Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Konferens och reception - Faktabok

Konferens och reception - Faktabok

Häftad bok. Liber. 2:2 uppl. 2009. 164 sidor.

Gott skick. Format 25 x 20 cm Vikt 405 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, ANDRA uppdaterade upplagan, rikt färgillustrerad. Ur baksidestexten: Detta läromedel ger en heltäckande beskrivning av konferensmarknaden och hur sammanträden, konferenser och liknande arrangemang genomförs på ett miljömedvetet, serviceinriktat och ansvarfullt sätt. Det ger också kunskap om arbetet i hotell- och företagsreceptioner utifrån verklighetsanknutna situationer. INNEHÅLL: Förord 1. Konferens 2. Reception 3. Service 4. Miljö- och kvalitetstänkande 5. Kommunikation 6. Marknadsföring och lönsamhet. Branschorganisationer. Branschordlista svensk-engelsk och engelsk-svensk. Sakregister.
// Främre pärmen har en vikning och en fläck, hörnen har hanteringsspår, inlagan är fin utan anteckningar. Bilden avser den aktuella boken. Utnyttja gärna inrikes ENHETSFRAKTEN, samma fraktpris oavsett hur många böcker du beställer samtidigt av BOKLÖF, klicka ↓ och se utbudet [2242]

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789147077533
Titel
Konferens och reception Faktabok
Författare
Johansson, Mona
Förlag
Liber
Utgivningsår
2006
Omfång
168 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
200 x 248 mm Ryggbredd 9 mm
Vikt
403 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Konferenshotell och receptioner ger jobb åt många och allt fler söker sig också till "mötesbranschen". Kraven på ett säljande och professionellt agerande är höga. En hårdnande konkurrens tillåter inte några förlorade kunder p.g.a. okunnighet eller bristande servicevilja. Konferenshotell och receptioner ger jobb åt många och allt fler söker sig också till "mötesbranschen". Kraven på ett säljande och professionellt agerande är höga. En hårdnande konkurrens tillåter inte några förlorade kunder p.g.a. okunnighet eller bristande servicevilja.
Konferens och reception ger en heltäckande beskrivning av konferensmarknaden och hur sammanträden, konferenser och liknande arrangemang genomförs på ett miljömedvetet, serviceinriktat och ansvarsfullt sätt. Det ger också kunskap om arbetet i hotell- och företagsreceptioner utifrån verklighetsanknutna situationer.
Konferens och reception innehåller:
Konferens
Reception
Att arbeta med service
Miljö- och kvalitetstänkande
Kommunikation
Marknadsföring och lönsamhet
Branschorganisationer
Branschordlista (sv-eng/eng-sv)
Läromedlet är anpassat till gymnasieskolans kurs Konferens och reception och kan med fördel även användas till kurserna Konferens respektive Reception. Det passar utmärkt för kompetensutveckling i företag inom turist- och mötesindustrin, KY-utbildningar och andra påbyggnadsutbildningar.
Om författarna
Mona Johansson och Sonja Westerblad har tidigare skrivit läromedlen A2000 Administration A och Administration B. De är båda lärare och har dessutom erfarenhet av administrativt arbete utanför skolan.