-
Popkulturens död
Inbunden bok. Bokförlaget Atlas. 1 uppl. 2018. 351 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173895781
- Titel
- Popkulturens död
- Författare
- Aagård, Martin
- Förlag
- Bokförlaget Atlas
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 351 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 137 x 198 mm Ryggbredd 32 mm
- Vikt
- 530 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I decennier har kulturdebattörer och kulturella grindväktare rasat mot förflackningen, fördumningen, snuttifieringen, topplistorna och den vidriga jakten på tittarsiffror och klick. Men de missar vad som egentligen pågått där ute. Att det i själva verket är tvärtom. Det var aldrig finnkulturen som var hotad. Det var popkulturen som tynade bort. Den första boken någonsin om popkulturens död; om hur medelklassen kramade ihjäl musikfestivalerna, om hur Donald Trump tog livet av dokusåpan, om hur Pamela Anderson blev den sista skandaldrottningen och om hur punken tagits över av högerextrema nättroll. I tio självkritiska och underhållande essäer reflekterar journalistparet Martin Aagård och Natalia Kazmierska över hur popkulturen dog och varför allt har blivit tråkigt en utveckling de själva inser att de medverkat till. Den här boken är ett avsked, ett ilsket uppror. RIP POPKULTUREN Martin Aagård, född 1971, är kulturjournalist på Aftonbladet och musiker. Natalia Kazmierska, född 1979, är journalist på Aftonbladet. Popkulturens död är deras första bok.
Bokförlaget Atlas 1 9789173895781 -
Popkulturens död
Inbunden bok. Atlas. 2018. 351 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i gott skick. Lätt kantstött. Skyddsomslag med något bruksslitage. Inlaga i fint skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKAtlas -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789173895781
- Titel
- Popkulturens död
- Författare
- Aagård, Martin
- Förlag
- Bokförlaget Atlas
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 351 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 137 x 198 mm Ryggbredd 32 mm
- Vikt
- 530 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I decennier har kulturdebattörer och kulturella grindväktare rasat mot förflackningen, fördumningen, snuttifieringen, topplistorna och den vidriga jakten på tittarsiffror och klick. Men de missar vad som egentligen pågått där ute. Att det i själva verket är tvärtom. Det var aldrig finnkulturen som var hotad. Det var popkulturen som tynade bort. Den första boken någonsin om popkulturens död; om hur medelklassen kramade ihjäl musikfestivalerna, om hur Donald Trump tog livet av dokusåpan, om hur Pamela Anderson blev den sista skandaldrottningen och om hur punken tagits över av högerextrema nättroll. I tio självkritiska och underhållande essäer reflekterar journalistparet Martin Aagård och Natalia Kazmierska över hur popkulturen dog och varför allt har blivit tråkigt en utveckling de själva inser att de medverkat till. Den här boken är ett avsked, ett ilsket uppror. RIP POPKULTUREN Martin Aagård, född 1971, är kulturjournalist på Aftonbladet och musiker. Natalia Kazmierska, född 1979, är journalist på Aftonbladet. Popkulturens död är deras första bok.
Bokförlaget Atlas 9789173895781 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789173895781
- Titel
- Popkulturens död
- Författare
- Aagård, Martin
- Förlag
- Bokförlaget Atlas
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 351 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 137 x 198 mm Ryggbredd 32 mm
- Vikt
- 530 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I decennier har kulturdebattörer och kulturella grindväktare rasat mot förflackningen, fördumningen, snuttifieringen, topplistorna och den vidriga jakten på tittarsiffror och klick. Men de missar vad som egentligen pågått där ute. Att det i själva verket är tvärtom. Det var aldrig finnkulturen som var hotad. Det var popkulturen som tynade bort. Den första boken någonsin om popkulturens död; om hur medelklassen kramade ihjäl musikfestivalerna, om hur Donald Trump tog livet av dokusåpan, om hur Pamela Anderson blev den sista skandaldrottningen och om hur punken tagits över av högerextrema nättroll. I tio självkritiska och underhållande essäer reflekterar journalistparet Martin Aagård och Natalia Kazmierska över hur popkulturen dog och varför allt har blivit tråkigt en utveckling de själva inser att de medverkat till. Den här boken är ett avsked, ett ilsket uppror. RIP POPKULTUREN Martin Aagård, född 1971, är kulturjournalist på Aftonbladet och musiker. Natalia Kazmierska, född 1979, är journalist på Aftonbladet. Popkulturens död är deras första bok.
Bokförlaget Atlas 9789173895781
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn