Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Just nu finns inte titeln du söker på Bokbörsen. Skapa ett användarkonto eller logga in om du vill skapa en bevakning. Klicka sedan på knappen nedan. Du aviseras via e-post så snart artikeln kommer in igen.
Marknadsundersökning : en handbok

Marknadsundersökning : en handbok

Häftade böcker. Studentlitteratur AB. 3 uppl. 2010. 360 sidor.

Denna grundläggande handbok leder dig genom marknadsundersökningsprocessens alla moment, från den inledande problemanalysen över metodval, urval och olika datainsamlingstekniker till analys och tolkning av data och slutligen den skriftliga och muntliga presentationen av resultaten. Handboken innehåller många konkreta råd och rekommendationer om hur du ska gå tillväga och vad du behöver tänka på i en marknadsundersöknings olika faser. Du får inblick i en undersöknings etiska aspekter samt kunskaper om undersökningsbranschen.
Denna tredje upplaga ger en uppdaterad bild av branschen och olika former av sekundärdata samt en uppdatering av olika insamlingstekniker som till exempel eye tracking. Nya tekniker som möjliggjorts genom Internets utveckling, såsom webbenkäter och on-line fokusgrupper, behandlas också.
Handboken riktar sig främst till högskole- och marknadsdiplomstudenter som läser grundläggande marknadsföringskurser samt till uppsatsstudenter som avser genomföra marknadsundersökningar. Vidare vänder sig boken till dig som genomför marknadsundersökningar i arbetet eller beställer och använder marknadsundersökningar och därför måste kunna bedöma deras kvalitet.
”Boken har en mycket god balans mellan reflekterande mer övergripande diskussioner och detaljerade handfasta praktiska råd, liksom mellan kvalitativa och kvantitativa metoder. Den täcker alla delar av en marknadsundersökning på ett mycket genomtänkt och användbart sätt, också statistisk analys, utan att kräva mer än ett minimum av förkunskaper. Den är utomordentligt väl genomarbetad och skriven!”
Clas Wahlbin, professor vid Internationella Handelshögskolan i Jönköping
”Detta är en utmärkt introduktionsbok för den som avser att genomföra eller beställa en marknadsundersökning.”
Bengt Larsson, ordförande i SMIF, Svensk marknadsföringsinformationsföretag

Förlagsfakta

ISBN
9789144055299
Titel
Marknadsundersökning : en handbok
Författare
Lars Christensen - Nina Engdahl - Carin Grääs - Lars Haglund
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2010
Omfång
360 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
521 g
Språk
Svenska