-
Marknadsföringens tio dödssynder: Signaler oc...
Inbunden bok. Optimal Förlag. 1 uppl. 2004. 118 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Pappersband. Ytligt slitage genom normal hantering på skyddsomslag. Inlaga ua, mycket varsamt bläddrad. Kotler har analyserat bristerna på marknadsavdelningarna av idag utifrån ett vetenskapligt perspektiv. De tio dödssynderna är Kotlers roande och person läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9172411171
- Titel
- Marknadsföringens tio dödssynder: Signaler och lösningar
- Författare
- Philip Kotler
- Förlag
- Optimal Förlag
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 118 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 161 x 233 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 318 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadsföring fungerar inte längre Den här författaren behöver ingen närmare presentation för en ledningsgrupp värd sitt salt.
Phil Kotler är legenden som står för några av vår tids klassiker inom marknadsföring. Men världen växer, varumärken blir globala och marknadsföringen har spårat ur. Kotlers senaste bok är underhållande läsning för dig som inte bara vill passa, lägga dig, och dö.
När räknade du själv hem en kampanjsatsning sist? Inte minst här hemma har vi svårt att se var marknadsföringen slår fel.
Over there brukar Kotlers föreläsningar vara höjdpunkten som lockar de tunga namnen i storföretagen till en stunds kreativ vidareutbildning. Hans konsultgrupp arbetar nära många av de stora företagens ledningsgrupper. Däribland AT&T, IBM, JP Morgan, Pfizer, Ford, McDonald's och SAS. Kotler talar alltså överlevnadsstrategier för några av världens största ekonomier.
För mindre, nationella bolag, handlar det alltmer om att vinna eller försvinna. Om du ser en framtid på huvudkontoret är det dags att se om sitt hus. Vill du överleva? Se till att växa. Se också upp för konkurrenter som får grepp om mekanismerna som ger resultat.
I Marknadsföringens tio dödssynder har Kotler analyserat bristerna på marknadsavdelningarna av idag utifrån ett vetenskapligt perspektiv. De tio dödssynderna är Kotlers roande och personliga sätt att leda framtidens marknadsförare på rätt spår.
Där dagens satsningar ofta slår fel, erbjuder Kotlers senaste en checklista, till först förståelse och sedan tillämpning av marknadsföringsmekanismerna som fungerar. Här finns inga snabba fixar. Men Kotler leder dig lätt igenom en metodisk genomgång av symptomen. Och Marknadsföringens tio dödssynder är fullspäckad med den klokskap ur verkliga livet, som bara en Kotler besitter. I tio underhållande kapitel lär du dig känna igen signalerna innan andra upptäcker att dina satsningar slår fel.
Phil Kotler
har under åren skrivit ett trettiotal böcker, varav flera hamnat på topplistan för nya marknadsförare. Den teoretiska sidan har hela tiden fått praktiska tillämpningar i näringslivet genom konsultföretag. T ex Kotler Marketing Group i Washington som arbetar med många av företagen på Fortune's 500-lista. Kotler har idag en professur vid Kellogg School of Management vid Northwestern University.
Optimal Förlag 1 9172411171 -
Lateral Marknadsföring: Nya sätt att finna om...
Inbunden bok. Optimal Förlag. 1 uppl. 2003. 200 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Pappersband. Ytligt slitage genom normal hantering på skyddsomslag. Inlaga ua, mycket varsamt bläddrad. Lateral marknadsföring kompletterar traditionell marknadsföring genom att hitta alternativa vägar för att utveckla produkter, hitta nya kundgrupper för läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9172411104
- Titel
- Lateral Marknadsföring: Nya sätt att finna omvälvande idéer
- Författare
- Philip Kotler - Fernando Trias de Bes
- Förlag
- Optimal Förlag
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 200 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 162 x 233 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 502 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Nytt sätt att marknadsföra!
Philip Kotler, modern marknadsförings "grå eminens", har i denna bok slagit sig ihop med Fernando Trias de Bes och beskriver en förnyelse av marknadsföring i dessa tider med knivskarp konkurrens. Boken är delvis en manual och delvis en brainstorming-guide.Lateral marknadsföring är ett nytt sätt att tänka i en stenhård och mycket segmenterad marknad där kunderna blir mer och mer immuna mot annonsernas budskap. Lateral marknadsföring kompletterar traditionell marknadsföring genom att hitta alternativa vägar för att utveckla produkter, hitta nya kundgrupper för existerande produkter och kunna använda produkterna på ett helt annat sätt än tidigare. Ett exempel är att istället för att komma med en ny typ av blöja så skapar man en blöja för äldre barn. Ett annat exempel är tabletterna som inte längre bara kan bota huvudvärk och sätta ner febern, utan nu även kan förebygga hjärtattacker.
Optimal Förlag 1 9172411104
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn