Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Just nu finns inte titeln du söker på Bokbörsen. Skapa ett användarkonto eller logga in om du vill skapa en bevakning. Klicka sedan på knappen nedan. Du aviseras via e-post så snart artikeln kommer in igen.
Syster Lenas böneskola

Syster Lenas böneskola

Häftade böcker. Artos & Norma Bokförlag. 2010. 117 sidor.

måste man lära sig att be, måste man gå i böneskola? Om man läser i evangelierna blir svaret ja. Lärjungarna frågar ut- tryckligt Jesus om hur de skall be och de får vägledning. Samma svar får vi från kyrkans andliga vägledning genom hela historien. Ja, man måste lära sig att be och som med all inlärning måste man öva sig.
I denna bok får vi både en erfaren lärare och en ivrigt frågande elev. Syster Lena har under många år undervisat om bönen och journalisten Ulrika Nilsson Lokrantz ställer de viktiga frågorna.
Boken är trots sitt lilla format en böneskola som täcker in stora delar av kyrkans gemensamma undervisning om bönen. Men det är aldrig torrt och tråkigt, det här är en skola med glädje och skärpa. Det är också en böneskola i församlingens mitt, där gudstjänsten finns i centrum.
Syster Lena säger så här: Med denna bok vill jag bidra till att väcka människors längtan och hunger efter Gud. Jag vill att ögon ska öppnas så att människor kan ana och förstå hur rik, fantastisk, djup och existentiellt nödvändig relationen till Gud är. Jag vill visa på fundamentet som är Bibeln och Kyrkans tro genom tiderna. Andra människors erfarenhet av Gud och deras reflektion i bön ledd av den helige Ande, ger helhetsbilden av den kristna tron genom tiderna.

Förlagsfakta

ISBN
9789175804804
Titel
Syster Lenas böneskola
Författare
Nilsson Lokrantz, Ulrika
Förlag
Artos & Norma Bokförlag
Utgivningsår
2010
Omfång
117 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
140 x 210 mm Ryggbredd 10 mm
Vikt
180 g
Språk
Svenska