Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
SOCIALA MEDIER En halv sekund från ord till handling

SOCIALA MEDIER En halv sekund från ord till handling

Inbunden bok.

Nära nyskick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Optimal. 2010. 273 s. Inbunden. 22x14cm. Nära nyskick. Skyddsomslag finns i mycket gott skick.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9172412026
Titel
Sociala medier : en halv sekund från ord till handling
Författare
Ronge, Paul
Förlag
Optimal Förlag
Utgivningsår
2010
Omfång
273 sidor
Bandtyp
Inbunden
Mått
144 x 216 mm Ryggbredd 22 mm
Vikt
523 g
Språk
Svenska
Baksidestext
3 miljoner exhibitionister

Kan bloggen vinna val, lindra sorg, göra dig till kändis? Kommer de nya sociala medierna att utveckla demokratin eller hota den? Vem vinner och förlorar när allt privat görs offentligt?

Paul Ronges nya bok handlar om högt och lågt, stort och smått, länkkärlek och näthat. Han ställer tuffa frågor till ett trettiotal kända och okända makthavare i bloggosfären. Han talar med superbloggarna Alex Schulman och Mymlan och medborgarjournalister, politiker som Fredrick Federley och Gudrun Schyman, chefredaktörer som Jan Helin (Aftonbladet) och Thomas Mattson (Expressen), bloggvälvare, tunga nätdebattörer, gurus på sociala medier och några helt vanliga bloggare. Paul Ronge undersöker hur Sveriges mest inflytelserika personer inom sociala medier resonerar kring sina framgångar i ett nytt medielandskap.

Gör gärna si, men absolut inte så.

Paul Ronge delar med sig av sina bästa råd: Så börjar du. Tänk efter före. Blogga aldrig när du är salongsberusad. Vad gör du när du råkar ut för en »stalker« eller en rättshaverist?

Paul Ronge är PR-konsult och specialist på medieträning och krishantering. Bland hans kunder finns storföretag, organisationer, politiker och »kändisar«. I sin förra bok, När Janne Josefsson ringer så klarar du pressen (2009) beskrev han medieretoriken i de »gamla medierna«. Nu analyserar han de sociala medierna på nätet. Vart är vi på väg?

Följ Paul Ronge på twitter (paulronge), läs hans blogg: www.paulronge.se, eller adda
honom på fejjan!