Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Sociala medier - en lathund : guide till Facebook, Linkedln, Twitter, bloggar med mera

Sociala medier - en lathund : guide till Facebook, Linkedln, Twitter, bloggar med mera

Häftad bok. Kreafon. 1 uppl. 2010. 223 sidor.

Mycket gott skick. Lite veck framsida se bild, annars i mycket gott skick.
Hur funkar Facebook, hur twittrar man och vad är Tumblr? Lär dig hantera de sociala medierna i praktiken!Det här är en enkel och praktisk handbok som ger dig grunderna i de vanligaste sociala medierna. Steg för steg och med tydliga illustrationer hjälper boken dig att skapa konton, publicera innehåll och hantera sekretessinställningar. En Lathund riktar sig till personer, organisationer och företag som behöver praktisk och trygg vägledning för att komma igång med sociala medier. Boken är också mycket omtyckt som lärobok.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789163353222
Titel
Sociala medier - en lathund : guide till Facebook, Linkedln, Twitter, bloggar med mera
Författare
Lena Carlsson
Förlag
Kreafon
Utgivningsår
2010
Omfång
223 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
155 x 220 mm Ryggbredd 16 mm
Vikt
464 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Det sägs att ungefär fyra miljoner svenskar finns på Facebook. Vi håller på att lära oss hur man ska vara social på internet, i det som brukar kallas för sociala medier. Men hur gör man och vad behöver man tänka på när man sätter igång?

Det här är en praktisk handbok i hur man använder sociala medier. Boken ger dig grunderna i de vanligaste tjänsterna och kräver inga förkunskaper. Steg för steg och med tydliga illustrationer beskrivs hur du skapar konton, skriver blogginlägg, hanterar sekretessinställningar och håller dig inom lagens
gränser.

Boken riktar sig till privatpersoner, organisationer och företag som vill komma igång med sociala medier. Inga förkunskaper krävs. Handboken kan med fördel användas som lärobok.

Författaren Lena Carlsson har utvecklat boken utifrån sina föreläsningar om sociala medier.
Frågor och diskussioner om till exempel privatliv, användningsområden, sekretess och praktisk nytta har inspirerat skrivandet av boken. 2009 skrev hon den första boken på svenska om marknadsföring och sociala medier – "Marknadsföring och kommunikation i sociala medier".