-
Huvudräkning - En inkörsport till matematiken
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2003. 173 sidor.
Gott skick. Att undervisa om huvudräkning innebär ofta att man lär eleverna en rad smarta knep. Däremot glömmer man ofta bort att förklara varför dessa knep fungerar dvs. att koppla dem till en utvecklingsbar matematisk kunskap. Ett alternativ till ett sådant arbetss läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144042251
- Titel
- Huvudräkning - En inkörsport till matematiken
- Författare
- Löwing, Madeleine
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 176 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att undervisa om huvudräkning innebär ofta att man lär eleverna en rad smarta knep. Däremot glömmer man ofta bort att förklara varför dessa knep fungerar dvs. att koppla dem till en utvecklingsbar matematisk kunskap. Ett alternativ till ett sådant arbetssätt är att ta fasta på de informella lösningar som ofta dyker upp när man diskuterar huvudräkning med eleverna. När sådana informella metoder fungerar så beror det på att de överensstämmer med kända räknelagar och räkneregler. Genom att utnyttja detta i undervisningen lär sig eleverna inte bara att räkna i huvudet. De lär sig samtidigt hur olika räknelagar och räkneregler fungerar, något som i sin tur kan tas som utgångspunkt för att göra matematikundervisningen mer levande och begriplig för eleverna. En förutsättning för att detta skall fungera är emellertid att man som lärare känner till hur räknelagar och räkneregler fungerar och kan användas i olika sammanhang. Den här boken handlar alltså inte enbart om bra strategier för huvudräkning utan också om hur man kan hjälpa elever att redan från det första skolåret bygga upp en djupare förståelse för ämnet matematik. Det visar sig nämligen att flera av de informella strategier som används av barn under de första skolåren kan förädlas för att senare kunna ge dem en djupare förståelse inom andra områden såsom subtraktion av negativa tal eller division av tal i bråk- och decimalform. På det sättet blir huvudräkning en inkörsport till matematiken. Boken passar som kurslitteratur vid lärarutbildningen samt i kompetensutveckling av lärare.
Studentlitteratur AB 1 9789144042251 -
Huvudräkning - En inkörsport till matematiken
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2003. 176 sidor.
Mycket gott skick. Boken innehåller en del understrykningar och markeringar, men
är annars praktiskt taget i nyskick. Leverans kan inom Stock-
holmsområdet göras av säljaren personligen till överenskommen
adress. Totalkostnaden blir då 70 kr. … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144042251
- Titel
- Huvudräkning - En inkörsport till matematiken
- Författare
- Löwing, Madeleine
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 176 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att undervisa om huvudräkning innebär ofta att man lär eleverna en rad smarta knep. Däremot glömmer man ofta bort att förklara varför dessa knep fungerar dvs. att koppla dem till en utvecklingsbar matematisk kunskap. Ett alternativ till ett sådant arbetssätt är att ta fasta på de informella lösningar som ofta dyker upp när man diskuterar huvudräkning med eleverna. När sådana informella metoder fungerar så beror det på att de överensstämmer med kända räknelagar och räkneregler. Genom att utnyttja detta i undervisningen lär sig eleverna inte bara att räkna i huvudet. De lär sig samtidigt hur olika räknelagar och räkneregler fungerar, något som i sin tur kan tas som utgångspunkt för att göra matematikundervisningen mer levande och begriplig för eleverna. En förutsättning för att detta skall fungera är emellertid att man som lärare känner till hur räknelagar och räkneregler fungerar och kan användas i olika sammanhang. Den här boken handlar alltså inte enbart om bra strategier för huvudräkning utan också om hur man kan hjälpa elever att redan från det första skolåret bygga upp en djupare förståelse för ämnet matematik. Det visar sig nämligen att flera av de informella strategier som används av barn under de första skolåren kan förädlas för att senare kunna ge dem en djupare förståelse inom andra områden såsom subtraktion av negativa tal eller division av tal i bråk- och decimalform. På det sättet blir huvudräkning en inkörsport till matematiken. Boken passar som kurslitteratur vid lärarutbildningen samt i kompetensutveckling av lärare.
