Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Marknadsrätten : en introduktion
Marknadsrätten : en introduktion Marknadsrätten : en introduktion

Marknadsrätten : en introduktion

Häftad bok. Norstedts Juridik. 5 uppl. 2010. 149 sidor.

Mycket gott skick. Försiktigt läst och hanterad bok. Inga anteckningar eller "hundöron". Övre pärmbladet har svaga vikmärken på de yttre hörnen. Utgallrat bibl.ex. som är inplastat. BAKSIDESINFO: se bild 2

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
9789139205692
Titel
Marknadsrätten : en introduktion
Författare
Per Jonas Nordell
Förlag
Norstedts Juridik
Utgivningsår
2010
Omfång
149 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
165 x 242 mm
Vikt
293 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Marknadsrätten. En introduktion är en grundläggande lärobok med särskild tonvikt på den svenska marknadsrättens kärnområden – konkurrens- och marknadsföringslagstiftningen. Boken tar också upp annan marknadsrelaterad lagstiftning liksom systemen för näringslivets självreglering på marknaden. Gällande svensk rätt sätts in i ett såväl historiskt som vidare europeiskt och internationellt marknadsperspektiv.

Denna upplaga har uppdaterats med avseende på de förändringar som har skett i rättsutvecklingen under de senaste två åren. Det gäller bl.a. ändringar i upphandlingslagstiftningen och den nya radio och TV-lagen. Organisationen för självreglering på det marknadsföringsetiska området har resulterat i den nyinrättade Reklamombudsmannen. Uppdateringar har gjorts med hänsyn till utvecklingen i EU och nationell rättspraxis.

Boken är i första hand tänkt att användas som kurslitteratur inom jurist- och civilekonomutbildning, men vänder sig även till advokater, bolagsjurister och alla som arbetar med konsumenträtt, reklam och marknadsföring.