Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Just nu finns inte titeln du söker på Bokbörsen. Skapa ett användarkonto eller logga in om du vill skapa en bevakning. Klicka sedan på knappen nedan. Du aviseras via e-post så snart artikeln kommer in igen.
Reklam. Den goda kraften

Reklam. Den goda kraften

Inbundna böcker. Ekerlids. 1 uppl. 2003. 312 sidor.

I början av 1960-talet bröt den kreativa revolutionen ut i den svenska reklambranschen.
Ett nytt sätt att tala med människor växte fram, en ny sorts
reklam, skapad på en ny sorts byråer.

Vilken betydelse fick detta? Hur påverkade det kommunikationen, före tagen
och människorna i vårt land? Blev reklamen "bättre"? Medförde
den något gott? Det är sådana frågor Lars A Boisen diskuterar i boken,
som omspänner tiden från den kreativa revolutionen fram till i dag.

Den utgör en motbild till den negativa syn på reklam och varumärkes byggande
som debatterats den senaste tiden. Författaren anser att reklam och
kommersiell kommunikation kan vara till nytta för mänskligheten.

Detta är en berättelse från insidan av en man, som arbetat i hela sitt liv
med reklam. Lars A Boisen riktar strålkastarljuset mot sådana alster
som skapats av Sveriges skickligaste kreatörer. Vi får följa hur rader av
kampanjer vuxit fram, vilka processer de satt igång, hur människor,
företag och hela samhället reagerat. Det är inte alltid värdet av kampanjerna
blivit de avsedda. Däremot har avsikten alltid varit att skapa något
av värde.

Författaren Lars A Boisen är akademiker och copywriter. Han har arbetat i
reklambranschen sedan 1973 och grundade tillsammans med Hans Brindfors
Brindfors Annonsbyrå 1978. Han drev Boisen & Partners 1993-98 och
har arbetat sedan år 2000 som creative director på Ogilvy.

Förlagsfakta

ISBN
9789189617629
Titel
Reklam. Den goda kraften
Författare
Lars A Boisen
Förlag
Ekerlids
Utgivningsår
2003
Omfång
312 sidor
Bandtyp
Inbunden
Mått
209 x 265 mm Ryggbredd 30 mm
Vikt
1248 g
Språk
Svenska