Studentlitteratur AB 1 9789144042251 -
Huvudräkning - En inkörsport till matematiken
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2003. 176 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144042251
- Titel
- Huvudräkning - En inkörsport till matematiken
- Författare
- Löwing, Madeleine
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 176 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att undervisa om huvudräkning innebär ofta att man lär eleverna en rad smarta knep. Däremot glömmer man ofta bort att förklara varför dessa knep fungerar dvs. att koppla dem till en utvecklingsbar matematisk kunskap. Ett alternativ till ett sådant arbetssätt är att ta fasta på de informella lösningar som ofta dyker upp när man diskuterar huvudräkning med eleverna. När sådana informella metoder fungerar så beror det på att de överensstämmer med kända räknelagar och räkneregler. Genom att utnyttja detta i undervisningen lär sig eleverna inte bara att räkna i huvudet. De lär sig samtidigt hur olika räknelagar och räkneregler fungerar, något som i sin tur kan tas som utgångspunkt för att göra matematikundervisningen mer levande och begriplig för eleverna. En förutsättning för att detta skall fungera är emellertid att man som lärare känner till hur räknelagar och räkneregler fungerar och kan användas i olika sammanhang. Den här boken handlar alltså inte enbart om bra strategier för huvudräkning utan också om hur man kan hjälpa elever att redan från det första skolåret bygga upp en djupare förståelse för ämnet matematik. Det visar sig nämligen att flera av de informella strategier som används av barn under de första skolåren kan förädlas för att senare kunna ge dem en djupare förståelse inom andra områden såsom subtraktion av negativa tal eller division av tal i bråk- och decimalform. På det sättet blir huvudräkning en inkörsport till matematiken. Boken passar som kurslitteratur vid lärarutbildningen samt i kompetensutveckling av lärare.
Studentlitteratur AB 1 9789144042251 -
Huvudräkning - En inkörsport till matematiken
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2003. 173 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144042251
- Titel
- Huvudräkning - En inkörsport till matematiken
- Författare
- Löwing, Madeleine
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 176 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att undervisa om huvudräkning innebär ofta att man lär eleverna en rad smarta knep. Däremot glömmer man ofta bort att förklara varför dessa knep fungerar dvs. att koppla dem till en utvecklingsbar matematisk kunskap. Ett alternativ till ett sådant arbetssätt är att ta fasta på de informella lösningar som ofta dyker upp när man diskuterar huvudräkning med eleverna. När sådana informella metoder fungerar så beror det på att de överensstämmer med kända räknelagar och räkneregler. Genom att utnyttja detta i undervisningen lär sig eleverna inte bara att räkna i huvudet. De lär sig samtidigt hur olika räknelagar och räkneregler fungerar, något som i sin tur kan tas som utgångspunkt för att göra matematikundervisningen mer levande och begriplig för eleverna. En förutsättning för att detta skall fungera är emellertid att man som lärare känner till hur räknelagar och räkneregler fungerar och kan användas i olika sammanhang. Den här boken handlar alltså inte enbart om bra strategier för huvudräkning utan också om hur man kan hjälpa elever att redan från det första skolåret bygga upp en djupare förståelse för ämnet matematik. Det visar sig nämligen att flera av de informella strategier som används av barn under de första skolåren kan förädlas för att senare kunna ge dem en djupare förståelse inom andra områden såsom subtraktion av negativa tal eller division av tal i bråk- och decimalform. På det sättet blir huvudräkning en inkörsport till matematiken. Boken passar som kurslitteratur vid lärarutbildningen samt i kompetensutveckling av lärare.
Studentlitteratur AB 1 9789144042251 -
Huvudräkning - En inkörsport till matematiken
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2005. 173 sidor.
Mycket gott skick. *
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144042256
- Titel
- Huvudräkning - En inkörsport till matematiken
- Författare
- Löwing, Madeleine
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 176 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att undervisa om huvudräkning innebär ofta att man lär eleverna en rad smarta knep. Däremot glömmer man ofta bort att förklara varför dessa knep fungerar dvs. att koppla dem till en utvecklingsbar matematisk kunskap. Ett alternativ till ett sådant arbetssätt är att ta fasta på de informella lösningar som ofta dyker upp när man diskuterar huvudräkning med eleverna. När sådana informella metoder fungerar så beror det på att de överensstämmer med kända räknelagar och räkneregler. Genom att utnyttja detta i undervisningen lär sig eleverna inte bara att räkna i huvudet. De lär sig samtidigt hur olika räknelagar och räkneregler fungerar, något som i sin tur kan tas som utgångspunkt för att göra matematikundervisningen mer levande och begriplig för eleverna. En förutsättning för att detta skall fungera är emellertid att man som lärare känner till hur räknelagar och räkneregler fungerar och kan användas i olika sammanhang. Den här boken handlar alltså inte enbart om bra strategier för huvudräkning utan också om hur man kan hjälpa elever att redan från det första skolåret bygga upp en djupare förståelse för ämnet matematik. Det visar sig nämligen att flera av de informella strategier som används av barn under de första skolåren kan förädlas för att senare kunna ge dem en djupare förståelse inom andra områden såsom subtraktion av negativa tal eller division av tal i bråk- och decimalform. På det sättet blir huvudräkning en inkörsport till matematiken. Boken passar som kurslitteratur vid lärarutbildningen samt i kompetensutveckling av lärare.
