Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
INFORMATIONSKOMPETENS - En grundbok

INFORMATIONSKOMPETENS - En grundbok

Häftad bok. Santérus Förlag. 2009. 243 sidor.

Nyskick. Boken är en gallrad biblioteksbok. Outlånad. Inga markeringar förutom bibliotekets egen stämpel. Inget 'bokhylleslitage' på pärmarna. som är inplastade. En liten fläck på undre snittet. Förord: Patrik Hernwall. Detta är en grundbok i informationskompetens. Den lär dig att reflektera över den information du möter och ger dig de kunskaper och redskap du behöver för att kunna värdera informationen du dagligen utsätts för.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
9789173590167
Titel
Informationskompetens : en grundbok
Författare
Lindqvist, Martin
Förlag
Santérus Förlag
Utgivningsår
2009
Omfång
240 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
140 x 215 mm Ryggbredd 20 mm
Vikt
341 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Bakom all information finns en avsändare som har ett syfte.

Ett företag skall generera pengar till sina ägare, intresseföreningen skall värna om medlemmarnas intressen och myndigheten har ett uppdrag.

Informationen vi stöter på i vår vardag, på skolan eller i arbetet har olika avsändare och olika syften. För att information skall kunna förstås och användas av den som tar del av den måste den sättas i sitt sammanhang. Informationen är endast användbar om hänsyn tas till av vem och varför den producerats. Vi måste förstå syftet med informationen. Vad vill avsändaren uppnå?

Detta kan tyckas enkelt, men i ett samhälle där företag agerar som föreningar, myndigheter arbetar med marknadsföring och föreningar äger aktiebolag är det lätt att blanda ihop olika typer av information och alltför enkelt att tappa fotfästet i informationsflödet. När informationsmängden hela tiden ökar gäller det att kunna bedöma kvaliteten på informationen. Information kan också ha flera olika syften.

Detta är en grundbok i informationskompetens. Den lär dig att reflektera över den information du möter och ger dig de kunskaper och redskap du behöver för att kunna värdera informationen du dagligen utsätts för.