Marknadsföringslagen
Häftad bok. Norstedts Juridik AB. 1 uppl. 1997. 156 sidor.
Gott skick. Finns en del understrykningar med blyerts i boken.// Detta är en grundläggande framställning om den del av marknadsrätten som rör den svenska marknadsföringslagen och dess tillämpning, med betoning på huvudlinjerna och de centrala bestämmelserna. Här behandlas Marknadsdomstolens praxis. Vidare berörs lagens båda huvudändamål, att skydda konsumenter och att skydda näringsidkare mot otillbörliga marknadsföringsåtgärder.
Förlagsfakta
- ISBN
- 9139200825
- Titel
- Marknadsföringslagen
- Författare
- Norstedts Juridik
- Förlag
- Norstedts Juridik AB
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 156 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 337 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Grundläggande framställning om den del av marknadsrätten som rör den svenska marknadsföringslagen och dess tillämpning, med betoning på huvudlinjerna och de centrala bestämmelserna. Behandlar Marknadsdomstolens praxis och söker i lika mån observera lagens båda huvudändamål, att skydda konsumenter och att skydda näringsidkare mot otillbörliga marknadsföringsåtgärder.