-
Självgående fordon i Sörmland - Några kapitel...
Utgiven av Automobilsällskapet i Nyköping. 1993. 94 s. Kartonnerad.
Nära nyskick. Hylla 30.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Bilder av framtidsstaden, tid och rum för hål...
Gott skick. Skyddsomslag i gott skick. Stockholm,2007,Symposion,Förlagsband med skyddsomslag.,574 s., ill., sv/v,Gott skick.,9789171397140?,Boken presenterar sex olika bilder av den framtida staden. Staden om femtio år framåt i tiden. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789171397140
- Titel
- Bilder av framtidsstaden : tid och rum för hållbar utveckling
- Författare
- Anders Gullberg - Mattias Höjer - Ronny Pettersson
- Förlag
- Brutus Östlings bokf Symposion
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 574 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 156 x 223 mm Ryggbredd 39 mm
- Vikt
- 1592 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur mycket energi behöver staden i framtiden? Hur skulle ett stadsliv te sig där invånarna inte förbrukar mer naturresurser än vad jorden långsiktigt tål? Kan staden och stadslivet förändras så att denna vision om en hållbar utveckling förverkligas?
Bilder av framtidsstaden presenterar sex olika bilder av framtidsstaden. Bilderna byggs upp utifrån beskrivningar av hur till exempel stadens form och människors tidsanvändning ser ut idag och hur dessa faktorer påverkar användningen av naturresurser och hur de skulle kunna förändras.
Bilder av framtidsstaden handlar om staden femtio år framåt i tiden. Det långa tidsperspektivet ställer invanda sanningar om vad som är möjligt mot nya sanningar om vad som kan bli nödvändigt.
Bilder av framtidsstaden går ett steg längre än vad larmrapporter om klimateffekten brukar göra. Den fokuserar på hur människors vardagsliv skulle kunna se ut i en framtida stad där resursanvändningen är ekologiskt hållbar. Handlar det om en återgång till stenåldern eller kan det hållbara stadslivet vara drägligt och bekvämt?
ANDERS GULLBERG är doktor i sociologi och docent vid Stockholms universitet. Han har tidigare utgivit bl.a. City drömmen om ett nytt hjärta 2001.
MATTIAS HÖJER är docent i miljöstrategisk analys vid KTH och forskningsledare vid fms.
RONNY PETTERSSON är doktor i ekonomisk historia vid Stockholms universitet.
9789171397140 -
Welfare and religion in 21st century Europe
Häftad bok. Farnham, Surrey : Ashgate. 2011.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780754661085
- Titel
- Welfare and religion in 21st century Europe
- Författare
- Bäckström, Anders - Davie, Grace - Edgardh, Ninna - Pettersson, Per
- Förlag
- Farnham, Surrey : Ashgate
- Utgivningsår
- 2011
- Språk
- English
Farnham, Surrey : Ashgate 9780754661085 -
Welfare and religion in 21st century Europe
Häftad bok. Farnham : Ashgate. 2010.
Mycket gott skick. Understrykningar och anteckningar förekommer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780754660309
- Titel
- Welfare and religion in 21st century Europe
- Författare
- Bäckström, Anders - Davie, Grace - Edgardh, Ninna - Pettersson, Per
- Förlag
- Farnham : Ashgate
- Utgivningsår
- 2010
- Språk
- English
- Baksidestext
- Includes bibliographical references.
Indexeringslänk
Dawson
Farnham : Ashgate 9780754660309 -
Bedömning i och av skolan : praktik, principe...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2010. 318 sidor.
Mycket gott skick. Hanteringsspår samt skavda hörn och kanter på pärmen. Hel och ren inlaga utan anteckningar eller understrykningar. [rum 2]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144056814
- Titel
- Bedömning i och av skolan : praktik, principer, politik
- Författare
- Anders Holmgren - Johan Hofvendahl - Alli Klapp Lekholm - Helena Korp - Annica Löfdahl - Héctor Pérez Prieto - Daniel Pettersson - Henrik Román - Ann-Christine Vallberg Roth - Florian Waldow - Barbro Westlund - Oscar Öquist
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 451 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bedömning är ett av de mest diskuterade pedagogiska områdena i dag. I boken beskriver och analyserar författarna några av de vanligaste bedömningsformerna lärare genomför i relation till barn och elever och själva är föremål för i sin yrkesutövning. Det handlar om omdömen i individuella utvecklingsplaner i förskola och skola, betyg, utvecklingssamtal, nationella prov, kvalitetsgranskning, nationell utvärdering och inspektion samt internationella kunskapsmätningar.Med boken finns en tydlig ambition att betrakta bedömning i ett brett perspektiv. I bokens olika kapitel behandlas bedömning så som den kommer till uttryck både i den praktiska skolverksamheten och som utbildningspolitik. De olika kapitlen är indelade i fyra principiella teman som utgångspunkter: synligt–osynligt; rättvist–orättvist; internt–externt samt nationellt–internationellt. Dessa teman är lika relevanta att beakta oavsett var i utbildningssystemet lärare befinner sig och arbetar med bedömning.Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare från förskola till gymnasium, skolledare samt skolpolitiker och skoladministratörer som ansvarar för och/eller berörs av bedömning och utvärdering.
Ytterligare författare: Christian Lundahl, Maria Folke-Fichtelius, Åsa Avdic, Astrid Birgitte Eggen
Studentlitteratur AB 1 9789144056814 -
Malmöya, glimtar ur historien nr 6 1991, Clau...
Gott skick. Malmö,1991,Häftad.,utges av: stadshistoriska avd. Malmö museer, foto: Helen Toresdotter, ritningar:Anders Reisner, Jörgen Kling, 80 s., ill.,sv/v, ,Gott skick.,ISSN: 0349-697x … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Bedömning i och av skolan : praktik, principe...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2010. 318 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144056814
- Titel
- Bedömning i och av skolan : praktik, principer, politik
- Författare
- Anders Holmgren - Johan Hofvendahl - Alli Klapp Lekholm - Helena Korp - Annica Löfdahl - Héctor Pérez Prieto - Daniel Pettersson - Henrik Román - Ann-Christine Vallberg Roth - Florian Waldow - Barbro Westlund - Oscar Öquist
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 451 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bedömning är ett av de mest diskuterade pedagogiska områdena i dag. I boken beskriver och analyserar författarna några av de vanligaste bedömningsformerna lärare genomför i relation till barn och elever och själva är föremål för i sin yrkesutövning. Det handlar om omdömen i individuella utvecklingsplaner i förskola och skola, betyg, utvecklingssamtal, nationella prov, kvalitetsgranskning, nationell utvärdering och inspektion samt internationella kunskapsmätningar.Med boken finns en tydlig ambition att betrakta bedömning i ett brett perspektiv. I bokens olika kapitel behandlas bedömning så som den kommer till uttryck både i den praktiska skolverksamheten och som utbildningspolitik. De olika kapitlen är indelade i fyra principiella teman som utgångspunkter: synligt–osynligt; rättvist–orättvist; internt–externt samt nationellt–internationellt. Dessa teman är lika relevanta att beakta oavsett var i utbildningssystemet lärare befinner sig och arbetar med bedömning.Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare från förskola till gymnasium, skolledare samt skolpolitiker och skoladministratörer som ansvarar för och/eller berörs av bedömning och utvärdering.
Ytterligare författare: Christian Lundahl, Maria Folke-Fichtelius, Åsa Avdic, Astrid Birgitte Eggen
Studentlitteratur AB 1 9789144056814 -
Kulturmiljövård i skogen : att känna och beva...
Inbunden bok. Jönköping : Skogsstyr. ; Stockholm : Riksantikvarieämbetet. 3 uppl. 1993.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9188462056
- Titel
- Kulturmiljövård i skogen : att känna och bevara våra kulturminnen
- Författare
- Olsson, Anders - Pettersson, Bengt - Riksantikvarieämbetet - Sverige. Skogsstyrelsen
- Förlag
- Jönköping : Skogsstyr. ; Stockholm : Riksantikvarieämbetet
- Utgivningsår
- 1993
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- sam/geogr
matnat/ekon
Jönköping : Skogsstyr. ; Stockholm : Riksantikvarieämbetet 3 9188462056 -
Kulturmiljövård i skogen : att känna och beva...
Inbunden bok. Jönköping : Skogsstyr. ; Stockholm : Riksantikvarieämbetet. 1993.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9188462056
- Titel
- Kulturmiljövård i skogen : att känna och bevara våra kulturminnen
- Författare
- Olsson, Anders - Pettersson, Bengt - Riksantikvarieämbetet - Sverige. Skogsstyrelsen
- Förlag
- Jönköping : Skogsstyr. ; Stockholm : Riksantikvarieämbetet
- Utgivningsår
- 1993
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- sam/geogr
matnat/ekon
Jönköping : Skogsstyr. ; Stockholm : Riksantikvarieämbetet 9188462056 -
Bedömning i och av skolan : praktik, principe...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2010. 318 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144056814
- Titel
- Bedömning i och av skolan : praktik, principer, politik
- Författare
- Anders Holmgren - Johan Hofvendahl - Alli Klapp Lekholm - Helena Korp - Annica Löfdahl - Héctor Pérez Prieto - Daniel Pettersson - Henrik Román - Ann-Christine Vallberg Roth - Florian Waldow - Barbro Westlund - Oscar Öquist
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 451 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bedömning är ett av de mest diskuterade pedagogiska områdena i dag. I boken beskriver och analyserar författarna några av de vanligaste bedömningsformerna lärare genomför i relation till barn och elever och själva är föremål för i sin yrkesutövning. Det handlar om omdömen i individuella utvecklingsplaner i förskola och skola, betyg, utvecklingssamtal, nationella prov, kvalitetsgranskning, nationell utvärdering och inspektion samt internationella kunskapsmätningar.Med boken finns en tydlig ambition att betrakta bedömning i ett brett perspektiv. I bokens olika kapitel behandlas bedömning så som den kommer till uttryck både i den praktiska skolverksamheten och som utbildningspolitik. De olika kapitlen är indelade i fyra principiella teman som utgångspunkter: synligt–osynligt; rättvist–orättvist; internt–externt samt nationellt–internationellt. Dessa teman är lika relevanta att beakta oavsett var i utbildningssystemet lärare befinner sig och arbetar med bedömning.Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare från förskola till gymnasium, skolledare samt skolpolitiker och skoladministratörer som ansvarar för och/eller berörs av bedömning och utvärdering.