Studentlitteratur AB 1 9144042256 -
Huvudräkning - En inkörsport till matematiken
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2003. 173 sidor.
Mycket gott skick. Att undervisa om huvudräkning innebär ofta att man lär eleverna en rad smarta knep. Däremot glömmer man ofta bort att förklara varför dessa knep fungerar dvs. att koppla dem till en utvecklingsbar matematisk kunskap. Ett alternativ till ett sådant arbetss läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144042251
- Titel
- Huvudräkning - En inkörsport till matematiken
- Författare
- Löwing, Madeleine
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 176 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att undervisa om huvudräkning innebär ofta att man lär eleverna en rad smarta knep. Däremot glömmer man ofta bort att förklara varför dessa knep fungerar dvs. att koppla dem till en utvecklingsbar matematisk kunskap. Ett alternativ till ett sådant arbetssätt är att ta fasta på de informella lösningar som ofta dyker upp när man diskuterar huvudräkning med eleverna. När sådana informella metoder fungerar så beror det på att de överensstämmer med kända räknelagar och räkneregler. Genom att utnyttja detta i undervisningen lär sig eleverna inte bara att räkna i huvudet. De lär sig samtidigt hur olika räknelagar och räkneregler fungerar, något som i sin tur kan tas som utgångspunkt för att göra matematikundervisningen mer levande och begriplig för eleverna. En förutsättning för att detta skall fungera är emellertid att man som lärare känner till hur räknelagar och räkneregler fungerar och kan användas i olika sammanhang. Den här boken handlar alltså inte enbart om bra strategier för huvudräkning utan också om hur man kan hjälpa elever att redan från det första skolåret bygga upp en djupare förståelse för ämnet matematik. Det visar sig nämligen att flera av de informella strategier som används av barn under de första skolåren kan förädlas för att senare kunna ge dem en djupare förståelse inom andra områden såsom subtraktion av negativa tal eller division av tal i bråk- och decimalform. På det sättet blir huvudräkning en inkörsport till matematiken. Boken passar som kurslitteratur vid lärarutbildningen samt i kompetensutveckling av lärare.
Studentlitteratur AB 1 9789144042251 -
Huvudräkning - En inkörsport till matematiken
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2003. 173 sidor.
Mycket gott skick. Att undervisa om huvudräkning innebär ofta att man lär eleverna en rad smarta knep. Däremot glömmer man ofta bort att förklara varför dessa knep fungerar dvs. att koppla dem till en utvecklingsbar matematisk kunskap. Ett alternativ till ett sådant arbetss läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144042251
- Titel
- Huvudräkning - En inkörsport till matematiken
- Författare
- Löwing, Madeleine
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 176 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att undervisa om huvudräkning innebär ofta att man lär eleverna en rad smarta knep. Däremot glömmer man ofta bort att förklara varför dessa knep fungerar dvs. att koppla dem till en utvecklingsbar matematisk kunskap. Ett alternativ till ett sådant arbetssätt är att ta fasta på de informella lösningar som ofta dyker upp när man diskuterar huvudräkning med eleverna. När sådana informella metoder fungerar så beror det på att de överensstämmer med kända räknelagar och räkneregler. Genom att utnyttja detta i undervisningen lär sig eleverna inte bara att räkna i huvudet. De lär sig samtidigt hur olika räknelagar och räkneregler fungerar, något som i sin tur kan tas som utgångspunkt för att göra matematikundervisningen mer levande och begriplig för eleverna. En förutsättning för att detta skall fungera är emellertid att man som lärare känner till hur räknelagar och räkneregler fungerar och kan användas i olika sammanhang. Den här boken handlar alltså inte enbart om bra strategier för huvudräkning utan också om hur man kan hjälpa elever att redan från det första skolåret bygga upp en djupare förståelse för ämnet matematik. Det visar sig nämligen att flera av de informella strategier som används av barn under de första skolåren kan förädlas för att senare kunna ge dem en djupare förståelse inom andra områden såsom subtraktion av negativa tal eller division av tal i bråk- och decimalform. På det sättet blir huvudräkning en inkörsport till matematiken. Boken passar som kurslitteratur vid lärarutbildningen samt i kompetensutveckling av lärare.
