Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Pedagogiska miljöer och barns subjektsskapande

Pedagogiska miljöer och barns subjektsskapande

Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2004. 248 sidor.

Mycket gott skick. Överstrykningspenna har används vid någon sida.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9147051965
Titel
Pedagogiska miljöer och barns subjektsskapande
Författare
Nordin-Hultman, Elisabeth
Förlag
Liber
Utgivningsår
2004
Omfång
248 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
148 x 210 mm Ryggbredd 14 mm
Vikt
416 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Barn i förskolan och skolan diagnostiseras idag i allt större utsträckning och det är fortfarande vanligt att problemen förläggs hos barnet. Det är barnet som ska diagnostiseras och, åtgärdas. Författaren styr istället vår blick mot den pedagogiska miljön, dess material och organisationen av tid och rum, i en jämförande studie mellan engelska och svenska förskolerum.
En förutsättning för att barns och elevers olikheter ska rymmas i förskolan och skolan är att även de pedagogiska miljöerna präglas av fler handlingsmöjligheter och arbetssätt, där tid och rum inte är lika starkt reglerade.
Om författaren
Elisabeth Nordin-Hultman är fil.dr och lektor i psykologi och pedagogik vid Stockholms universitet.