Ytterligare författare: Christian Lundahl, Maria Folke-Fichtelius, Åsa Avdic, Astrid Birgitte Eggen
Studentlitteratur AB 1 9789144056814 -
Lärande, skola, bildning : grundbok för lärar...
Häftad bok. Natur & Kultur Akademisk. 3 uppl. 2014. 769 sidor.
Mycket gott skick. Understrykningar i blyerts i några kapitel.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127136021
- Titel
- Lärande, skola, bildning : grundbok för lärare
- Författare
- Gudrun Erickson - Eva Forsberg - Jan-Eric Gustafsson - Staffan Larsson - Sven-Eric Liedman - Christian Lundahl - Elisabet Nihlfors - Anders Nilsson - Daniel Pettersson - Stephan Rapp - Ingrid Pramling Samuelsson - Inga Wernersson - Anita Wester
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 769 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 175 x 245 mm Ryggbredd 50 mm
- Vikt
- 1690 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är den tredje och omarbetade utgåvan av grundboken Lärande, skola, bildning. Boken belyser skolans historia och framväxt och ger en fördjupad blick i det som idag utgör vårt svenska skolsystem. Tillsammans med en rad namnkunniga forskare och författare från flera universitet har redaktörerna för boken, Caroline Liberg, Ulf P. Lundgren och Roger Säljö, skapat ett gediget grundverk för studerande på lärarutbildningen och alla yrkesverksamma lärare.
Från förskolan, via grundskolan och gymnasiet, till olika former av vuxenutbildning deltar människan i pedagogiska verksamheter. I alla dessa sammanhang verkar läraren med kunskaper, engagemang, kreativitet och en genomtänkt syn på lärande. Lärande, skola, bildning belyser skolans historia och framväxt, och ger en fördjupad inblick i det som idag utgör vårt svenska skolsystem. Boken innehåller bland annat kapitel om den lärande människan, didaktik, kunskapsbedömning ur både svenskt och internationellt perspektiv, de ekonomiska villkoren och skolledningen, samt genus, mångkulturalitet och social segregation. Lärande, skola, bildning är indelad i fem sektioner:
Skolan blir till och formas
Lärande och elevers utbildning
Utbildning och den kulturella reproduktionen
Utvärdering, bedömning och resultat
Politisk styrning och skolans förändring.
I Lärande, skola, bildning medverkar nitton författare från flera universitet. Den är i första hand avsedd för studerande på lärarutbildningen och för alla yrkesverksamma lärare, men vänder sig till alla som vill veta mer om vår svenska skola.
Ytterligare författare: Ulf P. Lundgren, Roger Säljö, Caroline Liberg, Lisa Asp-Onsjö, Nihad Bunar
Natur & Kultur Akademisk 3 9789127136021 -
Lärande, skola, bildning : grundbok för lärar...
Häftad bok. Natur & Kultur Akademisk. 3 uppl. 2014. 769 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127136021
- Titel
- Lärande, skola, bildning : grundbok för lärare
- Författare
- Gudrun Erickson - Eva Forsberg - Jan-Eric Gustafsson - Staffan Larsson - Sven-Eric Liedman - Christian Lundahl - Elisabet Nihlfors - Anders Nilsson - Daniel Pettersson - Stephan Rapp - Ingrid Pramling Samuelsson - Inga Wernersson - Anita Wester
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 769 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 175 x 245 mm Ryggbredd 50 mm
- Vikt
- 1690 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är den tredje och omarbetade utgåvan av grundboken Lärande, skola, bildning. Boken belyser skolans historia och framväxt och ger en fördjupad blick i det som idag utgör vårt svenska skolsystem. Tillsammans med en rad namnkunniga forskare och författare från flera universitet har redaktörerna för boken, Caroline Liberg, Ulf P. Lundgren och Roger Säljö, skapat ett gediget grundverk för studerande på lärarutbildningen och alla yrkesverksamma lärare.
Från förskolan, via grundskolan och gymnasiet, till olika former av vuxenutbildning deltar människan i pedagogiska verksamheter. I alla dessa sammanhang verkar läraren med kunskaper, engagemang, kreativitet och en genomtänkt syn på lärande. Lärande, skola, bildning belyser skolans historia och framväxt, och ger en fördjupad inblick i det som idag utgör vårt svenska skolsystem. Boken innehåller bland annat kapitel om den lärande människan, didaktik, kunskapsbedömning ur både svenskt och internationellt perspektiv, de ekonomiska villkoren och skolledningen, samt genus, mångkulturalitet och social segregation. Lärande, skola, bildning är indelad i fem sektioner:
Skolan blir till och formas
Lärande och elevers utbildning
Utbildning och den kulturella reproduktionen
Utvärdering, bedömning och resultat
Politisk styrning och skolans förändring.
I Lärande, skola, bildning medverkar nitton författare från flera universitet. Den är i första hand avsedd för studerande på lärarutbildningen och för alla yrkesverksamma lärare, men vänder sig till alla som vill veta mer om vår svenska skola.
Ytterligare författare: Ulf P. Lundgren, Roger Säljö, Caroline Liberg, Lisa Asp-Onsjö, Nihad Bunar
Natur & Kultur Akademisk 3 9789127136021 -
Welfare and religion in 21st century Europe
Pocketbok. Farnham : Ashgate. 2010. 243 sidor.
Gott skick.
FRI FRAKT inrikes- ISBN
- 9780754660309
- Titel
- Welfare and religion in 21st century Europe
- Författare
- Bäckström, Anders - Davie, Grace - Edgardh, Ninna - Pettersson, Per
- Förlag
- Farnham : Ashgate
- Utgivningsår
- 2010
- Språk
- English
- Baksidestext
- Includes bibliographical references.
Indexeringslänk
Dawson
Farnham : Ashgate 9780754660309 -
The concept of literary application - readers...
Inbunden bok. palgrave macmillan. 2012. 250 sidor.
Nyskick. Dekorerat pappband.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781137035417
- Titel
- The concept of literary application - readers' analogies from text to life
- Författare
- Pettersson, Anders
- Utgivningsår
- 2012
- Bandtyp
- Hardback
- Språk
- English
palgrave macmillan 9781137035417 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789153411383
- Titel
- Avel med sällskapsdjur
- Författare
- Sundgren, Per-Erik - Pettersson, Anders - Wester, Thomas
- Förlag
- Västerås : Ica
- Utgivningsår
- 1990
- Språk
- Svenska
Ica 9789153411383 -
Lärande, skola, bildning : grundbok för lärar...
Inbunden bok. Natur & Kultur Akademisk. 3 uppl. 2014. 769 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127136021
- Titel
- Lärande, skola, bildning : grundbok för lärare
- Författare
- Gudrun Erickson - Eva Forsberg - Jan-Eric Gustafsson - Staffan Larsson - Sven-Eric Liedman - Christian Lundahl - Elisabet Nihlfors - Anders Nilsson - Daniel Pettersson - Stephan Rapp - Ingrid Pramling Samuelsson - Inga Wernersson - Anita Wester
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 769 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 175 x 245 mm Ryggbredd 50 mm
- Vikt
- 1690 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är den tredje och omarbetade utgåvan av grundboken Lärande, skola, bildning. Boken belyser skolans historia och framväxt och ger en fördjupad blick i det som idag utgör vårt svenska skolsystem. Tillsammans med en rad namnkunniga forskare och författare från flera universitet har redaktörerna för boken, Caroline Liberg, Ulf P. Lundgren och Roger Säljö, skapat ett gediget grundverk för studerande på lärarutbildningen och alla yrkesverksamma lärare.
Från förskolan, via grundskolan och gymnasiet, till olika former av vuxenutbildning deltar människan i pedagogiska verksamheter. I alla dessa sammanhang verkar läraren med kunskaper, engagemang, kreativitet och en genomtänkt syn på lärande. Lärande, skola, bildning belyser skolans historia och framväxt, och ger en fördjupad inblick i det som idag utgör vårt svenska skolsystem. Boken innehåller bland annat kapitel om den lärande människan, didaktik, kunskapsbedömning ur både svenskt och internationellt perspektiv, de ekonomiska villkoren och skolledningen, samt genus, mångkulturalitet och social segregation. Lärande, skola, bildning är indelad i fem sektioner:
Skolan blir till och formas
Lärande och elevers utbildning
Utbildning och den kulturella reproduktionen
Utvärdering, bedömning och resultat
Politisk styrning och skolans förändring.
I Lärande, skola, bildning medverkar nitton författare från flera universitet. Den är i första hand avsedd för studerande på lärarutbildningen och för alla yrkesverksamma lärare, men vänder sig till alla som vill veta mer om vår svenska skola.
Ytterligare författare: Ulf P. Lundgren, Roger Säljö, Caroline Liberg, Lisa Asp-Onsjö, Nihad Bunar
Natur & Kultur Akademisk 3 9789127136021 -
Lärande, skola, bildning : grundbok för lärar...
Inbunden bok. Natur & Kultur Akademisk. 3 uppl. 2014. 769 sidor.
Mycket gott skick. 1690 g. 25/18/5 cm. Flexband. Några understrykningar med färgpenna.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127136021
- Titel
- Lärande, skola, bildning : grundbok för lärare
- Författare
- Gudrun Erickson - Eva Forsberg - Jan-Eric Gustafsson - Staffan Larsson - Sven-Eric Liedman - Christian Lundahl - Elisabet Nihlfors - Anders Nilsson - Daniel Pettersson - Stephan Rapp - Ingrid Pramling Samuelsson - Inga Wernersson - Anita Wester
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 769 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 175 x 245 mm Ryggbredd 50 mm
- Vikt
- 1690 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är den tredje och omarbetade utgåvan av grundboken Lärande, skola, bildning. Boken belyser skolans historia och framväxt och ger en fördjupad blick i det som idag utgör vårt svenska skolsystem. Tillsammans med en rad namnkunniga forskare och författare från flera universitet har redaktörerna för boken, Caroline Liberg, Ulf P. Lundgren och Roger Säljö, skapat ett gediget grundverk för studerande på lärarutbildningen och alla yrkesverksamma lärare.
