Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
UTE / INNE

UTE / INNE

Inbunden bok. Bonnier Carlsen. Första svenska uppl. 2006. 253 sidor.

Nära nyskick. Boken är en gallrad biblioteksbok. Varsamt hanterad. Inga märken eller markeringar förutom bibliotekets egen stämpel. Ur bokens baksidestext: ” Du tänker nog inte på oss, för vi är osynliga. Eller kanske inte precis osynliga...Många av oss har färgat håret i fyra nyanser, eller har platå-sneakers, eller har tillräckligt mycket metall i huden att vi knappt får gå ombord på ett flygplan. Rätt synliga faktiskt, om man tänker efter. Men vi bär inga tecken som skvallrar om vilka vi är.... /.../ Till del kärlekshistoria, deckare och svidande satir. Scott Westerfelds nya bok är ett måste.”

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
9163852268
Titel
Ute/Inne : en roman
Författare
Westerfeld, Scott
Förlag
Bonnier Carlsen
Utgivningsår
2006
Omfång
252 sidor
Bandtyp
Inbunden
Mått
142 x 220 mm Ryggbredd 22 mm
Vikt
378 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Kärlekshistoria - thriller - bitande satir. Scott Westerfelds ultramoderna roman avslöjar den trendiga världens spelregler och får dig att ifrågasätta allt vad gäller märkesnamn, mode och vad det egentligen innebär att vara cool.På toppen av pyramiden finns nyskaparna. Den som var först med att bära sin plånbok i en stor maffig kedja. Den första att sticka en säkerhetsnål genom något eller bära en tröja med huva under läderjackan. Den mytiska kille som första gången vände sin keps bakochfram.    Nästa nivå är trendsättarna. De håller noga uppsikt över det nya - men ännu viktigare: andra håller koll på dem. I motsats till nyskaparna är de coola, så när de plockar upp någonting blir det coolt. Efter dem kommer de som vill hänga med - som har den senaste mobilmodellen, som laddar ner en trailer ett år innan filmpremiären. Och sen kommer konsumenterna följda av eftersläparna.    17-åriga Hunter är en trendsättare. Hans jobb är att hitta det nya, det som kommer att bli nåt, och storföretagen är beredda att betala bra för hans kunskap.    Men när Hunter möter nyskaparen Jen bryter han mot alla regler om att observera på avstånd, och snart befinner sig båda mitt i en snurrande märkesintrig: En försvunnen last av de coolaste gymnastikskor som någonsin tillverkats, reklam för produkter som inte existerar, en skuggliknande grupp vars mål är att störta konsumtionssamhället.    En gastkramande thriller för alla modekonsumenter!