Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Inkludering och måluppfyllelse : att nå framgång med alla elever

Inkludering och måluppfyllelse : att nå framgång med alla elever

Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2012. 183 sidor.

Gott skick. Några sidor med understruket text, fåtal sidor med anmärkningar. En hel del sidor har hundöra.
Annars är boken i väldig gott skick.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789147100880
Titel
Inkludering och måluppfyllelse : att nå framgång med alla elever
Författare
Persson, Bengt
Förlag
Liber
Utgivningsår
2012
Omfång
183 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
148 x 210 mm Ryggbredd 10 mm
Vikt
258 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Den svenska grundskolan genomgår under 2000-talets andra decennium de största förändringarna sedan 1960-talet. Nya läroplaner och en ny skollag där kunskapsmätning och konkurrens fått allt större betydelse innebär en ny förståelse av skolans uppgift. Samtidigt blir svenska elevers skolresultat allt sämre och skillnaderna mellan skolor ökar.
Bengt Persson och Elisabeth Persson inleder boken med att analysera bakgrunden till den här utvecklingen. Men bokens huvudsyfte är att visa på att det finns ljuspunkter som ger perspektiv åt den dystra bilden. I den lilla kommunen Essunga har man med hjälp av ett systematiskt och idogt förändringsarbete lyckats vända en negativ utveckling. På kort tid har man nått en tätposition bland landets kommuner när det gäller elevernas resultat på betyg och nationella prov. Genom ett inkluderande synsätt där särskilda undervisningsgrupper och nivågruppering lagts ner har allt fler elever getts möjlighet att lyckas.
Inkludering och måluppfyllelse vänder sig till blivande och verksamma lärare från förskolan till gymnasiet samt till specialpedagoger, fritidspedagoger och rektorer. Den kan med behållning läsas även av andra med intresse av skolans utveckling.
Om författarna
Bengt Persson är professor i specialpedagogik och Elisabeth Persson är universitetslektor i matematikdidaktik. Båda är verksamma vid Högskolan i Borås.