-
Interkulturell pedagogisk kompetens : integra...
Häftad bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2013. 200 sidor.
Mycket gott skick. Biblioteksinplastad med stämplar, annars utan anmärkning. Välbevarad och knappt läst.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144094953
- Titel
- Interkulturell pedagogisk kompetens : integration i dagens skola
- Författare
- Hans Lorentz
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 200 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 287 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad är det som möjliggör samarbete mellan elever och mellan lärare och elever med olika kulturell, språklig, religiös eller etnisk bakgrund i dagens skola? En väg mot ökad integration är att lära sig mer om varför dagens samhälle är mångkulturellt, globalt och postmodernt.
Hans Lorentz beskriver i denna bok hur vi kan motarbeta förekomsten av främlingsfientlighet, diskriminering och mobbning. Det handlar om att både som lärare och elev gå igenom en pedagogisk process från dekonstruktion till interkulturell medvetenhet. Den innebär bland annat att analysera och problematisera våra uppfattningar om jag och världen. Genom att låta det bekanta och det obekanta mötas kan vi nå en förståelse av det annorlunda. Målet är en interkulturell pedagogisk kompetens.
Boken riktar sig till blivande och verksamma lärare och skolledare. Den ger ett nytt perspektiv till alla dem som är intresserade av interkulturella frågor och vill förändra skolan till att bli en central plats för positiva mångkulturella möten.
Studentlitteratur 1 9789144094953 -
Interkulturell pedagogisk kompetens : integra...
Häftad bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2015. 200 sidor.
Mycket gott skick. Något skavt samt lite nött övre hörn på främre pärmen.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144094953
- Titel
- Interkulturell pedagogisk kompetens : integration i dagens skola
- Författare
- Hans Lorentz
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 200 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 287 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad är det som möjliggör samarbete mellan elever och mellan lärare och elever med olika kulturell, språklig, religiös eller etnisk bakgrund i dagens skola? En väg mot ökad integration är att lära sig mer om varför dagens samhälle är mångkulturellt, globalt och postmodernt.
Hans Lorentz beskriver i denna bok hur vi kan motarbeta förekomsten av främlingsfientlighet, diskriminering och mobbning. Det handlar om att både som lärare och elev gå igenom en pedagogisk process från dekonstruktion till interkulturell medvetenhet. Den innebär bland annat att analysera och problematisera våra uppfattningar om jag och världen. Genom att låta det bekanta och det obekanta mötas kan vi nå en förståelse av det annorlunda. Målet är en interkulturell pedagogisk kompetens.
Boken riktar sig till blivande och verksamma lärare och skolledare. Den ger ett nytt perspektiv till alla dem som är intresserade av interkulturella frågor och vill förändra skolan till att bli en central plats för positiva mångkulturella möten.
Studentlitteratur 1 9789144094953 -
Interkulturell pedagogisk kompetens : integra...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2018. 230 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144124063
- Titel
- Interkulturell pedagogisk kompetens : integration i dagens skola
- Författare
- Lorentz, Hans
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 230 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 338 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den här boken handlar om en kompetens som möjliggör samarbete mellan elever och mellan lärare och elever med olika kulturell, språklig, religiös eller etnisk bakgrund i dagens skola. Att lära sig mer om det mångkulturella, globala och postmoderna i vårt samhälle är en väg mot ökad integration och bort från främlingsfientlighet och dold rasism. I den här andra och utökade upplagan finns en detaljerad beskrivning av hur vi kan erhålla olika kompetenser som tillsammans bildar en interkulturell pedagogisk kompetens. Det handlar om att både som lärare och elev gå igenom en pedagogisk process från dekonstruktion till interkulturell medvetenhet. Det innebär bland annat att analysera och problematisera våra uppfattningar om jag och världen. Genom att låta det bekanta och det obekanta mötas kan vi nå en förståelse av det annorlunda. Målet är interkulturell pedagogisk kompetens.
Boken riktar sig till blivande och verksamma lärare och skolledare. Den ger ett nytt perspektiv till alla som är intresserade av interkulturella frågor och som vill förändra skolan till att bli en central plats för positiva mångkulturella möten.
Studentlitteratur AB 2 9789144124063
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn