Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Amazon.com. Get Big Fast.

Amazon.com. Get Big Fast.

Häftad bok.

Nära nyskick. Random House 2000. 261s. OBS Engelsk text Beskrivning: På Amazon.com byggde Jeff Bezos något som världen aldrig hade sett. Han skapade det mest kända varumärket på Internet och blev en av de rikaste männen i världen. Han utsågs nyligen till Time Magazines Person of the Year och kröntes till "kungen av cyberhandel". Men trots all framgång och all mediaeponering har Amazon.coms inre historia aldrig riktigt berättats. I denna avslöjande, obehöriga redogörelse för Amazons häpnadsväckande uppgång ger Robert Spector, journalist och bästsäljande författare, oss den snabba, sanna historien bakom kulisserna om företagets skapelse, dess tumultartade nutid och dess osäkra framtid. Genom att prata med vänner, förtrogna, tidiga anställda, rivaler, förlagschefer, aktieanalytiker och riskkapitalister går Spector bortom den "officiella historien" - de glittriga, polerade, mediekunniga uttalandena som Bezos ger pressen - och presenterar i oöverträffade detaljer om de verkliga fakta om företagets början, innovationer, affärsprais och strategier, och dess vision om framtiden. Vidare förklarar han vad Amazon-historien betyder för konventionella företag, e-handel och slutligen konsumenten. Bezos första arbetsgivare berättar hur erfarenheten han fick på deras företag förberedde honom för att skapa Amazon.com. Tidiga investerare avslöjar detaljerna i Bezos första pitch för pengar. Tidigare företagsinsiders avslöjar hur noggrant Amazon.coms interna system var sammansatta. Och historien blir mer övertygande hela tiden när Amazon blir attackerad av de tidigare internetutmanade gigantiska återförsäljarna, av onlinestartups som försöker äta Bezos lunch och av otåliga investerare som väntar på att företaget ska gå med vinst. (Amazon förlorade otroliga 720 miljoner dollar 1999.) Amazon.coms framvät som ett kraftpaket för e-handel har satt igång skakningar runt om i världen, skakat "tegel och murbruk" detaljhandelsjättarna och för alltid förändrat hur alla gör affärer. Men har Jeff Bezos äntligen fått ont om tid? Kommer hans stora prestation att bli ihågkommen som en fotnot till den inledande eran av internetåldern? Eller kommer den här listiga, överpresterande självbeskrivna nörden att triumfera igen och överraska både fans och fiender? Mer om källtexten Källtexten krävs om du vill ha ytterligare information om översättningen Skicka feedback Sidopaneler

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish