Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Lärarens dubbla uppdrag: enligt den nya skollagen

Lärarens dubbla uppdrag: enligt den nya skollagen

Inbunden bok. Natur & Kultur Läromedel. 1 uppl. 2012. 192 sidor.

Nyskick. Lärarens dubbla uppdrag fokuserar på den del av läraruppdraget i gränslandet mellan politik och profession som inte diskuteras särskilt ofta men som blir alltmer betydelsefullt för lärare att beakta och ha kunskap om. För att som lärare kunna påverka sin situation och yrkesroll, krävs god insikt i det system som styr skolans verksamhet. Detta styrsystem ger den enskilda läraren såväl möjligheter som begränsningar i det dagliga arbetet. I olika kapitel tar författaren bland annat upp:

ekonomi som pedagogiskt redskap
att leda och utveckla lärandet
den kommunala organisationens påverkan
skollag och läroplaner
framtidens lärande.

Boken riktar sig till lärare, lärarstuderande, rektorer och skolledare.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789127130074
Titel
Lärarens dubbla uppdrag : enligt den nya skollagen
Författare
Nihlfors, Elisabet
Förlag
Natur & Kultur Läromedel
Utgivningsår
2012
Omfång
192 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
142 x 218 mm Ryggbredd 15 mm
Vikt
320 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Lärarens dubbla uppdrag fokuserar på den del av läraruppdraget– i gränslandet mellan politik och profession – som inte diskuteras särskilt ofta men som blir alltmer betydelsefullt för lärare att beakta och ha kunskap om. För att som lärare kunna påverka sin situation och yrkesroll, krävs god insikt i det system som styr skolans verksamhet. Detta styrsystem ger den enskilda läraren såväl möjligheter som begränsningar i det dagliga arbetet. I olika kapitel tar författaren bland annat upp:
• ekonomi som pedagogiskt redskap
• att leda och utveckla lärandet
• den kommunala organisationens påverkan
• skollag och läroplaner
• framtidens lärande.
Boken riktar sig till lärare, lärarstuderande, rektorer och skolledare.