Studentlitteratur AB 1 9789144042251 -
Huvudräkning - En inkörsport till matematiken
Häftad bok. Studentlitteratur AB. Ny upplaga uppl. 2007. 173 sidor.
Nyskick. 22,2 x 15,4 cm. 262 g
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144042256
- Titel
- Huvudräkning - En inkörsport till matematiken
- Författare
- Löwing, Madeleine
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 176 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att undervisa om huvudräkning innebär ofta att man lär eleverna en rad smarta knep. Däremot glömmer man ofta bort att förklara varför dessa knep fungerar dvs. att koppla dem till en utvecklingsbar matematisk kunskap. Ett alternativ till ett sådant arbetssätt är att ta fasta på de informella lösningar som ofta dyker upp när man diskuterar huvudräkning med eleverna. När sådana informella metoder fungerar så beror det på att de överensstämmer med kända räknelagar och räkneregler. Genom att utnyttja detta i undervisningen lär sig eleverna inte bara att räkna i huvudet. De lär sig samtidigt hur olika räknelagar och räkneregler fungerar, något som i sin tur kan tas som utgångspunkt för att göra matematikundervisningen mer levande och begriplig för eleverna. En förutsättning för att detta skall fungera är emellertid att man som lärare känner till hur räknelagar och räkneregler fungerar och kan användas i olika sammanhang. Den här boken handlar alltså inte enbart om bra strategier för huvudräkning utan också om hur man kan hjälpa elever att redan från det första skolåret bygga upp en djupare förståelse för ämnet matematik. Det visar sig nämligen att flera av de informella strategier som används av barn under de första skolåren kan förädlas för att senare kunna ge dem en djupare förståelse inom andra områden såsom subtraktion av negativa tal eller division av tal i bråk- och decimalform. På det sättet blir huvudräkning en inkörsport till matematiken. Boken passar som kurslitteratur vid lärarutbildningen samt i kompetensutveckling av lärare.
Studentlitteratur AB Ny upplaga 9144042256 -
Huvudräkning - En inkörsport till matematiken
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2003. 173 sidor.
Nyskick. T8
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144042256
- Titel
- Huvudräkning - En inkörsport till matematiken
- Författare
- Löwing, Madeleine
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 176 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att undervisa om huvudräkning innebär ofta att man lär eleverna en rad smarta knep. Däremot glömmer man ofta bort att förklara varför dessa knep fungerar dvs. att koppla dem till en utvecklingsbar matematisk kunskap. Ett alternativ till ett sådant arbetssätt är att ta fasta på de informella lösningar som ofta dyker upp när man diskuterar huvudräkning med eleverna. När sådana informella metoder fungerar så beror det på att de överensstämmer med kända räknelagar och räkneregler. Genom att utnyttja detta i undervisningen lär sig eleverna inte bara att räkna i huvudet. De lär sig samtidigt hur olika räknelagar och räkneregler fungerar, något som i sin tur kan tas som utgångspunkt för att göra matematikundervisningen mer levande och begriplig för eleverna. En förutsättning för att detta skall fungera är emellertid att man som lärare känner till hur räknelagar och räkneregler fungerar och kan användas i olika sammanhang. Den här boken handlar alltså inte enbart om bra strategier för huvudräkning utan också om hur man kan hjälpa elever att redan från det första skolåret bygga upp en djupare förståelse för ämnet matematik. Det visar sig nämligen att flera av de informella strategier som används av barn under de första skolåren kan förädlas för att senare kunna ge dem en djupare förståelse inom andra områden såsom subtraktion av negativa tal eller division av tal i bråk- och decimalform. På det sättet blir huvudräkning en inkörsport till matematiken. Boken passar som kurslitteratur vid lärarutbildningen samt i kompetensutveckling av lärare.
Studentlitteratur AB 1 9144042256
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn