Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Bokbörsen

Den svenska marknadsplatsen för lästa böcker, lyssnade skivor och tittade filmer. Sök bland tre miljoner annonser från tjugo tusen säljare som levererar direkt till dig.

  • Öppet köp 21 dagar
  • Betalning mot faktura
  • Inrikes enhetsfrakt 62 kr oavsett vikt och antal artiklar från samma säljare och i samma kundvagn.
Sex, såpor och svenska krusbär : television i konkurrens

Sex, såpor och svenska krusbär : television i konkurrens

Inbunden bok Ekerlids. 1 uppl. 2006. 395 sidor.

Mycket gott skick. MAKULERAT INPLASTAT BIBLIOTEKSEX. MKT GOTT SKICK. DIV BIBLIOTEKSUTRUSTNING SOM BL.A. STÄMPLAR OCH ETIKETTER OCH SIGNUM PÅ RYGGEN. När TV3 startade nyårsafton 1987 inleddes en mentalitetsförändring som inte bara omfattade Tv utan hela det svenska folket. Den kommersiella televisionen ändrade raskt på normerna för vad som var tillåtligt, allmäntelevisionen tvingades hänga med och publiken var med på noterna.vad hände under de första omtumlande åren av konkurrens? Vi överöstes bland annat med trivialiteter, trams och tingeltangel, beskäftiga reklamavbrott och snurrande lyckohjul. Kändiskulturen spred sig. Dokusåpornas kameror väjde inte för någonting. Sex och våld blev mer säljbart än någonsin. Vem känner inte igen det mediala förfallet?Ja, vad hände egentligen med televisionen under de där åren? Var allt verkligen så fördummande, förnedrande och demoraliserande? Och hur gick det med kulturen och barnprogrammen, dokumentärerna och dramatiken?

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789170920479
Titel
Sex, såpor och svenska krusbär : television i konkurrens
Författare
Leif Furhammar
Förlag
Ekerlids
Utgivningsår
2006
Omfång
395 sidor
Bandtyp
Inbunden
Mått
163 x 234 mm Ryggbredd 32 mm
Vikt
820 g
Språk
Svenska
Baksidestext
När TV3 startade nyårsafton 1987 inleddes en mentalitetsförändring som inte bara omfattade Tv utan hela det svenska folket. Den kommersiella televisionen ändrade raskt på normerna för vad som var tillåtligt, allmäntelevisionen tvingades hänga med och publiken var med på noterna.
vad hände under de första omtumlande åren av konkurrens? Vi överöstes bland annat med trivialiteter, trams och tingeltangel, beskäftiga reklamavbrott och snurrande lyckohjul. Kändiskulturen spred sig. Dokusåpornas kameror väjde inte för någonting. Sex och våld blev mer säljbart än någonsin. Vem känner inte igen det mediala förfallet?
Ja, vad hände egentligen med televisionen under de där åren? Var allt verkligen så fördummande, förnedrande och demoraliserande? Och hur gick det med kulturen och barnprogrammen, dokumentärerna och dramatiken?
Ytterligare författare: Furhammar, Leif