Marknadsrätten : en introduktion
Häftad bok. Norstedts Juridik. 5 uppl. 2010. 149 sidor.
Mycket gott skick. Försiktigt läst och hanterad bok. Inga anteckningar eller "hundöron". Övre pärmbladet har svaga vikmärken på de yttre hörnen. Utgallrat bibl.ex. som är inplastat. BAKSIDESINFO: se bild 2
Förlagsfakta
- ISBN
- 9789139205692
- Titel
- Marknadsrätten : en introduktion
- Författare
- Per Jonas Nordell
- Förlag
- Norstedts Juridik
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 149 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 165 x 242 mm
- Vikt
- 293 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadsrätten. En introduktion är en grundläggande lärobok med särskild tonvikt på den svenska marknadsrättens kärnområden – konkurrens- och marknadsföringslagstiftningen. Boken tar också upp annan marknadsrelaterad lagstiftning liksom systemen för näringslivets självreglering på marknaden. Gällande svensk rätt sätts in i ett såväl historiskt som vidare europeiskt och internationellt marknadsperspektiv.
Denna upplaga har uppdaterats med avseende på de förändringar som har skett i rättsutvecklingen under de senaste två åren. Det gäller bl.a. ändringar i upphandlingslagstiftningen och den nya radio och TV-lagen. Organisationen för självreglering på det marknadsföringsetiska området har resulterat i den nyinrättade Reklamombudsmannen. Uppdateringar har gjorts med hänsyn till utvecklingen i EU och nationell rättspraxis.
Boken är i första hand tänkt att användas som kurslitteratur inom jurist- och civilekonomutbildning, men vänder sig även till advokater, bolagsjurister och alla som arbetar med konsumenträtt, reklam och marknadsföring.