Från förskolan, via grundskolan och gymnasiet, till olika former av vuxenutbildning deltar människan i pedagogiska verksamheter. I alla dessa sammanhang verkar läraren med kunskaper, engagemang, kreativitet och en genomtänkt syn på lärande. Lärande, skola, bildning belyser skolans historia och framväxt, och ger en fördjupad inblick i det som idag utgör vårt svenska skolsystem. Boken innehåller bland annat kapitel om den lärande människan, didaktik, kunskapsbedömning ur både svenskt och internationellt perspektiv, de ekonomiska villkoren och skolledningen, samt genus, mångkulturalitet och social segregation. Lärande, skola, bildning är indelad i fem sektioner:
Skolan blir till och formas
Lärande och elevers utbildning
Utbildning och den kulturella reproduktionen
Utvärdering, bedömning och resultat
Politisk styrning och skolans förändring.
I Lärande, skola, bildning medverkar nitton författare från flera universitet. Den är i första hand avsedd för studerande på lärarutbildningen och för alla yrkesverksamma lärare, men vänder sig till alla som vill veta mer om vår svenska skola.
Ytterligare författare: Ulf P. Lundgren, Roger Säljö, Caroline Liberg, Lisa Asp-Onsjö, Nihad Bunar
Natur & Kultur Akademisk 3 9789127136021 -
Etik och socialtjänst : om förutsättningar fö...
Häftad bok. Stockholm : Gothia. 1990. 90 sidor.
Gott skick. Något kantstött och sliten utsida.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9152617610
- Titel
- Etik och socialtjänst : om förutsättningar för det sociala arbetets etik
- Författare
- Bergmark, Anders - Pettersson, Ulla
- Förlag
- Stockholm : Gothia
- Språk
- Svenska
Stockholm : Gothia 9152617610 -
Religiös förändring i norra Europa. En studie...
Häftad bok. Diakonivetenskapliga institutet. 2004. 198 sidor.
Gott skick. institutets skriftserie nr 8 - 2004. En del blyertsförstrykningar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKDiakonivetenskapliga institutet -
Den svenska ungdomsbrottsligheten
Häftad bok. Studentlitteratur. 2 uppl. 2007. 376 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144040837
- Titel
- Den svenska ungdomsbrottsligheten
- Författare
- Felipe Estrada - Janne Flyghed - Leif Lenke - Tove Pettersson - Jonas Ring - Anders Nilsson - Jerzy Sarnecki - Charlotta Fondén - Michael Johnson - Hanns von Hofer - Henrik Tham
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 376 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 665 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Ungdomsbrottslighet framstår som ett av de centrala problemområdena både inom kriminologin och svensk samhällsdebatt. Den omfattande stöldbrottsligheten, ungdomsvåldet, det hejdlösa supandet och det tilltagandet narkotikamissbruket bland ungdomar är alla bilder som mer eller mindre dagligen finns tillgängliga i våra medier. Men hur stämmer dessa beskrivningar egentligen med verkligheten?
Utifrån skilda perspektiv och metoder presenterar här några av landets främsta experter på ungdomsbrottslighet sin forskning. De olika bidragen täcker de flesta centrala frågorna kring ungdomsbrottslighet; dess omfattning, karaktär och utveckling; orsaker och förklaringar; samhälleliga åtgärder och reaktioner samt kriminalpolitiska strategier gentemot ungdomsbrott.
Den nya upplagan av boken är kraftigt reviderad och innehåller dessutom ett helt nytt kapitel om genus och ungdomsbrott.
Boken vänder sig i första hand till studerande på högskola men även yrkesgrupper som kommer i kontakt med ungdomar samt övriga med intresse för ungdomsfrågor i allmänhet och ungdomsbrottslighet i synnerhet kommer att finna boken användbar.
Andra upplagan
Studentlitteratur 2 9789144040837 -
Bedömning i och av skolan : praktik, principe...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2010. 318 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144056814
- Titel
- Bedömning i och av skolan : praktik, principer, politik
- Författare
- Anders Holmgren - Johan Hofvendahl - Alli Klapp Lekholm - Helena Korp - Annica Löfdahl - Héctor Pérez Prieto - Daniel Pettersson - Henrik Román - Ann-Christine Vallberg Roth - Florian Waldow - Barbro Westlund - Oscar Öquist
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 451 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bedömning är ett av de mest diskuterade pedagogiska områdena i dag. I boken beskriver och analyserar författarna några av de vanligaste bedömningsformerna lärare genomför i relation till barn och elever och själva är föremål för i sin yrkesutövning. Det handlar om omdömen i individuella utvecklingsplaner i förskola och skola, betyg, utvecklingssamtal, nationella prov, kvalitetsgranskning, nationell utvärdering och inspektion samt internationella kunskapsmätningar.Med boken finns en tydlig ambition att betrakta bedömning i ett brett perspektiv. I bokens olika kapitel behandlas bedömning så som den kommer till uttryck både i den praktiska skolverksamheten och som utbildningspolitik. De olika kapitlen är indelade i fyra principiella teman som utgångspunkter: synligt–osynligt; rättvist–orättvist; internt–externt samt nationellt–internationellt. Dessa teman är lika relevanta att beakta oavsett var i utbildningssystemet lärare befinner sig och arbetar med bedömning.Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare från förskola till gymnasium, skolledare samt skolpolitiker och skoladministratörer som ansvarar för och/eller berörs av bedömning och utvärdering.
