra modersmål än svenska och med varierande kunskaper i det svenska språket. Vilka svårigheter möter dessa barn – och deras lärare? Det är inte alltid självklart vad barnen saknar, språkligt eller kulturellt. De kan behöva hjälp med helt andra saker än läraren tror.
Men lika viktigt som vad barnen saknar är vad de har. Dessa barn äger andra språkliga och kulturella kunskaper. En effektiv undervisning bygger vidare på de kunskaper som barnet redan besitter.
Boken tar bl.a. upp hjärnan och lärandet, språkinlärningens villkor, modersmålets betydelse och vad som kännetecknar en språkutvecklande undervisning.
För att ge barnen en bra skolsituation behöver alla vuxna i skolan samarbeta utifrån en gemensam kunskapsgrund. Boken vänder sig därför till såväl klass- och ämneslärare som till modersmålslärare och skolledare.
9144012969 -
Skolans språk och barnets - – att undervisa b...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2000. 230 sidor.
Nyskick. (Rum 1)
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144012969
- Titel
- Skolans språk och barnets - – att undervisa barn från språkliga minoriteter
- Författare
- Gunilla Ladberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 230 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 400 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Många barn kommer till skolan med andra modersmål än svenska och med varierande kunskaper i det svenska språket. Vilka svårigheter möter dessa barn – och deras lärare? Det är inte alltid självklart vad barnen saknar, språkligt eller kulturellt. De kan behöva hjälp med helt andra saker än läraren tror.
Men lika viktigt som vad barnen saknar är vad de har. Dessa barn äger andra språkliga och kulturella kunskaper. En effektiv undervisning bygger vidare på de kunskaper som barnet redan besitter.
Boken tar bl.a. upp hjärnan och lärandet, språkinlärningens villkor, modersmålets betydelse och vad som kännetecknar en språkutvecklande undervisning.
För att ge barnen en bra skolsituation behöver alla vuxna i skolan samarbeta utifrån en gemensam kunskapsgrund. Boken vänder sig därför till såväl klass- och ämneslärare som till modersmålslärare och skolledare.
Studentlitteratur AB 1 9144012969 -
Skolans språk och barnets (ph) att undervisa...
Studentlitteratur 2000, häftad, 230 sid, nära nyskick
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144012964
- Titel
- Skolans språk och barnets - – att undervisa barn från språkliga minoriteter
- Författare
- Gunilla Ladberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 230 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 400 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Många barn kommer till skolan med andra modersmål än svenska och med varierande kunskaper i det svenska språket. Vilka svårigheter möter dessa barn – och deras lärare? Det är inte alltid självklart vad barnen saknar, språkligt eller kulturellt. De kan behöva hjälp med helt andra saker än läraren tror.
Men lika viktigt som vad barnen saknar är vad de har. Dessa barn äger andra språkliga och kulturella kunskaper. En effektiv undervisning bygger vidare på de kunskaper som barnet redan besitter.
Boken tar bl.a. upp hjärnan och lärandet, språkinlärningens villkor, modersmålets betydelse och vad som kännetecknar en språkutvecklande undervisning.
För att ge barnen en bra skolsituation behöver alla vuxna i skolan samarbeta utifrån en gemensam kunskapsgrund. Boken vänder sig därför till såväl klass- och ämneslärare som till modersmålslärare och skolledare.
9789144012964 -
Skolans språk och barnets - Att undervisa bar...
Många barn kommer till skolan med andra modersmål än svenska och med varierande kunskaper i det svenska språket. Vilka svårigheter möter dessa barn – och deras lärare? Det är inte alltid självklart vad barnen saknar, språkligt eller kulturellt. De kan beh läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144012969
- Titel
- Skolans språk och barnets - – att undervisa barn från språkliga minoriteter
- Författare
- Gunilla Ladberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 230 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 400 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Många barn kommer till skolan med andra modersmål än svenska och med varierande kunskaper i det svenska språket. Vilka svårigheter möter dessa barn – och deras lärare? Det är inte alltid självklart vad barnen saknar, språkligt eller kulturellt. De kan behöva hjälp med helt andra saker än läraren tror.
Men lika viktigt som vad barnen saknar är vad de har. Dessa barn äger andra språkliga och kulturella kunskaper. En effektiv undervisning bygger vidare på de kunskaper som barnet redan besitter.
Boken tar bl.a. upp hjärnan och lärandet, språkinlärningens villkor, modersmålets betydelse och vad som kännetecknar en språkutvecklande undervisning.
För att ge barnen en bra skolsituation behöver alla vuxna i skolan samarbeta utifrån en gemensam kunskapsgrund. Boken vänder sig därför till såväl klass- och ämneslärare som till modersmålslärare och skolledare.
9144012969 -
Skolans språk och barnets - – att undervisa b...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 230 sidor.
Mycket gott skick. Studentlitteratur, 2007. Nionde tryckningen. 230 s. Häftad. 22 x 15,5 cm. Vikt 415 g. Mycket gott skick. * * * Många barn kommer till skolan med andra modersmål än det svenska språket. Vilka svårigheter möter dessa barn - och deras lärare? Boken tar bland läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144012964
- Titel
- Skolans språk och barnets - – att undervisa barn från språkliga minoriteter
- Författare
- Gunilla Ladberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 230 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 400 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Många barn kommer till skolan med andra modersmål än svenska och med varierande kunskaper i det svenska språket. Vilka svårigheter möter dessa barn – och deras lärare? Det är inte alltid självklart vad barnen saknar, språkligt eller kulturellt. De kan behöva hjälp med helt andra saker än läraren tror.
Men lika viktigt som vad barnen saknar är vad de har. Dessa barn äger andra språkliga och kulturella kunskaper. En effektiv undervisning bygger vidare på de kunskaper som barnet redan besitter.
Boken tar bl.a. upp hjärnan och lärandet, språkinlärningens villkor, modersmålets betydelse och vad som kännetecknar en språkutvecklande undervisning.
För att ge barnen en bra skolsituation behöver alla vuxna i skolan samarbeta utifrån en gemensam kunskapsgrund. Boken vänder sig därför till såväl klass- och ämneslärare som till modersmålslärare och skolledare.
Studentlitteratur AB 1 9789144012964 -
Skolans språk och barnets - att undervisa bar...
Studentlitteratur. 2008. Ill. 230 s. Hft.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144012964
- Titel
- Skolans språk och barnets - – att undervisa barn från språkliga minoriteter
- Författare
- Gunilla Ladberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 230 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 400 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Många barn kommer till skolan med andra modersmål än svenska och med varierande kunskaper i det svenska språket. Vilka svårigheter möter dessa barn – och deras lärare? Det är inte alltid självklart vad barnen saknar, språkligt eller kulturellt. De kan behöva hjälp med helt andra saker än läraren tror.
Men lika viktigt som vad barnen saknar är vad de har. Dessa barn äger andra språkliga och kulturella kunskaper. En effektiv undervisning bygger vidare på de kunskaper som barnet redan besitter.
Boken tar bl.a. upp hjärnan och lärandet, språkinlärningens villkor, modersmålets betydelse och vad som kännetecknar en språkutvecklande undervisning.
För att ge barnen en bra skolsituation behöver alla vuxna i skolan samarbeta utifrån en gemensam kunskapsgrund. Boken vänder sig därför till såväl klass- och ämneslärare som till modersmålslärare och skolledare.
9789144012964
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn