Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Bokbörsen

Den svenska marknadsplatsen för lästa böcker, lyssnade skivor och tittade filmer. Sök bland tre miljoner annonser från tjugo tusen säljare som levererar direkt till dig.

  • Öppet köp 21 dagar
  • Betalning mot faktura
  • Inrikes enhetsfrakt 59 kr oavsett vikt och antal artiklar från samma säljare och i samma kundvagn.

Förlagsfakta

ISBN
9789144057828
Titel
Effektiv produktframtagning : analys och hantering av osäkerhet, komplexitet coh spridning
Författare
Nicolette Lakemond - Thomas Magnusson - Kristina Säfsten - Glenn Johansson
Förlag
Studentlitteratur
Utgivningsår
2010
Omfång
165 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
284 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Produktframtagning handlar om att utveckla och producera produkter som är attraktiva för kunderna. Effektiv produktframtagning är en förutsättning för konkurrenskraft, oavsett var du befinner dig i försörjningskedjan. Osäker teknik och osäker marknad, komplexitet i produkter och i produktion, samt geografiskt spridda projekt med många inblandade parter innebär en rad utmaningar att hantera i samband med produktframtagning. I denna bok diskuteras olika utmaningar och hur dessa kan hanteras i produktframtagningsprocessen. Boken presenterar en konkret och lättanvänd metod, interfacemetoden, som på ett proaktivt sätt stödjer analys och hantering av osäkerhet, komplexitet och spridning i samband med produktframtagning. Med hjälp av interfacemetoden kan du snabbt och enkelt få en bild över vilka utmaningar ditt produktutvecklingsprojekt står inför. Metoden leder fram till en handlingsplan som gör det möjligt att eliminera risker och agera förebyggande. Boken kan med fördel läsas av yrkesverksamma som vill effektivisera sin produktframtagning. Den är dessutom lämplig för studenter och lärare vid universitet och högskolor som är verksamma inom produktframtagningsområdet.