Ytterligare författare: Christian Lundahl, Maria Folke-Fichtelius, Åsa Avdic, Astrid Birgitte Eggen
Studentlitteratur AB 1 9789144056814 -
Lärande, skola, bildning : grundbok för lärar...
Inbunden bok. Natur & Kultur Akademisk. 3 uppl. 2014. 769 sidor.
Nyskick. Mjukband
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127136021
- Titel
- Lärande, skola, bildning : grundbok för lärare
- Författare
- Gudrun Erickson - Eva Forsberg - Jan-Eric Gustafsson - Staffan Larsson - Sven-Eric Liedman - Christian Lundahl - Elisabet Nihlfors - Anders Nilsson - Daniel Pettersson - Stephan Rapp - Ingrid Pramling Samuelsson - Inga Wernersson - Anita Wester
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 769 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 175 x 245 mm Ryggbredd 50 mm
- Vikt
- 1690 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är den tredje och omarbetade utgåvan av grundboken Lärande, skola, bildning. Boken belyser skolans historia och framväxt och ger en fördjupad blick i det som idag utgör vårt svenska skolsystem. Tillsammans med en rad namnkunniga forskare och författare från flera universitet har redaktörerna för boken, Caroline Liberg, Ulf P. Lundgren och Roger Säljö, skapat ett gediget grundverk för studerande på lärarutbildningen och alla yrkesverksamma lärare.
Från förskolan, via grundskolan och gymnasiet, till olika former av vuxenutbildning deltar människan i pedagogiska verksamheter. I alla dessa sammanhang verkar läraren med kunskaper, engagemang, kreativitet och en genomtänkt syn på lärande. Lärande, skola, bildning belyser skolans historia och framväxt, och ger en fördjupad inblick i det som idag utgör vårt svenska skolsystem. Boken innehåller bland annat kapitel om den lärande människan, didaktik, kunskapsbedömning ur både svenskt och internationellt perspektiv, de ekonomiska villkoren och skolledningen, samt genus, mångkulturalitet och social segregation. Lärande, skola, bildning är indelad i fem sektioner:
Skolan blir till och formas
Lärande och elevers utbildning
Utbildning och den kulturella reproduktionen
Utvärdering, bedömning och resultat
Politisk styrning och skolans förändring.
I Lärande, skola, bildning medverkar nitton författare från flera universitet. Den är i första hand avsedd för studerande på lärarutbildningen och för alla yrkesverksamma lärare, men vänder sig till alla som vill veta mer om vår svenska skola.
Ytterligare författare: Ulf P. Lundgren, Roger Säljö, Caroline Liberg, Lisa Asp-Onsjö, Nihad Bunar
Natur & Kultur Akademisk 3 9789127136021 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789153411383
- Titel
- Avel med sällskapsdjur
- Författare
- Sundgren, Per-Erik - Pettersson, Anders - Wester, Thomas
- Förlag
- Västerås : Ica
- Utgivningsår
- 1990
- Språk
- Svenska
Ica 9789153411383 -
Etik och socialtjänst : om förutsättningar fö...
Pocketbok. Stockholm : Gothia. 1990. 90 sidor.
Mycket gott skick. Ägarsignatur på insidan.Ljusa tuschöverstrykningar finns.
Veck på framsidan.Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9152617610
- Titel
- Etik och socialtjänst : om förutsättningar för det sociala arbetets etik
- Författare
- Bergmark, Anders - Pettersson, Ulla
- Förlag
- Stockholm : Gothia
- Språk
- Svenska
Stockholm : Gothia 9152617610 -
Bedömning i och av skolan : praktik, principe...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1:9 uppl. 2010. 318 sidor.
Nära nyskick. Tryckår 2015.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144056814
- Titel
- Bedömning i och av skolan : praktik, principer, politik
- Författare
- Anders Holmgren - Johan Hofvendahl - Alli Klapp Lekholm - Helena Korp - Annica Löfdahl - Héctor Pérez Prieto - Daniel Pettersson - Henrik Román - Ann-Christine Vallberg Roth - Florian Waldow - Barbro Westlund - Oscar Öquist
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 451 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bedömning är ett av de mest diskuterade pedagogiska områdena i dag. I boken beskriver och analyserar författarna några av de vanligaste bedömningsformerna lärare genomför i relation till barn och elever och själva är föremål för i sin yrkesutövning. Det handlar om omdömen i individuella utvecklingsplaner i förskola och skola, betyg, utvecklingssamtal, nationella prov, kvalitetsgranskning, nationell utvärdering och inspektion samt internationella kunskapsmätningar.Med boken finns en tydlig ambition att betrakta bedömning i ett brett perspektiv. I bokens olika kapitel behandlas bedömning så som den kommer till uttryck både i den praktiska skolverksamheten och som utbildningspolitik. De olika kapitlen är indelade i fyra principiella teman som utgångspunkter: synligt–osynligt; rättvist–orättvist; internt–externt samt nationellt–internationellt. Dessa teman är lika relevanta att beakta oavsett var i utbildningssystemet lärare befinner sig och arbetar med bedömning.Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare från förskola till gymnasium, skolledare samt skolpolitiker och skoladministratörer som ansvarar för och/eller berörs av bedömning och utvärdering.
Ytterligare författare: Christian Lundahl, Maria Folke-Fichtelius, Åsa Avdic, Astrid Birgitte Eggen
Studentlitteratur AB 1:9 9789144056814 -
Lärande, skola, bildning : grundbok för lärar...
Inbunden bok. Natur & Kultur Akademisk. 3 uppl. 2014. 769 sidor.
Mycket gott skick. Många understrykningar, marginalanteckningar samt färgglada överstrykningar
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127136021
- Titel
- Lärande, skola, bildning : grundbok för lärare
- Författare
- Gudrun Erickson - Eva Forsberg - Jan-Eric Gustafsson - Staffan Larsson - Sven-Eric Liedman - Christian Lundahl - Elisabet Nihlfors - Anders Nilsson - Daniel Pettersson - Stephan Rapp - Ingrid Pramling Samuelsson - Inga Wernersson - Anita Wester
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 769 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 175 x 245 mm Ryggbredd 50 mm
- Vikt
- 1690 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är den tredje och omarbetade utgåvan av grundboken Lärande, skola, bildning. Boken belyser skolans historia och framväxt och ger en fördjupad blick i det som idag utgör vårt svenska skolsystem. Tillsammans med en rad namnkunniga forskare och författare från flera universitet har redaktörerna för boken, Caroline Liberg, Ulf P. Lundgren och Roger Säljö, skapat ett gediget grundverk för studerande på lärarutbildningen och alla yrkesverksamma lärare.
Från förskolan, via grundskolan och gymnasiet, till olika former av vuxenutbildning deltar människan i pedagogiska verksamheter. I alla dessa sammanhang verkar läraren med kunskaper, engagemang, kreativitet och en genomtänkt syn på lärande. Lärande, skola, bildning belyser skolans historia och framväxt, och ger en fördjupad inblick i det som idag utgör vårt svenska skolsystem. Boken innehåller bland annat kapitel om den lärande människan, didaktik, kunskapsbedömning ur både svenskt och internationellt perspektiv, de ekonomiska villkoren och skolledningen, samt genus, mångkulturalitet och social segregation. Lärande, skola, bildning är indelad i fem sektioner:
Skolan blir till och formas
Lärande och elevers utbildning
Utbildning och den kulturella reproduktionen
Utvärdering, bedömning och resultat
Politisk styrning och skolans förändring.
I Lärande, skola, bildning medverkar nitton författare från flera universitet. Den är i första hand avsedd för studerande på lärarutbildningen och för alla yrkesverksamma lärare, men vänder sig till alla som vill veta mer om vår svenska skola.
Ytterligare författare: Ulf P. Lundgren, Roger Säljö, Caroline Liberg, Lisa Asp-Onsjö, Nihad Bunar
Natur & Kultur Akademisk 3 9789127136021 -
Bedömning i och av skolan : praktik, principe...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2010. 318 sidor.
Nyskick. Oläst Namnad främre pärm invändigt
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144056814
- Titel
- Bedömning i och av skolan : praktik, principer, politik
- Författare
- Anders Holmgren - Johan Hofvendahl - Alli Klapp Lekholm - Helena Korp - Annica Löfdahl - Héctor Pérez Prieto - Daniel Pettersson - Henrik Román - Ann-Christine Vallberg Roth - Florian Waldow - Barbro Westlund - Oscar Öquist
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 451 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bedömning är ett av de mest diskuterade pedagogiska områdena i dag. I boken beskriver och analyserar författarna några av de vanligaste bedömningsformerna lärare genomför i relation till barn och elever och själva är föremål för i sin yrkesutövning. Det handlar om omdömen i individuella utvecklingsplaner i förskola och skola, betyg, utvecklingssamtal, nationella prov, kvalitetsgranskning, nationell utvärdering och inspektion samt internationella kunskapsmätningar.Med boken finns en tydlig ambition att betrakta bedömning i ett brett perspektiv. I bokens olika kapitel behandlas bedömning så som den kommer till uttryck både i den praktiska skolverksamheten och som utbildningspolitik. De olika kapitlen är indelade i fyra principiella teman som utgångspunkter: synligt–osynligt; rättvist–orättvist; internt–externt samt nationellt–internationellt. Dessa teman är lika relevanta att beakta oavsett var i utbildningssystemet lärare befinner sig och arbetar med bedömning.Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare från förskola till gymnasium, skolledare samt skolpolitiker och skoladministratörer som ansvarar för och/eller berörs av bedömning och utvärdering.
Ytterligare författare: Christian Lundahl, Maria Folke-Fichtelius, Åsa Avdic, Astrid Birgitte Eggen
Studentlitteratur AB 1 9789144056814 -
Nya Kristianstad
Inbunden bok. Föreningen Gamla Christianstad. 1 uppl. 2000. 374 sidor.
Mycket gott skick. Rikt illustrerad i färg och sv/v. Gåvotillskrift
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKFöreningen Gamla Christianstad 1 -
Bilder av framtidsstaden : tid och rum för hå...
Inbunden bok. Brutus Östlings bokf Symposion. 1 uppl. 2007. 574 sidor.
Gott skick. Läst
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789171397140
- Titel
- Bilder av framtidsstaden : tid och rum för hållbar utveckling
- Författare
- Anders Gullberg - Mattias Höjer - Ronny Pettersson
- Förlag
- Brutus Östlings bokf Symposion
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 574 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 156 x 223 mm Ryggbredd 39 mm
- Vikt
- 1592 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur mycket energi behöver staden i framtiden? Hur skulle ett stadsliv te sig där invånarna inte förbrukar mer naturresurser än vad jorden långsiktigt tål? Kan staden och stadslivet förändras så att denna vision om en hållbar utveckling förverkligas?
Bilder av framtidsstaden presenterar sex olika bilder av framtidsstaden. Bilderna byggs upp utifrån beskrivningar av hur till exempel stadens form och människors tidsanvändning ser ut idag och hur dessa faktorer påverkar användningen av naturresurser och hur de skulle kunna förändras.
Bilder av framtidsstaden handlar om staden femtio år framåt i tiden. Det långa tidsperspektivet ställer invanda sanningar om vad som är möjligt mot nya sanningar om vad som kan bli nödvändigt.
Bilder av framtidsstaden går ett steg längre än vad larmrapporter om klimateffekten brukar göra. Den fokuserar på hur människors vardagsliv skulle kunna se ut i en framtida stad där resursanvändningen är ekologiskt hållbar. Handlar det om en återgång till stenåldern eller kan det hållbara stadslivet vara drägligt och bekvämt?
ANDERS GULLBERG är doktor i sociologi och docent vid Stockholms universitet. Han har tidigare utgivit bl.a. City drömmen om ett nytt hjärta 2001.
MATTIAS HÖJER är docent i miljöstrategisk analys vid KTH och forskningsledare vid fms.
RONNY PETTERSSON är doktor i ekonomisk historia vid Stockholms universitet.
Brutus Östlings bokf Symposion 1 9789171397140 -
Lärande, skola, bildning : grundbok för lärar...
Inbunden bok. Natur & Kultur Akademisk. 3 uppl. 2014. 769 sidor.
Gott skick. Skyddsomslag i nära nyskick. Inga hundöron men lite understykningar finns
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127136021
- Titel
- Lärande, skola, bildning : grundbok för lärare
- Författare
- Gudrun Erickson - Eva Forsberg - Jan-Eric Gustafsson - Staffan Larsson - Sven-Eric Liedman - Christian Lundahl - Elisabet Nihlfors - Anders Nilsson - Daniel Pettersson - Stephan Rapp - Ingrid Pramling Samuelsson - Inga Wernersson - Anita Wester
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 769 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 175 x 245 mm Ryggbredd 50 mm
- Vikt
- 1690 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är den tredje och omarbetade utgåvan av grundboken Lärande, skola, bildning. Boken belyser skolans historia och framväxt och ger en fördjupad blick i det som idag utgör vårt svenska skolsystem. Tillsammans med en rad namnkunniga forskare och författare från flera universitet har redaktörerna för boken, Caroline Liberg, Ulf P. Lundgren och Roger Säljö, skapat ett gediget grundverk för studerande på lärarutbildningen och alla yrkesverksamma lärare.
Från förskolan, via grundskolan och gymnasiet, till olika former av vuxenutbildning deltar människan i pedagogiska verksamheter. I alla dessa sammanhang verkar läraren med kunskaper, engagemang, kreativitet och en genomtänkt syn på lärande. Lärande, skola, bildning belyser skolans historia och framväxt, och ger en fördjupad inblick i det som idag utgör vårt svenska skolsystem. Boken innehåller bland annat kapitel om den lärande människan, didaktik, kunskapsbedömning ur både svenskt och internationellt perspektiv, de ekonomiska villkoren och skolledningen, samt genus, mångkulturalitet och social segregation. Lärande, skola, bildning är indelad i fem sektioner:
Skolan blir till och formas
Lärande och elevers utbildning
Utbildning och den kulturella reproduktionen
Utvärdering, bedömning och resultat
Politisk styrning och skolans förändring.
I Lärande, skola, bildning medverkar nitton författare från flera universitet. Den är i första hand avsedd för studerande på lärarutbildningen och för alla yrkesverksamma lärare, men vänder sig till alla som vill veta mer om vår svenska skola.
Ytterligare författare: Ulf P. Lundgren, Roger Säljö, Caroline Liberg, Lisa Asp-Onsjö, Nihad Bunar
Natur & Kultur Akademisk 3 9789127136021
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn